Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag advies: canon vs fujifilm compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Graag advies: canon vs fujifilm compact

Een toestel dat het misschien verdient om ook eens van naderbij te bekijken, lijkt me de
    Panasonic LX3. Welliswaar niet zoveel zoom (slechts 2.5) maar een lichtsterke lens (2.0 tot
    2.8) en bovendien presteert hij goed (veel beter dan de meesten) op hogere iso's.

Comment

en....is de kogel al door de kerk?? heb ook wel intresse in de fuji s2000hd maar hoor graag eens van andere hoe hij bevalt
      de canon sx 10 is is ook een optie maar de fuji is toch nog een 40 euro goedkoper
      fuji heeft een 15x zoom en de canon 18...maar ga je dat verschil merken ????
      grtz
      Danny

Comment

ik heb gekozen voor de S2000HD maar mijn geduld wordt op de proef gesteld... bij konijn staat hij in aanbieding voor 225€ (!) maar hij is niet op stock in de winkel, noch bij Fuji zelf... blijkbaar zou er pas terug vlot geleverd worden vanaf half januari (?) (wie weet kies ik alsnog voor een ander toestel tijdens de solden, hihi )

reden s2000hd:
        - breedhoek (28mm) en superzoom (414mm) of 15X zoom (zeer belangrijke factor!)
        - beeldstabilisatie + gezichtsdetectie (belangrijk voor bewegende kindjes)
        - hd filmpjes (dito)
        - manuele instellingen mogelijk indien ik zelf wil gaan experimenteren
        - de prijs

mogelijke nadelen (op basis van andere reviews)
        - iets mindere kwaliteit foto's, zeker bij low light (maar daarvoor goede Q vd filmpjes)
        - 4x AA batterijen (lithium is beter?)
        - "slecht" menu, niet intuïtief

Voor 225€ lijkt me dit toestel een topaanbieding, zeker met zijn superzoom...

Heb ook even overwogen om een Nikon/Canon reflex te kopen, maar ik zou heel graag met tele werken (heb graag scherpte/diepte in mijn foto's) - en wil ik hetzelfde effect van de superzoom met een SLR bereiken moet ik eerst investeren in nieuwe lenzen... en dan wordt het prijskaartje ineens wel een pak duurder.

Ik ben dus in blijde verwachting van mijn toestelletje en zal nog wel komen vertellen wat ik ervan vind! Blijkbaar zijn er weinig NL reviews over te vinden...

groetjes, cwi

Comment

bij Digicam is hij op vooraad en voor 269eu gaat hij de deur uit.....maar jaa de solden komen eraan en misschien kan je hier of daar nog wel een zaak doen....ik wacht nog even...mijn volgende vakantie is pas Februari en dan wil ik er eentje hebben

Comment

voila, ik heb hem sinds een weekje gekocht, en ik had er graag 200% tevreden van geweest.. maar voorlopig nog niet.

Door het slechte/koude weer heb ik voornamelijk nog maar binnen foto's gemaakt, kerstfeestjes alom. Mij valt onmiddellijk op dat AL mijn flits-foto's in de auto-functie enorm overbelicht zijn. Het is echt storend. Ik heb al mijn foto's in Lightroom een stop mogen onderbelichten voor zij iets of wat 'normaal' toonden. Teleurstelling 1.

Ten tweede bleken heel veel foto's ook onscherp te zijn - zelfs met (overbelichte) flits. In totaal heb ik 150 foto's getrokken waarvan er 50 bruikbaar waren. De rest dus onscherp of wazig, en sommigen echt met knalrode ogen, ondanks dat de red-eye removal optie aktief staat. Foto's binnen kan ik echt niet zonder flits trekken, ze tonen nog 10x waziger aan dan mijn oude "slechte" P&S van Nikon Coolpix 4600.

Voorlopig geef ik het toestel nog het voordeel van de twijfel, omdat ik geen ervaren fotografe ben, en ik heb de handleiding nog niet doorgelezen (laat staan een cursus fotografie gevolgd). Ik ga binnenkort de handleiding doorlezen en experimenteren met de manuele opties (daar kan je bvb flash sterkte wél instellen) en hoop tegen dan meer bevredigende resultaten te hebben... Hopelijk ligt het aan het manneke (allez vrouwke in dit geval) en niet aan het toestel, want 225€ -ondanks de promoprijs- vind ik te veel geld om wazige en overbelichte foto's te hebben :-(

(ps mocht iemand hier onverhoopt advies over hebben, altijd welkom, desnoods wil ik wel op de juiste plaats een nieuwe topic starten ofzo...)

