Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Question HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

Yoi iedereen,

Ik twijfel om een nieuwe camera te kopen uit de Sony 7series.
    Momenteel heb ik een A99 & een A77 in mijn fototas zitten maar denk ik er aan om mijn A77 in te ruilen.
    Nu heb ik de laatste dagen al heel wat gelezen over de A7-series van Sony, maar ondanks het feit dat ze allemaal wel pareltjes zijn, geraak ik er maar niet uit welke voor mij nu de beste zou zijn.
    Daarom hoop ik op wat advies en feeback van jullie.

Zo ver ben ik tot nu geraakt:

A7:
    Geen ingebouwde beeldstabilisatie  
    De a7r (36mp)
    wordt niet meteen aangeraden voor event & weddingphotography door zijn minder goede auto-focus resultaten en heeft ook geen beeldstabilisatie. perfect toestel voor landscape (of triepod fotografie).
    De trigger blijkt ook zeer luidruchtig te zijn en de flashsync beperkt tot 160.
    A7S II:
    Wel beeldstabilisatie maar slechts 12,5mp

Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de a7sII, maar de lage megapixles (slechts 12mp) houden mij nog wat tegen.
    Voor die prijs wil ik ook zeker zijn dat het een verbetering is tov mijn A77.
    Zoals gezegd fotografeer ik voornamelijk huwelijken en evenementen en zoek ik nu naar de beste oplossing.
    Jullie ervaring en feedback is dus meer dan welkom.
    Hier vinden jullie wat werk van mij: www.david-torres.be

Alvast Bedankt
    David Torres
    DAVID TORRES
    Visual Artist Photographer
    www.david-torres.be

Standaard Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

Weet niet of 1 van die body's al dual card slots heeft, dat zou voor mij bij die soort fotografie een vereiste zijn...
    Hoeveel trouwfoto's worden groter dan a2 formaat afgeprint?
    Aan de andere kant heeft de a7ii de beste kaarten, waarom schrikt de 42 megapixel u af?
    Als je computer(s) up to date zijn geen probleem, en geheugenkaarten kan je groter kopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Bedankt voor de feedback.
    Ik denk dat je waarschijnlijk de "A7R-MarkII" bedoeld, die is idd. 42mp, en ja ik denk gewoon dat ik dan ook weer n'n nieuwe MAC mag gaan komen. Hahahaha :-)
    Ik ben voornamelijk gecharmeerd door de low-light prestaties van de a7sII :-)
    Thx
    Bulke41
    DAVID TORRES
    www.david-torres.be

Bedoelde idd de a7r mkii....
    Welke iso's wil je kunnen gaan gebruiken?
    Belangrijk detail in de kwestie toch, de a6000 krijgt natuurlijk een opvolger, geen idee wat die gaat aankunnen, maar je boet dan wel beperkte scherptediepte in natuurlijk...

Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,

Volgens mij is de A7II een uitstekende keuze.Ik heb zelf reeds 2 jaar de A7i en ik klaag niet over de lowlight prestaties.Kijk even op het forum naar mijn foto Filipijnse danseres.Deze is genomen bij 4000 ISO.Niet slecht al zeg ik het zelf.

Iso 4000 is bij de nieuwere toestellen gewoon op crop sensor zo goed, heb onlangs nog mijn d800e (toch 3 jaar oude technologie) op iso 12800 en 25800 getest en op 12800 nog echt bruikbare beelden

Prachtige foto's op je website, kunstzinnig en heel creatief. Tevreden klanten veronderstel ik.

Bij de a7s(II) ligt de nadruk vooral op video, is een van de redenen waarom men het aantal mp beperkt heeft tot 12.
    Het betere hoge ISO gedrag, bij een print van zelfde formaat, wordt pas zichtbaar boven de 25000 ISO toz van bvb de a7rii. Bij 4k video ligt dit anders en zijn de verschillen op hoge ISO vlugger zichtbaar.

Nadelen van de a7 en de a7r vindt ik gemis aan beeldstabilisatie, vooral bij de a7r moet je toch voldoende hoge sluitersnelheden gebruiken om bewegingsonscherpte te vermijden is te vergelijken met klassieke DSLR.
    Verschillende E-mount lenzen hebben wel ingebouwde beeldstabilisatie maar toch.
    Lawaai van de sluiter kun je ook vergelijken met deze van klassieke DSLR, is wel lawaaierig als je een stiller toestel gewoon bent zoals de a7ii of a7rii
    Als je A-mount lenzen wil gebruiken moet je ofwel terugvallen op AF-systeem vd LA-EA4 adapter of op de uitzonderlijk trage AF snelheid met LA-EA3 adapter.

Zowel met de a7ii (?) en a7rii kun je zonder problemen geluidloze sluiter gebruiken tot +/- 1/4000s.
    Bieden snelle AF met LA-EA3 adapter voor A-mount lenzen met ingebouwde AF-motor. (SSM-SAM)
    Ingebouwde beeldstabilisatie.

