Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

    Later zal ik me nog wel eens voorstellen, maar nu ben ik een beetje gehaast.

    Ik ben al even aan het uitkijken voor een fototoestel.
    Haast had ik niet, want ik was best tevreden met mijn Canon A10 Powershot.


    Ding heeft 1.3MP
    Heel weinig dus, maar 6 jaar geleden viel dat nog goed mee.
    Volgens mijn indruk maak ik mooiere foto's met mijne Canon dan vele met van die platte kleine dingetjes. (Als je ze dan op originele grootte zet dan zie veel ruis vond ik)

    Het enige grote nadeel vond ik aan mijn toestel dat het precies een grote sluitertijd had want hij heeft moeite om van bewegende voorwerpen scherpe foto's te maken.

    Goed, Mijn besluit was dus hoe groter de lens, hoe meer licht die kan opvangen, hoe kleiner de sluitertijd kan zijn en zodoende zuiverder foto's.

    Dus ik was opzoek naar een groter fototoestel. Trouwens, voor sfeerfoto's heb ik mijn A10.
    (ik gebruik vooral om foto's van auto's en motoren te maken)

    Eerst had ik de FujiFilm S5800 op het oog, maar toen had ik die in het echt gezien en dat viel tegen. Zag zo "licht" uit.

    Dan maar de zoek tocht uitgesteld, en de zondag kwam ik op een auto event die een FujiFilm S1000. Dat zag er een tof toestel uit, met leuke functies. Achteraf heb ik foto's van dat toestel gezien en die zagen er ook mooi uit.

    Dus eigenlijk was ik al besloten, en wou ik door mijn plaatselijk fotograaf mijn mening laten bevestigen en met zo'n S1000 naar huis gaan. Maar dat viel tegen, op zijn site stond dat toestel maar eens daar zei hij dat ze FujiFilm niet meer verkopen omdat ze de kwaliteit zo slecht is.

    Hij wou mij zo'n Sony Cybershot voorstellen , maar zo'n klein ding vond ik maar niets eigenlijk.
    Ik had dan die Canon SX100 gezien bij hem, maar hij zei dat de grote van de lens niks uitmaakte als het om fotokwaliteit gaat.

    Mijn lief heeft zo'n Cybershot met 7.2MP en eigenlijk ben ik daar niet zo heel tevreden over.
    Het is een leuk ding, maar ik heb ook al veel schoner foto's gezien.

    Ik heb van een kennis een kleine FujiFilm meegekregen voor op vakantie te gaan en eigenlijk maakte dat ding erg mooie foto's mee. Dezelfde persoon heeft ook eentje van 2MP van 8 jaar oud en die gaat ook nog prima.

    Ik weet niet moet doen.

    Of als iemand een ander voorstel heeft, het is voor af en toe te gebruiken om auto's en moto's te fotograferen, soms al rijdend. Aantal MP's maakt niet uit, ik wil geen foto's in A3 formaat maar ik wil SCHERPE en ZUIVERE foto's. In de mate dat dat mogelijk is voor een toestel onder de €250
    Last edited by Kefkeuh; 18 november 2008, 19:37.

  • #2
    Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

    Ik zou toch zeker bij Fuji blijven.
    Als je fotohandelaar dat merk niet meer verkoopt, zou ik op zoek gaan naar een andere handelaar.

    Vraag maar eens rond en kijk naar tests uit verschillende fotobladen: Fuji komt er vaak goed uit.

    Kijk zeker eens naar de Fuji F50fd. Kost nu nog slechts 159 euro, en heeft zeer veel mogelijkheden (auto-programma's maar ook manuele instellingen). Kan ook zeer hoog in z'n ISO-waarde gaan zonder overdreven ruis op te leveren.
    Ik heb er zo eentje verleden jaar (wel aan het dubbel van de prijs) gekocht voor m'n vrouw en we zijn er zeer tevreden over.
    Echt een aanrader!
    Fuji FinePix S100fs

    Comment


    • #3
      Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

      Ik wil net een groter toestel hebben, niet zo'n kleintje...

      Hij verkocht, maar hij is ermee gestopt...
      ... zou de kwaliteit de echte reden zijn?

      Comment


      • #4
        Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

        Kwaliteit van Fuji over het algemeen vast niet...


        Heb met mijn vorige Fuji nooit trammelant ondervonden..!

