Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
EOS 5D en D700
Collapse
X
-
-
-
Re: EOS 5D en D700
Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk berichtTsss. Het is duidelijk dat je heel recent bent overgestapt. Wij, Nikon gebruikers, zeggen:
"De Canon-lenzen draaien in de omgekeerde richting vast. Ook de zoomring draait in de tegenovergestelde richting."
C.
In alle geval Sugar, welkom bij de Nikonians, en blijf van die schitterende foto's maken - een kijkje op jouw website is alvast méér dan de moeite waard: daar staan kunstwerken tussen.erik, Nikon materiaal
'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)
Comment
-
Mmm, mijn lenzen draaien in alle richtingen, afhankelijk van het merk (om te zoomen hé, niet om op de camera te zetten ), maar na even zit dat wel per lens 'in je hand' vind ik en denk je er niet meer bij naSony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...
Comment
-
Ik ben zelf aan het twijfelen tussen D700 en 5D.
Ik heb al enkele testshots gemaakt met de D700. Ik kon vreemd genoeg niet snel scherpstellen met een breedhoeklens.
Bekijk hier de onscherpe foto's op mijn blog.
Hoe zijn jou ervaringen? Ook andere D700 of D3 gebruikers mogen gerust antwoorden.
Ik ben jullie dankbaar.
Comment
-
Dit week-end op week-end met de familie, dus niet echt tijd gehad om me op fotografie toe te leggen. Verder dan enkele snapshots kom je dan niet...
Enkele bijkomende puntjes die me opvallen :- De D700 is véél sneller dan de 5D. Dit is natuurlijk niet meer dan logisch, we zijn ondertussen al weer enkele jaren verder en de technologie staat niet stil. De Autofocus van de D700 is sneller en lijkt accurater.
Van zodra het ietsje donkerder wordt, gebruikt de D700 een storende AF-assist lamp. - Ik lees ook vaak dat de 'exposure' bij Nikon beter is dan bij Canon, maar dat merk ik niet direct. Systeem is niet feilbaar, en je moet als fotograaf ook hier bijsturen
- Wel leuk bij de D700 is de spotmeter die het autofocuspunt volgt (dus niet alleen in het centrum). Exposure compensation is niet beperkt tot -2EV / +2EV
Comment
- De D700 is véél sneller dan de 5D. Dit is natuurlijk niet meer dan logisch, we zijn ondertussen al weer enkele jaren verder en de technologie staat niet stil. De Autofocus van de D700 is sneller en lijkt accurater.
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk berichtVan zodra het ietsje donkerder wordt, gebruikt de D700 een storende AF-assist lamp.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtDat is altijd het eerste wat ik uitzet, met 2.8 lenzen kan ik dan scherpstellen tot je moet gaan flitsen.
Bij mij staat de cam bijna altijd op AF-CHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk berichtIk ben zelf aan het twijfelen tussen D700 en 5D.
Ik heb al enkele testshots gemaakt met de D700. Ik kon vreemd genoeg niet snel scherpstellen met een breedhoeklens.
Bekijk hier de onscherpe foto's op mijn blog.
Hoe zijn jou ervaringen? Ook andere D700 of D3 gebruikers mogen gerust antwoorden.
Ik ben jullie dankbaar.
Staat toch duidelijke taal bij over scherptediepte...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk berichtHeb je de antwoorden op je blog gelezen?
Staat toch duidelijke taal bij over scherptediepte...
Maar ik verwacht van een toestel (van €2500!) dat hij toch minstens even goed scherp stelt dan mijn D50...
Ik ga hem binnenkort nog eens gaan testen. Misschien dat het dan beter gaat.
Comment
-
Eranosian,
Je hebt nu Nikon materiaal. Oké, de investering tot nu toe is beperkt gebleven. Ik ben pas geswitched (eerder mijn definitief platform gekozen), en het vraagt toch wel wat aanpassing.
Jij neemt vaak foto's waar je het moment echt moet vasthebben dus een goede AF is wel belangrijk.
Die van de D700 zal wel beter zijn dan die van de 5D. Maar de D700 met lenzen is pakweg tweemaal zo duur als de 5D met lenzen.
Mijn ervaring met de 5D is dat de snelheid van de AF vooral afhangt van de lens en veel minder van de body.
Ik heb net de 17-40 gekocht en die AF is voor mij heel goed. Die van de 50/1.4 daarentegen gaat snel hunten.
Beste is van ze beide eens goed uit te proberen he.
Misschien interessant dat je de 5D eens huurt voor een dag?
Comment
-
Ik vind de D700 echt een geweldig toestel.
Voordelen:
met grip heb je een erg snel toestel, zonder grip gewichtsklasse 5D voor wandelgebruik
de ingebouwde flitser kun je af en toe inzetten en stuurt ook de externe flitser draadloos aan (en met -3 zie je aan de foto nauwelijks dat die ook nog flitst)
alle oude Nikon ai en ais juweeltjes zijn perfect bruikbaar (en de geheugenbank van 10 ai/s lenzen is zelfs voor mij groot genoeg
Optiek:
voordeel van Nikon:- voor weinig geld sprokkel je een mooie ai/ais set bij elkaar
- de 14-24 is de allerbeste groothoeklens ooit
- de 24-70 is qua built quality en overige eigenschappen zeker te prefereren boven de 24-70L
- enkele feestlenzen zoals de 24-120vr , 24-105mm, 28-105 zijn zeer betaalbaar en doen optisch niet of nauwelijks onder voor een Canon 24-105L
- voor de flitser heb je geen handleiding nodig
- geen witte telelenzen waardoor je te veel opvalt
nadeel van Nikon:- geen relatief betaalbare 24 en 35L
- geen f4 reeks
- geen mp-e 65
- geen f4 300mm is
Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
Zoeker
De Nikon-zoeker is een pak helderder dan mijn Canon met brightscreen. Zoals de wat oudere fotografen onder ons weten, is dit een mes dat aan twee kanten snijdt. MF is makkelijker met de Canon (zeker met het speciale focusscreen, bij Nikon kan dit niet vervangen worden), een heldere zoeker is aangenaam om door te kijken...
is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk berichtSugar, als dat voor jou een probleem is: Katz Eye maakt vervang-matglazen. Binnen enkele maanden zullen die voor de D700 ook wel beschikbaar zijn - hou Nikonians maar in de gaten. Wel 1 nadeel: ik vind ze schrikbarend duur....
Maar aangezien de camera niet gemaakt is om matglazen eenvoudig te vervangen (zoals in de 5D) ga ik er niet aan prutsen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk berichtMaar aangezien de camera niet gemaakt is om matglazen eenvoudig te vervangen (zoals in de 5D) ga ik er niet aan prutsen...
Het is zo eenvoudig dat ze de handeling zelfs niet vermelden in de handleiding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht[*]de 14-24 is de allerbeste groothoeklens ooit
Maar de D700 heeft zowiezo al een scherptenadeel dat hij moet ophalen tov van de 5D. Ik heb net de 17-40 gekocht : de prijs is minder dan de helft van de 14-24 (ook wel een F4 maar voor een breedhoek is dat niet zo erg).
Ik heb die op 100% crop bekeken en het resultaat is scherp (statief, MLU, F8) .
100% crop wil hierbij zeggen dat ik een print van meer dan een meter evalueer vanop 50 cm.
Zal de 14-24 op de D700 daar écht wel een verschil maken ?
Persoonlijke noot :
17mm op FF vind ik al héél breed; ik vind persoonlijk de range van 17-40mm interessanter dan 14-24.
Comment
Comment