wellicht is dit een complexe vraag maar er zitten toch veel kraks op het forum om dit op te lossen, ik ben gewoon te werken met de Sony A77 maar ben niet tevreden over de ruis, ik poste hier reeds een vraag over op dit forum. maar blijkbaar gaat Sony de volledige FF toer op dus vroeg ik me af of de keuze om dergelijk toestel aan te schaffen verstandig is. daarom de volgende vraag (probeer het zo duidelijk als kan
uit te leggen) met mijn huidig toestel heb ik een cropfactor van 1.5 dus een 600 ipv een 400mm, met een FF valt dit voordeel weg maar win ik aan beeldkwaliteit (denk ik
) dus is mijn redenering dat ik door die kwaliteit verder kan croppen (zoomen) op dit beeld en dus gelijk of beter beeld krijg? zie ik dit juist? beschikt er iemand over zowel de A77 en bvb de A99 en zou ik dan mogen vragen met elk een foto te nemen en in eerste instantie me te vertellen hoeveel ik reeds het beeld moet croppen om gelijk te staan met mijn A77, is dat 50%? vanuit een gelijk beeld van beide toestellen en dan 100% vergroten, wat is dan de vergelijking? beter met FF of niet? zal wellicht een beetje wartaal zijn maar hoop dat iemand raad weet. PS ik trek meestal vogels, natuur en honden en werk dus met de 70-400 of de 400/f4.5 van Minolta, dus het eindresultaat zou minder ruis, zeker bij 1600 iso en betere beeldkwaliteit moeten geven.
bedankt op voorhand

bedankt op voorhand
Comment