Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ook ik heb een Sony Alpha 100 (naast een Nikon D80 en Pentax K10D)
Over het geheel genomen ben ik meer dan tevreden met de sony alpha 100.
alleen jammer dat ik 2 minolta lenzen heb die alleen in de MF stand op de body werken.
het gaat om de minolta 28-100 en de 35-70 f4 zoom lenzen. Met mijn andere glasservies kan ik wel de af stand gebruiken.
sony 18-70 sal dt
sony 55-200 sal dt
tamron 185d (FF 28-300 > 42-450mm)
de ruis blijft aardig tot 400 iso daarboven wordt het erger.
Sony alpha 100 moet toch ook met minolta glas kunnen werken?
Bodies nikon dlsr"60(i)/D80(A)/D200 (pro)
Bodies non nikon "Pentax k10D(Pro) Sony A100 (A)
Bodies film F65/ T80/ EOS IX
Dat doet hij ook - maar het moet wel Minolta AF glas zijn meen ik ? Omdat het Konica-Minolta of Minolta lenzen zijn wil het nog niet zeggen dat het meteen werkt hé .
Kijk hier eens...daar kan je je camera en lens kiezen en weet je wat in welke mate het allemaal compatibel is .
alleen jammer dat ik 2 minolta lenzen heb die alleen in de MF stand op de body werken.
[...]
het gaat om de minolta 28-100 en de 35-70 f4 zoom lenzen. Met mijn andere glasservies kan ik wel de af stand gebruiken.
[...[
Sony alpha 100 moet toch ook met minolta glas kunnen werken?
Inderdaad...Beetje vreemd. Worden de lenzen herkend door de body? Dit kan je controleren door een foto te nemen, en dan de foto terug op te roepen en dan, dacht ik, pijltje naar boven te drukken zodat je histogram en dergelijke ziet. Als hij de juiste F-waarde en de juiste mm's geeft, dan herkent hij ze. Als hij ze niet herkent, dan zeker proberen wat ik hieronder beschrijf
Wat je ook altijd kan proberen (je hebt niets te verliezen) is de contactjes op je lens te kuisen, vooral vreemd dat je beide minolta lenzen niet werken! (dus zeker kuisen )
Waarschijnlijk maakt de lens ook geen draaiend geluid bij het aanzetten van de camera? (dus zoals je sony lenzen wel doen)
Staat je camera ingesteld om foto's te kunnen schieten als er geen lens aan vasthangt? (dat is een instelling in't menu dat je eens moet opzoeken als je wil )
Dat doet hij ook - maar het moet wel Minolta AF glas zijn meen ik ? Omdat het Konica-Minolta of Minolta lenzen zijn wil het nog niet zeggen dat het meteen werkt hé .
Maar als de lenzen in MF wel werken dan leid ik eruit af dat ze passen...dan zijn't AF Minolta lenzen é
Tenzij ik hier plots iets over't hoofd zie
Vroeger waren de (zilvere) 28-100 lenzen de kitlenzen van de dynax 5, maar je hebt ook zwarte. en de 35-70 F4 is nog ouder, maar wel zeer goed en volledig metaal...Dus als't deze 2 lenzen zijn die ik net beschreven heb, dan zouden ze probleemloos moeten werken...(de 28-100 is wel rommel en de 35-70 heeft een oninteressant bereik )
Alle Konica Minolta of minolta a-mount objectieven zijn compatibel met sony a-100.
Objectieven met andere mount (vb V-mount) kun je niet zonder adapter op je toestel plaatsen.
Kun je vergelijken met de sony NEX (E-mount) objectieven en de klassieke sony DSLR (A-mount) objectieven.
de 28-100 en de 35-70 zijn compatibel en zouden normaal moeten werken met AF-functionaliteit op de a-100 en alle andere sony DSLR's
heb je deze objectieven 2de hands aangeschaft ?
Ik heb hier nog een oudere Minolta lens liggen, die spijtig genoeg niet op mn a300 past Ik heb al gekeken voor een adapter, maar niks gevonden tot nu toe
"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard 500px
Ik heb hier nog een oudere Minolta lens liggen, die spijtig genoeg niet op mn a300 past Ik heb al gekeken voor een adapter, maar niks gevonden tot nu toe
Hier heb je zoiets bv...het is minder dan wat ik er ooit voor betaal heb (toen zelfs op ebay geen te vinden!)
AF Confirm MD MC lens to Minolta Sony MA A900 adapter | Cameras & Photography, Lenses & Filters, Lens Adapters, Mounts & Tubes | eBay!
Ik had zo'n adapter gekocht en het glas eruit gehaald, scherpstellen is dan niet meer mogelijk op oneindig (zelfs niet op enkele meters) maar het was bedoeld voor een macro lens dus no stress
"Nico" the administrator of the dutch fotomateforum.net claims to have found info about the A77 on Sony Scandinavia and Luxembourg websites. But before reading the rumor please keep in mind that the rumor is not from one of our trusted sources! So take it easy. This could be fake. As soon as my sources will
A77-Specifications
- APS-C 23.6 x 15.6 mm 24.4 Mp (Effective) Exmor CMOS sensor Backlit
- 16 fps
- ISO 100-204800
- 51 focus points (15 cross-type sensors)
- Micro Adjustment for Sony, Minolta and Konica Minolta Lenses
- AVC HD Video / 24 bits (like the Panasonic GH2)
- HDR
- Panorama mode
- GPS
- 3D
- New designed by Epson OLED Super EVF
- Able Tilt LCD Display
- Building and grip similar to the “Magnesium” Alpha 700
- The CF+SD+MS cards can be used in tandem
- Newly designed battery provides up to 1,000 shots.
- The body A77 has a street price of 899 Euros. ”
->12-14 leek het mij te worden maar 16fps???
->backlit??? Zou verklaren waarom ze naar 24megapixels gaan maar toch even afwachten of't waar is
->de rest lijkt realistisch maar 900 euro is volgens mij BLLSHT
Ik las net het artikel van de nat gea fotograaf.
Hoe zit dat met geo-tagging?
Doet de camera dat automatisch? Hoe werkt dat precies?
Je kan gps aan en uitzetten in het menu.
Hij neemt automatisch de coordinaten op van je locatie. Als hij geen sateliet kan bereiken, dan neemt hij de laatst gekende coordinaten. (bv als je een gbeouw binnenstapt)
De meegeleverde software van Sony laat je meteen (als je dat vraagt door op het maps icoontje te klikken) in google-maps (je blijft in het sony programma, maar het ziet er precies uit zoals je het ook op internet vindt) de foto's op de locatie zien. Je hoeft dus niets te doen
Comment