Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 5D full review op DPReview

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 5D full review op DPReview

    Sinds deze morgen, zie
    Just posted! Our review of one of the most anticipated cameras of the year, the full frame twelve-point-eight megapixel Canon EOS 5D. This camera becomes the first compact digital SLR (not having a vertical grip) to feature a full frame sensor (same size as 35 mm negative), it also adds spot metering, Picture Style parameters and a big 2.5" LCD monitor among other improvements. Depending on your opinion the EOS 5D can be seen as a mid-priced semi-professional D-SLR or an affordable full-frame D-SLR (the first below $4,000). Our review is far more extensive and detailed than any before it, so dive in and see what we thought of Canons latest.
    Marcvc
    http://marcvancanneyt.wordpress.com

  • #2
    Re: Eos 5D full review op DPReview

    Dit is 1 van de meest volledige reviews die ik reeds op dpreview heb gezien.

    De conclusie van dit review is dat de Canon 5D een Canon 20D++ is, wat van de eerste dag na de introductie ook al duidelijk was.

    De Canon 5D is meer MP en FF maar met behoud van de (heel hoge) kwaliteit van de Canon 20D.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Eos 5D full review op DPReview

      mijn conclusie is : prijs/beeldkwaliteitsverhouding is deze camera verreweg de top, alleen zijn e resultan qua ruis en DR niet zoveel beter dan de 20D. Je zou de indruk kunnen krijgen dat we het uiterste uit de Bayer sensor hebben gehaald???

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Eos 5D full review op DPReview

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        mijn conclusie is : prijs/beeldkwaliteitsverhouding is deze camera verreweg de top, alleen zijn e resultan qua ruis en DR niet zoveel beter dan de 20D. Je zou de indruk kunnen krijgen dat we het uiterste uit de Bayer sensor hebben gehaald???

        sugar
        CA, aanvaardbaar???

        Comment


        • #5
          Re: Eos 5D full review op DPReview

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          CA, aanvaardbaar???
          CA is een functie van de objectief, niet van de body. Ze hebben een oudere 17-35/2.8L genomen voor de test. Geen wonder dat er veel CA is. Als het nou met een 17-40/4L of 16-35/2.8L was, dan is het verhaal heel anders.

          Ik snap nou niet waarom ze met een verouderde zoomlens hebben getest. Nu lijkt wel of ze de 5D in een slecht daglicht willen stellen.
          Groetjes, Blord

          Canon 7D en wat lenzen.

          Comment


          • #6
            Re: Eos 5D full review op DPReview

            Oorspronkelijk geplaatst door Blord
            CA is een functie van de objectief, niet van de body. Ze hebben een oudere 17-35/2.8L genomen voor de test. Geen wonder dat er veel CA is. Als het nou met een 17-40/4L of 16-35/2.8L was, dan is het verhaal heel anders.

            Ik snap nou niet waarom ze met een verouderde zoomlens hebben getest. Nu lijkt wel of ze de 5D in een slecht daglicht willen stellen.
            Allé, krijgt de 5D een "Highly Recommended" en dan nog zijn er mensen niet content

            Ik denk dat het op DPreview de bedoeling is een zo objectief mogelijk review te maken, en dat houdt in dat zowel de sterke als de zwakke punten moeten aangekaart worden. Hier wil dit misschien wel zeggen: OK, Fullframe is fantastisch, maar je moet er ook de best mogelijke objectieven bij gebruiken om vignettering, softe hoeken en CA te vermijden. Vergeet dus gerust maar die verouderde zoomlenzen

            Comment


            • #7
              Re: Eos 5D full review op DPReview

              kort zou ik zeggen, het beste ooit gelezen op Dpreview en wat de CA, softe hoeken, lichtval naar de hoeken toe, vignettering, noem maar op wat heeft dat te zien met de 5 D dit is enkel en alleen voornamelijk het probleem die je op elke FF hebt, vergeten wij soms het analoge tijdperk, ook daar waren enkel de goede lenzen deze die de minste van deze problemen gaven.
              Ik heb het genoegen gehad er enkele uren met te werken, alle lenzen op getest in mijn bezit, de 50 mm 1.4, de 24-70 2,8 l, de 70-200 2.8 L en de zelfde waarden van sigma, dit wel enkel in raw op de beschikbare rawconverters bewerkt Adobe en DPP met als enig rezultaat "algemene woooow", maar door het feit dat ik enkel tot A3 print en voor de rest mijn werk op het web plaats en nogal zorg besteed aan mijn composities, ga ik hem niet kopen maar gaan voor de 1D MKII N Amen
              Last edited by Guest9; 12 november 2005, 22:34.

              Comment


              • #8
                Re: Eos 5D full review op DPReview

                Serieus toestel....
                Maareh, heb het geld niet om mijn 20D te vervangen door die 5D....

                Boh, ben zeer kontent van menne 20D...

                Mvg
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: Eos 5D full review op DPReview

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  CA, aanvaardbaar???
                  Als je erin slaagt om een super foto te maken zoals we deze in de BD HoF terugvinden en wanneer je deze foto gaat afdrukken op een meter groot dan weet ik niet of de reaktie van iedereen die deze foto ziet onmiddelijk zal zijn: CA aanvaardbaar ?

                  Op dpreview vind ik dit: (Nikon forum)

                  Iedereen is het erover eens dat de D2X, de D100, de D200 en zelfs de D70 beter zijn dan de Canon 5D. (En ook ik kan het met dat idee eens zijn )
                  Alleen is er dat klein detail verschil: de sensor die in de 5D zit.