Beeldkwaliteit van de a7rii is subliem, met zeer goed hoog ISO gedrag.
    A7rii heeft meer geavanceerd AF-systeem dan a7ii.

Ik denk dat zowel de a7ii en de a7rii in aanmerking komen, de a7rii heeft een aantal voordelen maar of dit het prijsverschil verantwoord is iets wat jezelf dient uit te maken.
    -24-> 42mp
    -A7r heeft beter hoog iso gedrag dan a7ii
    -a7r heeft meer focuspunten

Wow THX Puerte, dit is het soort uitleg waar je echt wat aan hebt!
    Heb je die camera's zelf in je fototas steken (kunnen testen) of heb je deze info van het net?
    Bedankt voor je complimentje, ja hoor klanten zijn voorlopig nog tevreden, alleen wil ik zelf nog een stapje verder gaan vandaar ook de switch.
    Heb vooral veel gelezen zoals je zelf ook al hebt aangegeven dat die beeldkwaliteit zo goed is :-)
    Nogmaals bedankt voor je professioneel advies
    Cheers

David
    DAVID TORRES
    www.david-torres.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ARTBREAK Bekijk bericht
    Heb je die camera's zelf in je fototas steken (kunnen testen) of heb je deze info van het net?
    ...
    Cheers

David
    Net als jij nu even heel benieuwd naar het antwoord
    'If your pictures aren’t good enough, you’re not close enough' (Robert Capa)

Bedankt voor je complimentje, ja hoor klanten zijn voorlopig nog tevreden, alleen wil ik zelf nog een stapje verder gaan vandaar ook de switch.
    Heb vooral veel gelezen zoals je zelf ook al hebt aangegeven dat die beeldkwaliteit zo goed is :-)
    Nogmaals bedankt voor je professioneel advies
    Cheers

David
    Heb al die toestellen met uitzondering van de a7ii en de a7sii gebruikt/getest.
    De a7rii is een toestel dat me overdonderd heeft wat beeldkwaliteit betreft.
    De a7 en bij uitbreiding a7ii hebben zeer goede beeldkwaliteit, te vergelijken met andere FF 24mp toestellen vd laatste 2 jaar, niet beter niet slechter. Zal naar schatting 0,5 tot 1 stop voordeel hebben in de hoge ISO toz vd A99.

Ik mis de nieuwe A6300 in de rij ... splinternieuwe sensor ... !

VERTEL!, ervaring mee Regulus?
    Ga meteen wat google'n heb ik blijkbaar wel over geslagen!
    Thx 4 the feedback
    DAVID TORRES
    www.david-torres.be

VERTEL!, ervaring mee Regulus?
    Ga meteen wat google'n heb ik blijkbaar wel over geslagen!
    Thx 4 the feedback
    Ervaring met een camera die pas volgende maand op de markt komt ? Moeilijk .. maar er zijn al n-tig previews te vinden voor wie wil zoeken .. en ik heb wel een A6000 en die bevalt mij perfect voor wat ik wil doen, zeker na mijn Canon low-end dSLR's ...
    zo oa sony-releases-a6300-video-showing-af-tracking-and-8-fps-live-view-burst-performance

PS ik kan mij voorstellen dat dit echt zo werkt als in de video want de A6000 ie al een verbluffend stukje techniek waar het op focus-locking aankomt samen met een whopping 11 frames/sec en een even verbluffende low light performantie. (aka bruikbaar op heel hoge iso waarden)
    Laatst gewijzigd door regulus; 20 februari 2016 om 17:06

trouwens "42megapixel nadeel voor event"

Dan stel je die in in een kleinere resolutie ?

3:2, full-frame (5168 x 3448, 3984 x 2656), APS-C (5168 x 3448, 3984 x 2656, 2592 x 1728);

Een camera kopen voor hem maar half te gebruiken is ook niet echt je dat hé
    Het is geen makkelijke beslissing veronderstel ik, je gaat toch een gans nieuw camera-systeem aan ook hé...
    Met zo'n adapter werken vind ik maar een eigenaardig iets, de af kan toch niet anders dan trager werken hierbij??

Waarom haalt men daar toch altijd Nikon bij.Best mogelijk dat die 800 12000 ISO aankan.Maar de vraag ging hier niet over Nikon,maar over de A7 reeks en de A 6000.

