Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR - Waar kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DSLR - Waar kopen?

    Mdcomputers te Willebroek .Echt aan te raden

    Comment


    • #17
      Re: DSLR - Waar kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door banderas707
      Mdcomputers te Willebroek .Echt aan te raden
      www.mdcomputers.be
      Ziet er idd. interessant uit!
      Zo is de prijs van bvb. de SB-600 hier wél correct naar Belgische normen.

      Kan je er ook persoonlijk gaan afhalen?
      Ik heb het nl. niet op pakjesdiensten e.d.

      Comment


      • #18
        Re: DSLR - Waar kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Zzino
        In het buitenland ok!
        Maar wat zijn de verschillen tussen een internationale camera en een nederlandse? Alleen de manual of het toestel ook? (zie www.cameranu.nl)
        Voor u misschien een weet maar voor een beginner een vraag.
        Men moet nu éénmaal ergens info halen...
        Het verschil tussen de Europese of de internationale versies gaat veel verder dan de taal van de handleiding alleen! Het taalprobleem is enkel een nadelig gevolg van een ergere praktijk!
        Het onderstaande geldt alleen voor digitale SLR's. Deze camera's zijn nl. conform aan wetgevingen en standaarden die landgebonden zijn.
        Nikon werkt met een continent-gebonden garantiesysteem. Ttz, Nikon verkoopt enkel aan 5 importeurs werldwijd (Europa: Nikon Europe B.V.) en die verkopen door aan de importeurs per land (B: De Beukelaer, NL: Inca). Het zijn deze 5 grote importeurs die instaan voor de garantie, niet Nikon zelf.
        In het Verre Oosten zijn dergelijke cameras goedkoper (minder transportkosten, e.d.), dus kan een Europese handelaar zijn toestellen daar aankopen. Echter, ginder in het Verre Oosten vallen deze producten onder het garantiesysteem van de Nikon-invoerder voor Azië en dus is de Europese consument gezien!
        Deze manier van handel voeren noemt wel ook wel de grijze markt. Niet illegaal, wel stevig in het nadeel van de eindgebruiker indien die niet op de hoogte is.
        Je kan dus probleemloos je camera in Nederland kopen, maar koop de Europese versie! Die biedt je garantie overal in Europa, dus ook bij De Beukelaer.
        Het garantie-biljet van mijn D2X vermeld duidelijk 'Nikon European Warranty System', waar mijn SB-800 flitser valt onder 'Nikon Worldwide Service Warranty'.
        Last edited by macdonkey; 9 januari 2006, 23:26.

        Comment


        • #19
          Re: DSLR - Waar kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door macdonkey
          ...
          Het garantie-biljet van mijn D2X vermeld duidelijk 'Nikon European Warranty System', waar mijn SB-800 flitser valt onder 'Nikon Worldwide Service Warranty'.
          "Worldwide" is breder dan "European", dus wat is het probleem?...
          Of ligt er een subtiele nuance in de woorden "Warranty System" en "Service Warranty"?...
          Je moet er dan maar aan uit kunnen...

          Comment


          • #20
            Re: DSLR - Waar kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
            "Worldwide" is breder dan "European", dus wat is het probleem?...
            Of ligt er een subtiele nuance in de woorden "Warranty System" en "Service Warranty"?...
            Je moet er dan maar aan uit kunnen...
            No offense, maar er staat toch
            D2X : European Warranty System, dwz garantie geldig in Europa
            SB-800 : Worldwide Service Warranty. De FLITS SB-800 is wereldwijd gewaarborgt tegen fabrieksfouten, de CAMERA D2X niet (en dat komt omdat digitale camera's gebonden zijn aan voorschriften en reglementen inzake veiligheid e.d. die continent-gebonden zijn) en flitsers niet of in mindere mate.
            Een 'internationale' versie valt 9 kansen op 10 onder een Aziatisch garantie...

            Comment


            • #21
              Re: DSLR - Waar kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
              dus omgerekend krijg je voor je D70S 959 punten of bijna 100 euro terug!
              En betaal je nog tot een paar honderd euro meer dan op een ander

              NIKON D-70S BODY
              FNAC-PRIJS 999,00 €
              Last edited by VerSeg; 10 januari 2006, 00:34.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: DSLR - Waar kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                Ja, vind je het gek als iedereen uren voor informatie binnenkomt en hij vervolgens niets verkoopt. Ik ben zelf een groot voorstander van inkopen via internet maar dan moet je wel zo sportief zijn je informatie daar ook vandaan te halen...
                Als je bij fotokar buiten gaat zonder kopen is dat meestal omdat je ten eerste achterover valt van hun prijzen en als je ondertussen nog eens hoort hoe ze omgaan met klanten die eens een probleem hebben ... sorry maar daar zet ik ook geen voet meer binnen zelle.