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                  Jan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eos 5D full review op DPReview

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                    Als je erin slaagt om een super foto te maken zoals we deze in de BD HoF terugvinden en wanneer je deze foto gaat afdrukken op een meter groot dan weet ik niet of de reaktie van iedereen die deze foto ziet onmiddelijk zal zijn: CA aanvaardbaar ?

                    Op dpreview vind ik dit: (Nikon forum)

                    Iedereen is het erover eens dat de D2X, de D100, de D200 en zelfs de D70 beter zijn dan de Canon 5D. (En ook ik kan het met dat idee eens zijn )
                    Alleen is er dat klein detail verschil: de sensor die in de 5D zit.

                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                    Jan.

                    Was ook maar om de relativiteitstheorie aan te tonen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eos 5D full review op DPReview

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blord
                      CA is een functie van de objectief, niet van de body. Ze hebben een oudere 17-35/2.8L genomen voor de test. Geen wonder dat er veel CA is. Als het nou met een 17-40/4L of 16-35/2.8L was, dan is het verhaal heel anders.

                      Ik snap nou niet waarom ze met een verouderde zoomlens hebben getest. Nu lijkt wel of ze de 5D in een slecht daglicht willen stellen.
                      Met de 24-70 2.8L is het net zo erg, is dat mss een verouderd objectief?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eos 5D full review op DPReview

                        Ik gebruik enkel prime lenzen op de 5D, want we wisten dat de optiek zeer goed moet zijn. Dus ....

                        Als tweede body naast de Mark II is het een echte aanvulling, en de ff is zeer goed merkbaar in de studio, de 85mm F1.8 doet hier een reuze job.

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eos 5D full review op DPReview

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Ik gebruik enkel prime lenzen op de 5D, want we wisten dat de optiek zeer goed moet zijn. Dus ....

                          Als tweede body naast de Mark II is het een echte aanvulling, en de ff is zeer goed merkbaar in de studio, de 85mm F1.8 doet hier een reuze job.

                          MVG, Jeff
                          Yep, je had het al op voorhand gezegd. Prime time ;-)

                          Ik ben nu wel eens benieuwd hoe Nikon en Minolta zooms zich fullframe gaan gedragen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eos 5D full review op DPReview

                            Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                            kort zou ik zeggen, het beste ooit gelezen op Dpreview en wat de CA, softe hoeken, lichtval naar de hoeken toe, vignettering, noem maar op wat heeft dat te zien met de 5 D dit is enkel en alleen voornamelijk het probleem die je op elke FF hebt, vergeten wij soms het analoge tijdperk, ook daar waren enkel de goede lenzen deze die de minste van deze problemen gaven.
                            Ik heb het genoegen gehad er enkele uren met te werken, alle lenzen op getest in mijn bezit, de 50 mm 1.4, de 24-70 2,8 l, de 70-200 2.8 L en de zelfde waarden van sigma, dit wel enkel in raw op de beschikbare rawconverters bewerkt Adobe en DPP met als enig rezultaat "algemene woooow", maar door het feit dat ik enkel tot A3 print en voor de rest mijn werk op het web plaats en nogal zorg besteed aan mijn composities, ga ik hem niet kopen maar gaan voor de 1D MKII N Amen
                            Dus met die nieuwe 5D zien je fotos er echt waw uit ?

                            Ik versta niet hoe je de verschillen van verschillende toestellen kan zien. Het is toch niet mogelijk dat enkel omdat het een FF is, er serieus veranderingen zijn(buiten beeldveld dan) in een foto. Als de 5D écht betere fotos geeft dan andere toestellen dan zouden die toch niet meer gekocht worden. (denk ik dan ?)

                            Jullie moeten me echt eens uitleggen hoe je een waw-effect kan hebben door een andere camera, daaar kan ik echt niet bij

                            (het is gewoon een vraag hoor, ik zou ook graag fotos van verschillende cameras vergelijken maar ik zie echt geen verschil)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eos 5D full review op DPReview

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                              Yep, je had het al op voorhand gezegd. Prime time ;-)

                              Ik ben nu wel eens benieuwd hoe Nikon en Minolta zooms zich fullframe gaan gedragen.
                              Net hetzelfde zolang ze microlenses gebruiken. Alhoewel, Leica heeft blijkbaar ook een truucje gevonden om het effect van de microlenses te reduceren.
                              De nieuwe sensor van Cypress zou wel eens een doorbraak kunnen zijn (belgisch product overigens), het is wel slechts een APS, maar als het mogelijk is met een APS, zal FF wel snel volgen

                              En vignettering is absoluut geen probleem : in 99% van de gevallen waar dit storend optreedt ben je op ISO100 of ISO 200 aan 't werken, en dan kan je in raw die vignettering perfect wegwerken zonder merkbaar kwaliteitsverlies, in tegenstelling tot het wegwerken van ruis of problemen met DR.

                              Ik ben helemaal niet Canon-biased (ik ben fel gecharmeerd door Nikon en Leica, maar zit met mijn glas een beetje vast aan Canon) maar op vlak van de beeldkwaliteit is de 5D onberispelijk. Al dat gezeur over de nadelen van FF, ik ben er zeker van dat als er een D2X aangeboden werd met de 5D sensor, dat drie kwart zou kiezen voor de 5D sensor (op natuurfotografen na).


                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X