Is toch dezelfde sensor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Een camera kopen voor hem maar half te gebruiken is ook niet echt je dat hé
    Nee, maar een camera niet kopen omdat hij voor sommige evenementen overkill is, lijkt het me helemaal niet.
    Dan kan je voor die gelegenheden beter even een lagere resolutie instellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    je gaat toch een gans nieuw camera-systeem aan ook hé...
    Met zo'n adapter werken vind ik maar een eigenaardig iets, de af kan toch niet anders dan trager werken hierbij??
    Gans nieuw is het niet hé. Het gaat eerder om de tweelingbroers van de a-mount-bodies. Heel veel van de technologie, sensors, menu's, knoppen en wieltjes, edm blijven hetzelfde, en ook de lenzen blijven perfect bruikbaar met die adapters, ook al verandert de AF-snelheid misschien.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Ik gebruik de A7R II tot volle tevredenheid ook voor reportages. Een van de voordelen is dat je er van alles op kunt zetten met adapter, met behoud van 42mp, groot dynamisch bereik, goede controle over het eindresultaat. De native objectieven zijn niet allemaal even compact, maar de kwaliteit is uitstekend, zeker van de 1.4 35mm, de 55mm en de 90mm.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Heb dezelfde discussie lopen op het forum van Dp-preview en eigenlijk komt het idd. allemaal op hetzelfde neer.
    De A99 & de A77 die ik nu in mijn fototas heb zitten zijn stevige broertjes die onder alle omstandigheden hun naam waardig zijn.
    Wil ik duidelijk verschil in IQ en overall performance dan is the only way to go de "A7RII".
    De A7SII is zeker en optie, maar de 12mp is de bottleneck enwil ik dat geld dan wel investeren.
    BOTTOM LINE voor mij is dus de harde noot kraken en voor de A7RII te gaan en nu wat meer investeren.

Mijn enigste vraag blijft nog, hoe gaat de A7RII zich gedragen met een adapter voor de A-mount?
    Ga ik dezelfde voordelen behouden?,... gaat de AF zich anders gedragen (trager?)
    Iemand ervaring mee?

BEDANKT voor alle intel jongens, zo moet een forum werken! :-)
    DAVID TORRES
    www.david-torres.be

Dat laatste zou ik zelf eens gaan uitproberen bij nen fotoboer...
    Sowieso een goed idee als je ongeveer weet welk een toestel het moet worden...
    Iedereen heeft nl andere opvattingen bij snelheid van af, en de een gebruikt zijn camera intensiever dan de andere...

Vandaag toevallig met een beperkt aantal Sony gebruikers op stap geweest - hoe de A7II en A7IIR zich gedragen met A-mount lenzen hangt af van 't type lens, en moet je in combinatie met de camera, adapter (LAE-A3/4) bekijken.
    Zelf vandaag met de a6000 en la-ea1 en la-ea4 bezig geweest met een zeiss 24-70 f2.8 - de la-ea4 is sneller (heeft in feite een AF module zoals op de a57 denk ik), beide focussen correct (nu 't was in open lucht), maar bij de la-ea1 heb je meer geduld nodig (enkel contrast).
    Gezien de A7II(R) allebei contrast en fase-detectoren hebben - gaat dat dus anders zijn.
    Moet 't snel en zeker zijn - ga dan voor FE-lenzen op A7 - als 't voor trouwfotografie is - gaan SSM-lenzen in combinatie met de LA-EA3 het wellicht ook kunnen doen - maar u zou dat best toch lens per lens uittesten! De LA-EA4 doet 't met meer glas, maar met minder AF-punten.
    Hopelijk heeft u daar wat aan.

Er zijn 2 adapters om A-mount lenzen op a7-serie te gebruiken
    LA-EA4: heeft ingebouwde AF motor en AF-sensor met 15 focuspunten. Met deze adapter wordt AF van toestel uitgeschakeld en komt dit volledig onder controle van de adapter zelf.
    Biedt de mogelijkheid om lenzen zonder ingebouwde AF-motor (screwdrive) te gebruiken alsook SSM en SAM. Is zekers niet traag maar niet zo geschikt voor tracking.
    Gebruik deze adapter zelf, moet wel micro AF bijstellen voor praktisch elke lens.

LA-EA3: werkt zeer traag op de niet Mkii toestellen maar snel op a7rii en waarschijnlijk ook op a7ii.
    Gebruikt volledig AF-systeem van het toestel met behoud van 399 focuspunten in geval van a7rii.
    Af is daarbij zeer nauwkeurig zonder micro adjustment. Is aan te raden voor SSM/SAM lenzen
    Geen AF ingeval van screwdrive lenzen

Als je daaromtrent twijfels hebt kan ik je aanraden om Brian Smith eens te contacteren, heeft verschillende testen gedaan met verschillende adapters en lenzen.
    Hier vindt je een overzicht van sony lenzen met zijn bemerkingen.
    http://briansmith.com/sony-a-mount-l...y-a7rii-guide/

Beetje thread hijack maar denk er sterk aan om a7r2 te kopen ter vervanging van mijn d750 en a6000 cameras, maar zou de a7r2 wel eens grondig willen testen. Iemand die weet waar ik daarvoor terecht kan?
    Gear list :
    Fujifilm X-T2 + 18-55/2.8-4 + 56/1.2 + 23/1.4 + 55-200 || Sony rx100m4

FotoKonijnenberg in Turnhout heeft de A7RII in verhuur.

Soortgelijke discussies

1. Van Sony A500 naar Sony A7II
    Door RockPhotographyDummy in forum Camera's
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 4 januari 2016, 14:28
  2. Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 december 2015, 22:42
  3. Sony a7ii
    Door Hypnosia in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 november 2015, 17:57
  4. Canon 5D mk III vs. Sony a7II