        Panasonic FZ18 zou nu ook wel voor jouw budget te krijgen moeten zijn denk ik..? Dat is ook zeker een leuk toestel..! (en aardig lichtsterk voor een compact...)
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

          Ik heb een SX100, 't is zeker geen slechte compact (en hij past nog in een jaszak) nadeel: vreet batterijen omdat er maar 2 gebruikt worden ipv. 4 zoals bij de meeste modellen. Dit merk je vooral bij flitsen: herladen flits duurt ook lang. Denk eraan dat de SX100 geen zoeker heeft wat al eens lastig is met de zon in je rug. Hij is (zonder flits) wel snel in scherpstellen en afdrukken. Hij is wat trager bij het wegschrijven. Over de Fuji kan ik je niets vertellen, nooit een gehad en ken niemand met dit model, wel met een s9600 en die is heel tevreden.
          grtn.
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #6
            Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

            deze?


            Ligt er een beetje buiten

            Comment


            • #7
              Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

              Ja, stom die is nog wat duurder inderdaad...doelde eigenlijk ook op de fz8, die ligt wel prima binnen het budget...

              En daar kan je erg leuk mee spelen..!
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                Hier zijn ze er niett echt tevreden over...



                Hier een topic van dit forum!

                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                Wat de FZ8 betreft:

                Voordelen:
                - goede beeldkwaliteit;
                - veel instelmogelijkheden;
                - goede ruisonderdrukker;
                - goede beeldstabilisator;
                - 12 x zoom.

                Nadelen
                - geen groothoek;
                - aansluiting van snelle USB.
                - al ruis vanaf 400 ISO.

                spreken ruis en goede beeldkwaliteit elkaar niet tegen?
                Last edited by Kefkeuh; 28 oktober 2008, 18:47.

                Comment


                • #9
                  Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kefkeuh Bekijk bericht
                  - al ruis vanaf 400 ISO.

                  spreken ruis en goede beeldkwaliteit elkaar niet tegen?
                  Ik denk niet dat er veel compacts zijn die geen ruis hebben bij ISO 400.
                  Bij kleine afdrukken speelt ruis ook een mindere rol dan bij grote prints.

                  Zelf kan ik met mijn Ixus 50 (ook ruis vanaf iso 400) prima foto's maken.
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                    Ik druk ze eigenlijk zelden of nooit af...

                    Ik photoshop er eerder mee...

                    Comment


                    • #11
                      Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                      Die vergelijkingen komen vaak ook juist omdat men teveel verwacht van een camera...ik denk dat je voor het geld dat de fz8 nu kost niet snel een betere compact/prosumer/bridge, hoe je hem ook zou willen noemen, camera gaat vinden...!


                      Ruis vanaf ISO 400...tjah...schokkend hoor...ga voor jouw budget maar een camera vinden die dat niet heeft...

                      Sowieso spreken de "goede ruisonderdrukker" en ruis bij ISO400 mij een beetje tegen, als die onderdrukker zo goed is...wat doet die ruis daar dan bij ISO400?

                      Wil je geen (of minder) ruis bij ISO400...spaar dan maar door voor een DSLR of een "allernieuwste" bridge...maar ook dan zul je echt wel ruis blijven zien...

                      De echt grote voordelen van deze camera?

                      * Makkelijk in gebruik
                      * Niet zo groot als de meeste "prosumers" (kan ook een nadeel zijn, maar voor het meenemen wel lekker makkelijk)
                      * Lichtsterkte wordt over het hele zoombereik gehouden doordat de camera intern zoomt (dus geen telescoop objectief zeg maar)
                      * Hij doet aardig lang met een accu
                      * Er zit beeldstabilisatie op, wat wel erg lekker is als je een beetje begint te zoomen. (helemaal met een camera licht als een prosumer-compact)

                      De nadelen?

                      * Hij is niet de nieuwste meer (vandaar die prijs...)
                      * Het is geen SLR (niet perse een nadeel, maar wel als je voor een prikkie SLR kwaliteiten verwacht...)


                      Voor die, ik dacht 180 euro, die de camera nog moet kosten wil ik je best uitdagen met een betere op de proppen te komen (kan zijn dat die er wel is, maar ik zou niet weten welke eigenlijk...)

                      edit: Overigens vind ik ze nog niet eens zo negatief in de review hoor, ze blijken wat " problemen" te hebben met de sensor...alhowel zij dat onder andere baseren op een single shot van een porsche 924...zijn dan weer delen van uitgebrand zeggen ze...maar is dat niet een fout van de fotograaf? Geen idee hoor, maar vind zo'n zware conclusie aan een foto van een lelijke zwarte auto in de volle zon nogal weinig overtuigend...