Comment

Eigenlijk denk ik , dat je er toch beter aan gedaan had een instap spiegelreflex te kopen, die presteren binnen toch wel een stuk beter (ISO omhoog) en zelfs de ingebouwde flitser doet het al beter dan zo'n miniflitser op een compact.
              Overigens moet je die in minder gunstige omstandigheden ook niet op de automaat gebruiken......

Plus nog het feit dat zelfgekozen instellingen op een reflex een beter zichtbaar effect geven, leer je meer van dan point and shoot....

Comment

't zou me echt verwonderen dat de resultaten zo slecht zijn, ik heb als backup camera zo'n Fuji S100FS, en ben daar toch heel tevreden over, deze foto's zijn er allemaal meegemaakt. De beeldstabilisatie van de S200HD lijkt iets minder goed te zijn, deze camera is vooral aangeprezen voor zijn HD-opname's, video in high definition dus. Een ander extraatje is andig voor op feestjes, de opnamestand die vlak na elkaar een foto zonder en een mét flits maakt. Achteraf kies je welke opname je verkiest.

Woont er niemand van BD in je omgeving die de camera eens kan testen? Uit welke streek ben je?
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cwi Bekijk bericht
                  voor die Canon Ixus toestelletjes maken ze tegenwoordig enorm veel reclame hé, ik vraag me af in hoeverre wij -de consument- niet mee voor die reclame betalen. Trek dat van de prijs af - wat schiet er dan nog over van de prijs/kwaliteit verhouding?
                  Die Ixussen zijn toch ongelooflijk duur voor wat ze 'maar' kunnen?

Een voorbeeldje: de Canon IXUS 860 vs Powershot SX110. Kosten allebei 230 euro bij Konijnenberg.

De Powershot:
                  Resolutie in Mpixels 9
                  Optische zoom 10x
                  Macro scherpstelafstand (cm) 1
                  ISO Auto, Iso 80 - 1600
                  Maximale sluitertijd (sec) 1/2500
                  Gewicht (g) 245
                  Afmeting (mm) 110,6 x 70,4 x 44,7 mm

Ixus:
                  Resolutie in Mpixels 8.0
                  Optische zoom 3.8
                  Macro scherpstelafstand (cm) 3
                  ISO Auto
                  Maximale sluitertijd (sec) 1/2000
                  Gewicht (g) 155
                  Afmeting (mm) 92.6 x 25.9 x 58.8

Met die Powershot-serie kan je echt heel mooie dingen doen... De Ixussen zijn alleen wat kleiner en 'mooier'. Maar voor de rest... Ik begrijp niet waarom mensen voor een ixus kiezen
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik begin volgende week aan mijn (18 maanden durende) Panasonic LX3 kruistocht!!
                    Van: D700 naar LX3, dat is pas durven, hé!
                    But I’m gonna love it, for sure.
                    Weg met dat eeuwige, vervelende gesleur en terug naar de essentie van de fotografie!!

Happy NY 2009
                    veronique
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Ik begrijp niet waarom mensen voor een ixus kiezen
                      Misschien het formaat, de ixus is nog kleiner dan die Powershot denk ik?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        't zou me echt verwonderen dat de resultaten zo slecht zijn, ik heb als backup camera zo'n Fuji S100FS, en ben daar toch heel tevreden over, deze foto's zijn er allemaal meegemaakt.
                        Franciskine, je foto's zien er prachtig uit! Ik heb helaas nog geen foto's buiten gemaakt, maar ik heb er -voorlopig toch- nog het volste vertrouwen in dat ik hiervoor wél mooie resultaten kan verwachten. De 15x zoom vind ik geweldig en levert mooie beelden op. Ik heb de stand met de 2x foto's met en zonder flits getest maarja, wat is de meerwaarde als je foto's zonder flits toch wazig zijn?

