Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    En in oude potten kook je de beste soep.....maar of dat ook voor fotografie geldt, daar durf ik aan twijfelen....
    Nog meer voor fotografie dan wat dan ook...
    Neem bvb een tweeogige Rolleiflex 2.8 van zeg maar 60 jaar geleden, koop een kleurfilmpje, en je bent creatief beter af dan al die huidige rommel waarvoor je eerst een ingenieurscursus moet volgen om er mee te kunnen werken...

    En dan spreken nog niet over de geneugten waarmee het werken is met al die andere 6/6-ers en 4/5 inchers.


    IMHO :-)
    https://efbeo.wordpress.com

    Comment


    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Juist.
      https://efbeo.wordpress.com

      Comment


      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Een goede vriend zei mij dat.

        Ik word moe. Moe van het oeverloze gezwets rond peperduur speelgoed dat zo nu en dan, hier en daar, een sprankeltje hoop geeft over wat een foto beter zou moeten maken. Ijdele hoop. Want een foto wordt voor 90 procent gemaakt door iemand die een oog heeft voor wat er zich in de onmiddellijke omgeving afspeelt.

        Iemand die de moeite doet om jaar in jaar uit, te leren snappen wat het leven inhoudt, en dat dan op een gepaste wijze interpreteert en deelt. Door te kijken, te voelen, te proeven, te ruiken. En dan die zintuigen zodanig te implementeren, zodat je foto's meer inhoud, diepte en zeggingskracht krijgen. Die op hun beurt dan weer mensen beroeren, ontroeren en motiveren om hun leven zin te geven. Geen 'mount' of 'pixel' of 'sensor' of 'vatting' kan daar iets aan veranderen.
        En dan zie ik werk van mensen zònder peperdure complexe apparatuur heerlijke foto's maken.

        Dat is de essentie. Niet de kookpot, maar de soep.
        Zeer wijze woorden.
        https://efbeo.wordpress.com

        Comment


        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Wat ik alvast wel kan appreciëren aan de Z6 en Z7 is dat LCD schermpje bovenop.
          Als fervent weinig-licht-fotograaf is het krakkemikkeig verlicht schermpje van m’n D810 een post van ergernis.
          Ik kan alleen hopen dat de niewe lcd z’n weg vindt naar Nikon’s DSLR lijn.

          Comment


          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Laat me niet lachen. Grijze import èn out-of-stock.

            Comment


            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
              Zeer wijze woorden.
              Wel, om op topic te blijven ben ik ontgoocheld over het nieuwe systeem. Nu zijn er toestellen die zichzelf beconcurreren met hun DSLR tegenhangers. Zat ik eignelijk niet op de wachten.
              Ik had gehoopt dat het eerder in het x000 DSLR segment zou vallen (dus rond de €1000): om de serieuze amateur een FF optie tegeven zonder al dat software gefoefel. Op mijn Nikon (DF) gebruik ik quasi niets van die gimmicks , zelfs geen AF (mijn meeste lenzen zijn Zeiss / zonder AF) . Maar ja 'homo ludens' zeker, dat verkoopt.

              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Als er nu 1 website is waar ik NIET zou kopen...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Wel, om op topic te blijven ben ik ontgoocheld over het nieuwe systeem. Nu zijn er toestellen die zichzelf beconcurreren met hun DSLR tegenhangers. Zat ik eignelijk niet op de wachten.
                  Ik had gehoopt dat het eerder in het x000 DSLR segment zou vallen (dus rond de €1000): om de serieuze amateur een FF optie tegeven zonder al dat software gefoefel. Op mijn Nikon (DF) gebruik ik quasi niets van die gimmicks , zelfs geen AF (mijn meeste lenzen zijn Zeiss / zonder AF) . Maar ja 'homo ludens' zeker, dat verkoopt.

                  YMMV
                  Hoe kan je nu ontgoocheld zijn in het nieuwe systeem als je het nog nooit in handen gehad hebt ?
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                    Nog meer voor fotografie dan wat dan ook...
                    Neem bvb een tweeogige Rolleiflex 2.8 van zeg maar 60 jaar geleden, koop een kleurfilmpje, en je bent creatief beter af dan al die huidige rommel waarvoor je eerst een ingenieurscursus moet volgen om er mee te kunnen werken...

                    En dan spreken nog niet over de geneugten waarmee het werken is met al die andere 6/6-ers en 4/5 inchers.


                    IMHO :-)
                    Neem eens je Rolleiflex mee om een reportage te maken voor wild-life fotografie

                    Andere wereld
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                      Zeer wijze woorden.
                      Ja en die uitspraken komen van iemand die al meer foto apparatuur heeft dan heel de BD leden samen.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Wat betreft de discussie oud en nieuw materiaal , i. b. sensor - lenzen : https://petapixel.com/2018/08/15/is-...image-quality/

                        Voor W.-Vl. ( en omgeving ) : https://www.fotocoudenys.be/cameras/nikon-milc/ & https://www.snt.be/activiteiten/open...ge-1-september ( door Coudenys / ik durf niet beweren dat de Z-cams daar te zien zullen zijn .

                        Comment


                        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                          Als fervent weinig-licht-fotograaf is het krakkemikkeig verlicht schermpje van m’n D810 een post van ergernis.
                          Bij dansvoorstellingen zit ik vaak in een donkere zaal met mijn D810, maar dat schermpje is nog nooit een probleem geweest op te lezen. Misschien heb ik nog betere ogen..?

                          Comment


                          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            En dan zie ik werk van mensen zònder peperdure complexe apparatuur heerlijke foto's maken.

                            Dat is de essentie. Niet de kookpot, maar de soep.
                            Ja, dat is best mogelijk, maar er is ook niets dat belet om even lekkere soep te koken in een nieuwe pot.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                              Nog meer voor fotografie dan wat dan ook...
                              Neem bvb een tweeogige Rolleiflex 2.8 van zeg maar 60 jaar geleden, koop een kleurfilmpje, en je bent creatief beter af dan al die huidige rommel waarvoor je eerst een ingenieurscursus moet volgen om er mee te kunnen werken...

                              En dan spreken nog niet over de geneugten waarmee het werken is met al die andere 6/6-ers en 4/5 inchers.

                              IMHO :-)
                              Heel leuk af en toe, die gevoelens van nostalgie die opduiken. Tot men weer de donkere kamer in mag en met wat vloeistoffen en dergelijke mag gaan werken om uiteindelijk te zien dat toch niet alle prenten gelukt zijn zoals gehoopt en men eigenlijk nog een keer opnieuw die naar die stad of die trouw moet doen om dat unieke maar half mislukte beeld alsnog vast te leggen op een filmrolletje.

                              Ik kan zelf ook wel af en toe genieten van "vroeger", maar ben ook altijd weer blij als ik van de recentere technologische ontwikkelingen gebruik mag maken. En dan hoeft het echt niet over pixels en dergelijke te gaan voor mij.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Zoveel reacties,indertijd zo'n dikke 5 jaar geleden waren er veel minder reacties, toen de eerste systeemcamera met ff sensor uitkwam.Toen werd er eerder meewarig gelachen met dit inferieur cameratje.Ondertussen fotografeer ik reeds 4,5 jaar tot volle tevredenheid met mijn a7

                                Comment

                                Working...
                                X