Dag allemaal.
Ben op zoek naar een goede onderwatercamera en wou toch even wat deskundig advies.
Dit zal mijn eerste echte camera worden ( op zo eentje van 50euro na ).
Wil deze gaan gebruiken voor het filmen en fotograferen van koraalriffen.
Enkel op snorkel diepte niet 30m diep dus.
aangezien ik ook aquariums heb met zeer kleine dieren zou het handig zijn om wat macro foto's te kunnen nemen.
prijs zo rond de 300euro.
Had nu ondertussen al wat opgezocht en zit nu met de volgende vragen.
Heb momenteel de canon powershot D30 op het oog.
Heb hier nog niet veel slecht over gelezen dus wat zijn jullie bevindingen?
Zijn er toestellen in deze prijscategorie die beter zijn op de punten die ik nodig heb?
Ook had ik eens in de duurdere categorie's gekeken bv. De canon G16 de prijs is nog net haalbaar maar met het onderwaterhuis erbij is het toch meer dan ik er eigenlijk aan wil geven.
voordeel vindt ik hier wel dat er nog uitbreidingen van lenzen voor zijn.
Nu was dus mijn vraag een compact camera voor 300euro of zijn er ook onderwatercamera's waar je later nog verschillen lenzen en filters kunt bij kopen die ook nog betaalbaar zijn? ( max 500 euro )
Wat zouden jullie doen als je zegt ik koop nu voor een beperkt budget een camera met het oog op toekomstige upgrade?
Beginnen met een compact en nieuwe kopen als je wilt upgraden of basis model kopen wat nadien nog valt te verbeteren?
Ben op zoek naar een goede onderwatercamera en wou toch even wat deskundig advies.
Dit zal mijn eerste echte camera worden ( op zo eentje van 50euro na ).
Wil deze gaan gebruiken voor het filmen en fotograferen van koraalriffen.
Enkel op snorkel diepte niet 30m diep dus.
aangezien ik ook aquariums heb met zeer kleine dieren zou het handig zijn om wat macro foto's te kunnen nemen.
prijs zo rond de 300euro.
Had nu ondertussen al wat opgezocht en zit nu met de volgende vragen.
Heb momenteel de canon powershot D30 op het oog.
Heb hier nog niet veel slecht over gelezen dus wat zijn jullie bevindingen?
Zijn er toestellen in deze prijscategorie die beter zijn op de punten die ik nodig heb?
Ook had ik eens in de duurdere categorie's gekeken bv. De canon G16 de prijs is nog net haalbaar maar met het onderwaterhuis erbij is het toch meer dan ik er eigenlijk aan wil geven.
voordeel vindt ik hier wel dat er nog uitbreidingen van lenzen voor zijn.
Nu was dus mijn vraag een compact camera voor 300euro of zijn er ook onderwatercamera's waar je later nog verschillen lenzen en filters kunt bij kopen die ook nog betaalbaar zijn? ( max 500 euro )
Wat zouden jullie doen als je zegt ik koop nu voor een beperkt budget een camera met het oog op toekomstige upgrade?
Beginnen met een compact en nieuwe kopen als je wilt upgraden of basis model kopen wat nadien nog valt te verbeteren?
Comment