                Ooit wou ik daar een GSM kopen, de klant net voor mij kocht ook een GSM, zette haar SIM-kaart er in en toevallig belde iemand haar net op terwijl ze aan het betalen was.
                De GSM werkte niet want de andere persoon hoorde haar niet. Er werd een test gedaan door naar het nummer van de verkoopster te bellen en identiek hetzelfde, dus stuk.
                Kan gebeuren en is niet de fout van de winkel maar de klant moest zijn GSM in herstelling geven, twee à drie weken kon het duren en moest bovendien 20€ betalen voor de transportkosten naar de hersteldienst ...
                Da's pas profiteren !!! Banditisme noem ik dit.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: DSLR - Waar kopen?

                  Ik ben in het verleden al in veel winkels binnen geweest ... en ja zonder kopen ... omdat ik ofwel achterover val van de prijzen ofwel van de onkunde van de verkopers.

                  Als ik iets wil kopen wil ik buiten gaan met wat ik wil kopen en niet met wat men mij wil opsolferen omdat ze er vanaf willen zijn.

                  Stel een paar specifieke vragen (moet geen uur duren) waarop je zeker het antwoord kent en je zult zien dat er veel u iets wijs maken. Een beetje gaat maar ze moeten niet overdrijven.

                  Dure stukken laten opsturen doe ik liever niet (eigen keuze), naar het buitenland bollen en nadien als er eens iets is terug naar daar moeten staat mij ook niet aan, vooraf betalen en niet eens weten of ik wel iets in deftige staat ga krijgen doe ik ook niet graag. Ja, transport kan zo af en toe eens fout lopen

                  De helft meer betalen dan op een ander ... ja, zo zot ben ik ook niet, iets meer wil ik wel geven om in vertrouwen te kopen maar geen honderden euro's hé ...

                  Tot nu toe is er maar één plaats waar al mijn wensen ingewilligd worden ... www.geheugenkaart.be (wat niet wil zeggen dat anderen slecht zijn hé ...)
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: DSLR - Waar kopen?

                    Ik sta zelf ook op het punt m'n eerste DSLR te kopen, wellicht een konica minolta dynax 5D, en ben ook van Leuven. Ik twijfel momenteel nog waar ik ga gaan. Enerzijds is er Mertens (in de Mechelsestraat), heb daar een goede uitleg gekregen en de prijzen lijken me niet onredelijk, tenminste in vergelijking met andere (niet-internet)winkels. De (blijkbaar nationale) actie van de dynax 5D kost daar 899€ voor de camera, de kitlens, een geheugenkaart van 512 MB (idd, niet de 256 MB zoals elders) en een tas. Heb ook enkel (heel) goeie dingen gehoord over hun service.

                    Anderzijds is Pixmania een serieuze concurrent... Echt wel een pak goedkoper, en hun combo's zijn of lijken wel zeer aantrekkelijk...

                    In alle geval, effe on topic nu, als je een goeie winkel in het Leuvense zoekt zou ik Mertens aanraden.

                    Veel succes en reacties welkom!

                    Comment


                    • #25
                      Re: DSLR - Waar kopen?

                      Ik heb reeds bij www.cornevaniperen.com en cameranu.nl iets gekocht.
                      Corné heeft het zelf thuisgebracht, maar ik mocht het ter plaatse gaan afhalen, en bij cameranu ben ik er zelf omgeweest, en heb ik iets laten opsturen.

                      Bij beide firma's geen enkel probleem gehad.

                      Het verschil zit hem soms in de garantie. Bij corné was het 2 jaar en bij cameranu was het slechts 1 jaar.

                      De handleiding bij de internationale toestellen (of lenzen) zijn inderdaad in het engels, maar er is altijd wel een pdf te vinden in het nederlands.

                      Als je soms kijkt naar het prijsverschil bij bepaalde "niet zoveel verkochte" producten (duurdere) dan zijn die inderdaad enorm.
                      Een D70s of D50 verschilt wel niet zoveel in prijs (tussen belgie en nederland), maar als je kwaliteitslenzen (of flitsers) gaat gaan kopen, doe je wel een enorm prijswinst.

                      Nick.

                      Comment


                      • #26
                        Re: DSLR - Waar kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nick71
                        Ik heb reeds bij www.cornevaniperen.com en cameranu.nl iets gekocht.
                        Corné heeft het zelf thuisgebracht, maar ik mocht het ter plaatse gaan afhalen, en bij cameranu ben ik er zelf omgeweest, en heb ik iets laten opsturen.