                      Maar het zijn uw centen natuurlijk haha...verwacht enkel niet teveel voor uw budget
                      Last edited by jeroen.k; 29 oktober 2008, 12:23.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                        ga maar voor de fuji
                        die is kwestie ruis een stuk beter zeker bij de hogere iso waarden
                        plus zijn de kleuren van een fuji zeer natuurgetrouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Die vergelijkingen komen vaak ook juist omdat men teveel verwacht van een camera...ik denk dat je voor het geld dat de fz8 nu kost niet snel een betere compact/prosumer/bridge, hoe je hem ook zou willen noemen, camera gaat vinden...!


                          Ruis vanaf ISO 400...tjah...schokkend hoor...ga voor jouw budget maar een camera vinden die dat niet heeft...

                          Sowieso spreken de "goede ruisonderdrukker" en ruis bij ISO400 mij een beetje tegen, als die onderdrukker zo goed is...wat doet die ruis daar dan bij ISO400?

                          Wil je geen (of minder) ruis bij ISO400...spaar dan maar door voor een DSLR of een "allernieuwste" bridge...maar ook dan zul je echt wel ruis blijven zien...

                          De echt grote voordelen van deze camera?

                          * Makkelijk in gebruik
                          * Niet zo groot als de meeste "prosumers" (kan ook een nadeel zijn, maar voor het meenemen wel lekker makkelijk)
                          * Lichtsterkte wordt over het hele zoombereik gehouden doordat de camera intern zoomt (dus geen telescoop objectief zeg maar)
                          * Hij doet aardig lang met een accu
                          * Er zit beeldstabilisatie op, wat wel erg lekker is als je een beetje begint te zoomen. (helemaal met een camera licht als een prosumer-compact)

                          De nadelen?

                          * Hij is niet de nieuwste meer (vandaar die prijs...)
                          * Het is geen SLR (niet perse een nadeel, maar wel als je voor een prikkie SLR kwaliteiten verwacht...)


                          Voor die, ik dacht 180 euro, die de camera nog moet kosten wil ik je best uitdagen met een betere op de proppen te komen (kan zijn dat die er wel is, maar ik zou niet weten welke eigenlijk...)

                          edit: Overigens vind ik ze nog niet eens zo negatief in de review hoor, ze blijken wat " problemen" te hebben met de sensor...alhowel zij dat onder andere baseren op een single shot van een porsche 924...zijn dan weer delen van uitgebrand zeggen ze...maar is dat niet een fout van de fotograaf? Geen idee hoor, maar vind zo'n zware conclusie aan een foto van een lelijke zwarte auto in de volle zon nogal weinig overtuigend...

                          Maar het zijn uw centen natuurlijk haha...verwacht enkel niet teveel voor uw budget
                          Dat is de uitleg die wou horen...

                          Dus als een S1000 evenveel kost dan een SX110 canon zou jij voor de FujiFilm gaan?
                          (kosten beide €230 ofzo)

                          Comment


                          • #14
                            Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                            Vandaag naar andere fotograaf geweest.

                            Deze was veel vriendelijker en probeerde te begrijpen wat ik wou.
                            Er was een Kodak van €130 met een schneider lesn (of hoe noemt dat).
                            Ze geraakt er niet mee vanaf omdat het "maar" 5MP is.
                            Nu, dat gegeven stoort me niet maar wat ik geprobeerd heb waren de foto's helemaal niet zo goed (inzoomen op het schermpje) en ik kreeg maar geen scherpe foto binnen. (de avond was aan het vallen maar de flits stond aan.) Ook waren er 3 wieletjes ofzo om door de menu's te gaan wat een super warboel was.

                            Soit, kort samengevat, niet mijn ding (misschien ook een beetje een vooroordeel)

                            Zij zei dat de grootte van de lens werkelijk een verschil uit maakte. Alleen kan een sony met een kleine Carl Zeiss lens even mooie foto's maken dan een kodak met zo'n grote.

                            FujiFilm verkocht ze niet veel, maar ze kon niet beamen dat dat zo slechte toestellen waren.

                            Morgen naar nog een andere en dan toch maar eens de knoop doorhakken...

                            Comment


                            • #15
                              Re: FujiFilm S1000 vs. Canon SX100

                              Die Kodak bruggetjes heb ik zelf ook nooit zoveel gevonden (Z710 ofzo heet ie dacht ik?)...zijn ook vaak de "goedkoopsten"...qua prijs-kwaliteit niet veel mis mee...

                              Maar op het moment dat de wat betere rap zakken in prijs raak je inderdaad moeilijk van zo'n kodakje af...
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X