Filmpjes zijn ook erg goed, en kristalhelder geluid! Wel enorm grote bestanden (mp4 formaat).

Ik heb het toestel even laten testen door mijn broer (Canon SLR fanaat), en de foto's op het LCD scherm zagen er ook prima uit. Alleen, zelfs zíjn foto's (en hij heeft er ondertussen toch al een aantal jaar ervaring op zitten) tonen onscherp op mijn pc...

Misschien ben ik te kritisch? Misschien is het normaal dat binnenfoto's niet haarscherp tonen? Ik zal eens proberen of ik wat voorbeelden kan laten zien. Hiervoor moet ik nog even de BD FAQ's doornemen want ik ben nog nieuw :-)

Ik begin inderdaad al bijna spijt te krijgen dat ik mijn zuurverdiende centjes niet aan een Canon SLR besteed heb maarja... te laat hé.

groetjes

Comment

Misschien is een Panasonic G1 wel een goed alternatief voor een DSLR...

Compact zoals een bridge,verwisselbare lenzen (niiet noodzakelijk) en een grote sensor => veel betere kwaliteit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Misschien is een Panasonic G1 wel een goed alternatief voor een DSLR...

Compact zoals een bridge,verwisselbare lenzen (niiet noodzakelijk) en een grote sensor => veel betere kwaliteit?
                            Leuke en interessante ontwikkeling inderdaad.
                            Helaas wel prijzig.... lenzen zeker ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                              Ik begin volgende week aan mijn (18 maanden durende)
                              Panasonic LX3 kruistocht!! Van: D700 naar LX3, dat is pas durven, hé! But I’m
                              gonna love it, for sure.
                              Weg met dat eeuwige vervelende gesleur en terug naar de essentie van de fotografie!!
                              Precies wat ik gedacht had. Vandaar ook dat ik me naast m'n Canon 350D zo'n Panasonic
                              LX3 heb aangeschaft. Panasonic lijkt tenminste te begrijpen waarover het gaat. En dat is
                              namelijk om kwaliteit. Vandaar niet zo'n mega zoom, daarentegen wel een lichtsterk
                              lensje (2.0 - 2.8), en geen 150.000.000 mega pixels; dus kwaliteit op de eerste plaats.
                              En dat krijg je ook. Kwaliteit. Je kunt gemakkelijk zat je DSLR thuislaten en rekenen op
                              je Pana LX 3. Hele fraaie resultaten. Zowaar dus een fantastisch alternatief. Dat je iets
                              minder zoom hebt dan gemiddeld bij een compact / bridge neem je er graag bij... Het
                              gaat tenslotte om de eerste plaats om kwaliteit.
                              Noch meer noch minder. Nietwaar?
                              Is er dan niets negatiefs te melden over dit formidabele toestelletje... Jawel en helaas.
                              In minder goede lichtomstandigheden is de AF minder goed dan b.v. mijn 350D. Het is
                              minder accuraat en 'hunt" gewoonlijk iets langer. Tweede minpunt is dat het moment
                              van afdrukken en de foto maken (shutterlag) iets groter is dan bij mijn 350D, die ook
                              al geen snelheidsduivel genoemd mag worden; tenzij je hem vergelijkt met de LX 3. Dit
                              wil eenvoudigweg zeggen dat de LX 3 een fantastisch toestel is, dat de LX 3 in staat is
                              om prachtige foto's te maken, dat ik de LX 3 om geen goud zou willen missen, maar ook
                              dat de LX 3 zelfs geen oeroude instap reflex kan vervangen op het gebied van mindere
                              lichtomstandigheden en beweging... en dus in wezen een bridge/compact is en blijft
                              Noch meer noch minder. Nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique
                                Ik begin volgende week aan mijn (18 maanden durende)
                                Panasonic LX3 kruistocht!! Van: D700 naar LX3, dat is pas durven, hé! But I’m
                                gonna love it, for sure.
                                Weg met dat eeuwige vervelende gesleur en terug naar de essentie van de fotografie!!
                                Hoeveel vraag je voor je D700, ik neem hem met plezier over. Of als je iets compacter wil, je mag ruilen tegen mijn D90 en ik leg nog wel iets bij

Comment

Working...
                                X