                        Bij beide firma's geen enkel probleem gehad.

                        Het verschil zit hem soms in de garantie. Bij corné was het 2 jaar en bij cameranu was het slechts 1 jaar.

                        De handleiding bij de internationale toestellen (of lenzen) zijn inderdaad in het engels, maar er is altijd wel een pdf te vinden in het nederlands.

                        Als je soms kijkt naar het prijsverschil bij bepaalde "niet zoveel verkochte" producten (duurdere) dan zijn die inderdaad enorm.
                        Een D70s of D50 verschilt wel niet zoveel in prijs (tussen belgie en nederland), maar als je kwaliteitslenzen (of flitsers) gaat gaan kopen, doe je wel een enorm prijswinst.

                        Nick.
                        Ik zou me graag een d2x aanschaffen maar. Toen ik de prijs bij cameranu zag staan was dat toch een pak minder dan hier bij de lokale fotograaf. En dan kan ik nog kopen zonder btw ook!
                        Maar toch is er iets wat me tegenhoud, blijkbaar vertouw ik het niet zo goedkoop.
                        Het is toch een verschil van 1500€.(int model).
                        Nikon D200/MB-D200/SB-800/Nikkor 17-35 f/2.8 IF-ED/Nikkor AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED/TC-17EII

                        Comment


                        • #27
                          Re: DSLR - Waar kopen?

                          Ik zou me graag een d2x aanschaffen maar. Toen ik de prijs bij cameranu zag staan was dat toch een pak minder dan hier bij de lokale fotograaf. En dan kan ik nog kopen zonder btw ook!
                          Maar toch is er iets wat me tegenhoud, blijkbaar vertouw ik het niet zo goedkoop.
                          Het is toch een verschil van 1500€.(int model).
                          Inderdaad het verschil is zo immens groot.
                          Zelf heb ik een 70-200 AF-s VR G 2.8 gekocht bij corné, en voor mijn pa ééntje bij cameranu, en het prijsverschil tussen die webwinkels en hier in belgië was toen 925 € (Met korting in België was het 2500 en in nederland 1575).
                          Daarbij nog een verdubbelaar en het prijsverschil was daar zelfs bijna 50% goedkoper.

                          Daarna heb ik de lens een meegenomen naar de fotoclub, want iemand had een in belgië aangekochte lens mee, en het verschil tussen de twee lenzen hebben we niet gevonden, buiten de papieren afgedrukte handleiding.

                          Als ik iets koop dan ga ik naar bovenvermelde sites en naar een belgische winkel en als het prijsverschil te groot is, dan koop ik het via het web.

                          Het voordeel van deze twee bovenvernoemde winkels is ook dat je het ter plaatse kan gaan afhalen, je hebt dus een contact adres, en persoonlijk vertrouw ik dat ook meer dan gewoon een webwinkel waar je het nooit persoonlijk kan gaan afhalen, of waarvan ze je het adres nooit willen geven.

                          Nick.

                          Comment


                          • #28
                            Re: DSLR - Waar kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door macdonkey
                            D2X : European Warranty System, dwz garantie geldig in Europa
                            SB-800 : Worldwide Service Warranty. De FLITS SB-800 is wereldwijd gewaarborgt tegen fabrieksfouten, de CAMERA D2X niet (en dat komt omdat digitale camera's gebonden zijn aan voorschriften en reglementen inzake veiligheid e.d. die continent-gebonden zijn) en flitsers niet of in mindere mate.
                            Een 'internationale' versie valt 9 kansen op 10 onder een Aziatisch garantie...
                            Zo had ik het idd. ook begrepen, maar voor Nikon flitsers bvb. zie ik op de site van bepaalde webwinkels soms een (prijs)verschil ts. toestellen mét lokale garantie en toestellen zonder garantie van de lokale verdeler. Dit is merkwaardig wanneer men dan leest dat met name de SB-800 "Worldwide Warranty" claimt...

                            Comment


                            • #29
                              Re: DSLR - Waar kopen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                              Mijn beste ervaring:

                              http://www.cornevaniperen.nl
                              idem

                              Comment


                              • #30
                                Re: DSLR - Waar kopen?

                                Bedankt voor de handige antwoorden!
                                Ik denk dat ik eens een kijkje ga nemen in de Fnac, maar ik ga ook eens langsgaan bij Vanbergen en Mertens.
                                Ik houd jullie op de hoogte.

                                Comment

                                Working...
                                X