Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm aanschaffen

    Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
    Dan zou ik voor de X100s gaan. Eenmaal jouw menu's geregeld zijn moet je daar nooit meer in en kan je je concentreren op de foto's, en met de wieltjes draaien
    Dus qua gebruiksgemak vind je de x100s beter?

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm aanschaffen

      Oorspronkelijk geplaatst door xveys Bekijk bericht
      Dan zou ik voor de X100s gaan. Eenmaal jouw menu's geregeld zijn moet je daar nooit meer in en kan je je concentreren op de foto's, en met de wieltjes draaien
      ?? ik kan mij nauwelijks voorstellen dat men als serieuze fotograaf de menus éénmalig instelt en er dan nooit meer aan komt ... dan ben je beter af met een compactje op automatisch !!

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm aanschaffen

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        ?? ik kan mij nauwelijks voorstellen dat men als serieuze fotograaf de menus éénmalig instelt en er dan nooit meer aan komt ... dan ben je beter af met een compactje op automatisch !!
        En toch volg ik xveys. Ik werk zelf ook met de X100s. Eens je de meest courante instellingen gedaan hebt in je menu, moet je daar inderdaad zelden nog iets aan wijzigen, gezien alles wat je nodig hebt (sluitertijd, diafragma, iso,...) direct vanop de body kan gewijzigd worden. En wat heb je nu nog meer nodig?

        Comment


        • #19
          Re: Fujifilm aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
          En toch volg ik xveys. Ik werk zelf ook met de X100s. Eens je de meest courante instellingen gedaan hebt in je menu, moet je daar inderdaad zelden nog iets aan wijzigen, gezien alles wat je nodig hebt (sluitertijd, diafragma, iso,...) direct vanop de body kan gewijzigd worden. En wat heb je nu nog meer nodig?
          Zou jij als gebruiker van de x100s overwegen om de xm1 met 27mm 2.8 aan te schaffen? Of blijf je erbij dat de x100s echt een veel beter toestel is dan xm1 met die lens?

          tis moeilijk de keuze... aan de ene kant zou ik x100s nemen omdat die ook nog een zoeker heeft (weet niet of ik dat ga gewent raken enkel een display) en aan de andere kant vind ik het kleinere formaat van de xm1 weer een +

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
            En toch volg ik xveys. Ik werk zelf ook met de X100s. Eens je de meest courante instellingen gedaan hebt in je menu, moet je daar inderdaad zelden nog iets aan wijzigen, gezien alles wat je nodig hebt (sluitertijd, diafragma, iso,...) direct vanop de body kan gewijzigd worden. En wat heb je nu nog meer nodig?
            Zoals de Engelsen zeggen YMMV ... Ik heb een X100 in vrijwel permanente bruikleen en ik vind de ergonomie van toestel en menus een echte PITA, dat éénmalig instellen daar heb ik zwaar mijn bedenkingen bij al was het maar dat je de dynamiek van de sensor wil bijsturen in bepaalde gevallen (zie dpreview voor de responscurves !), wat mij dus allemaal tegenhoudt om een X-T1 te kopen uit angst dat het eenzelfde chaos is .. en daarbij nog een 23 mm lens ... niet te verwonderen dat die camera nog geen 500 clicks op de teller heeft ... (sja, de eigenaar kocht 'm voor de "looks" maar gebruikt zelf veel liever zijn Sony nex5 !! .. mensen doen nu eenmaal rare dingen, he!)

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm aanschaffen

              Vandaag naar de winkel geweest en mijn keuze gemaakt en gekocht! Het is de X-E2 met 27mm2.8 lens geworden!

              Comment


              • #22
                Re: Fujifilm aanschaffen

                Oorspronkelijk geplaatst door Jasminadegrande Bekijk bericht
                Vandaag naar de winkel geweest en mijn keuze gemaakt en gekocht! Het is de X-E2 met 27mm2.8 lens geworden!
                De X-E2 is super, heb ook de 27mm onder andere, als je vastloopt, vraag maar.
                ...leeg...

                Comment


                • #23
                  Re: Fujifilm aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  De X-E2 is super, heb ook de 27mm onder andere, als je vastloopt, vraag maar.
                  Super! Welke heb je nog ervoor? En welke gebruik je het meest? (gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ^^)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fujifilm aanschaffen

                    Veel plezier ermee ... mijn canon blijft tegenwoordig in de kast liggen sinds ik de fuji(s) heb

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fujifilm aanschaffen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasminadegrande Bekijk bericht
                      Super! Welke heb je nog ervoor? En welke gebruik je het meest? (gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ^^)
                      In mijn handtekening staan ze allemaal, en ze worden allemaal evenveel gebruikt ( de 60mm macro iets minder wegens tijdsgebrek, maar ze heeft al voor portret gediend ook) de 35mm is zeker een aanrader, de 10-24 is beestig goed. Van de 18-55 heb ik even getwijfeld, maar die is zeer scherp en zelfs redelijk lichtsterk. Nu wacht ik tot de grote teles uitkomen, er zou een 120-400 gemaakt worden.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fujifilm aanschaffen

                        http://www.fujifilm.com/products/dig..._lens/roadmap/

                        Ik kijk vooral uit naar de 90 F2

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fujifilm aanschaffen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jasminadegrande Bekijk bericht
                          Vandaag naar de winkel geweest en mijn keuze gemaakt en gekocht! Het is de X-E2 met 27mm2.8 lens geworden!
                          Proficiat Jasmina, goeie keuze. Veel plezier ermee!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fujifilm aanschaffen

                            Even inpikken.

                            Ik had een Samsung nx100 met standaard kitlensje en een nifty fifty met adapter voor wat "mooier" werk.

                            X100s leek me zeer leuk toestel voor het geen wat ik doe.(snapshots, street, ...).

                            Maar zag een nieuwe x-a1 body voor 99 euro online (ik veronderstel een foutje op de website?? ) Gekocht. Ik dacht, als ze het doorhebben, krijg ik gewoon mijn geld terug, maar werd dus gewoon geleverd

                            Vandaag mijn 27mm 2.8 lens binnengekomen uit taiwan, € 220 euro + € 30 douane kosten/import.

                            € 340 lijkt me niets teveel Dit weekend eens aan de slag!
                            FUJIFILM X-T10, FUJINON XF23mmF2 R WR, pimped met Hot Shoe Thumb Grip en skull soft release.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Fujifilm aanschaffen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bigbuddha Bekijk bericht
                              Even inpikken.

                              Ik had een Samsung nx100 met standaard kitlensje en een nifty fifty met adapter voor wat "mooier" werk.

                              X100s leek me zeer leuk toestel voor het geen wat ik doe.(snapshots, street, ...).

                              Maar zag een nieuwe x-a1 body voor 99 euro online (ik veronderstel een foutje op de website?? ) Gekocht. Ik dacht, als ze het doorhebben, krijg ik gewoon mijn geld terug, maar werd dus gewoon geleverd

                              Vandaag mijn 27mm 2.8 lens binnengekomen uit taiwan, € 220 euro + € 30 douane kosten/import.

                              € 340 lijkt me niets teveel Dit weekend eens aan de slag!
                              Mooie deal, leuke combinatie!
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment


                              • #30
                                In twijfel nog of ik iets bijkoop, ik heb nu de 10-24, de 18-55, de 50-230 en de 56, die cashback is natuurlijk verleidelijk…
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X