Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

    Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Bij Olympus zelf via de webshop. Heb gisteren bericht gekregen dat ze niet exact weten wanneer ze de zwart/zilver kits ontvangen. Maar ze hebben wel zwarte body's in voorraad. Ik mocht onmiddellijk mijn bestelling wijzigen als ik dat wilde... Maar ik wacht op de zwart/zilver body. Lenzen zijn besteld bij Pixmania Pro. Als ik de website van Olympus bekijk, zie ik dat foto Robert de main dealer is, maar of die iets in voorraad heeft...
    Eergisteren bij het Konijn de laatste bl/silver kit besteld. Gisteren geleverd. Wat een service! Het was mijn eerste ervaring met hen, maar het is meteen raak.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

    Comment


    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

      Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
      Eergisteren bij het Konijn de laatste bl/silver kit besteld. Gisteren geleverd. Wat een service! Het was mijn eerste ervaring met hen, maar het is meteen raak.
      In die review staat het voor mij allemaal bij elkaar in één alinea:

      However, despite Olympus' claims about improvements in continuous autofocus and subject tracking capability, we found the system too slow and unpredictable to develop much enthusiasm about. If you're careful about making sure the camera has locked onto a subject, you can expect to get a couple of sharp shots out of a burst but the results are patchy and, for the kinds of 'grab the moment' shooting you'd want it to work for, the results simply aren't reliable enough. The EM-5 is far from unusual in this respect (Continuous AF isn't a strength of contrast-detection AF), but for such an expensive model, and one for which Olympus is pushing the continuous AF capabilities, it's a disappointing result.
      Schitterend toestel met vele mogelijkheden, snelle one-shot Af, goede ruisprestaties,... maar inderdaad te duur en als het er op aan komt toch nog ondermaats voor de prijs die gevraagd wordt.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        In die review staat het voor mij allemaal bij elkaar in één alinea:

        Schitterend toestel met vele mogelijkheden, snelle one-shot Af, goede ruisprestaties,... maar inderdaad te duur en als het er op aan komt toch nog ondermaats voor de prijs die gevraagd wordt.
        Bij de meeste merken wacht je best even, vooraleer een net geïntroduceerd toestel te kopen. Mijn E-30 had ook een introductieprijs van een 1250 € voor de body. Heb het een jaartje later gekocht voor +/- 800 €...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Bij de meeste merken wacht je best even, vooraleer een net geïntroduceerd toestel te kopen. Mijn E-30 had ook een introductieprijs van een 1250 € voor de body. Heb het een jaartje later gekocht voor +/- 800 €...
          en als je nog een paar jaartjes wacht is het nog minder

          Comment


          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

            Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
            en als je nog een paar jaartjes wacht is het nog minder
            Dan koop je het ding tweedehands... Ik wil gewoon zeggen dat zeker Olympus z'n nieuwe toestellen in vergelijking met een aantal andere merken echt wel veel te duur verkoopt. Waarschijnlijk moesten die frauderende CEO's van voldoende centen voorzien worden... 30% op met moeite een jaar tijd, is toch wel de moeite.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

              @Ballistic: was die dan gewoon op voorraad bij Konijn? Welke lenzen gebruik je?

              Comment


              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                In die review staat het voor mij allemaal bij elkaar in één alinea:

                However, despite Olympus' claims about improvements in continuous autofocus and subject tracking capability, we found the system too slow and unpredictable to develop much enthusiasm about. If you're careful about making sure the camera has locked onto a subject, you can expect to get a couple of sharp shots out of a burst but the results are patchy and, for the kinds of 'grab the moment' shooting you'd want it to work for, the results simply aren't reliable enough. The EM-5 is far from unusual in this respect (Continuous AF isn't a strength of contrast-detection AF), but for such an expensive model, and one for which Olympus is pushing the continuous AF capabilities, it's a disappointing result.
                Schitterend toestel met vele mogelijkheden, snelle one-shot Af, goede ruisprestaties,... maar inderdaad te duur en als het er op aan komt toch nog ondermaats voor de prijs die gevraagd wordt.
                Ik weet niet wat ze bij preview hebben gedaan, of welk exemplaar ze hebben gekregen, maar de hele review door lees ik dingen alsof ze een andere camera hebben geprobeerd.

                Heb zelf niet onmiddellijk voorbeelden bij de hand, maar C-AF zit zeker op een niveau van een high ed spiegelreflex. In elk geval, de OM-D geeft de E-30 het nakijken ook in C-AF...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                  Oorspronkelijk geplaatst door andydeglorie Bekijk bericht
                  @Ballistic: was die dan gewoon op voorraad bij Konijn? Welke lenzen gebruik je?
                  Ja, hij was op voorraad, met de nadruk op was. Naast de kitlens gebruik ik de 12mm 2.0, de 25 1.4 en de 45 1.8. Fantastische camera met hele scherpe lenzen.
                  "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                  Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                  Uit: Apocrief

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                    Naast de kitlens gebruik ik de 12mm 2.0, de 25 1.4 en de 45 1.8. Fantastische camera met hele scherpe lenzen.
                    Lijkt mij de ideale lenzen op dit moment....
                    Laat maar eens wat feedback als je wilt...

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Lijkt mij de ideale lenzen op dit moment....
                      Laat maar eens wat feedback als je wilt...
                      Ja dat vind ik ook, laat maar komen die (diverse) foto's!!!

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                        Ik bezit momenteel de E-30 en de E-520 met verschillende lenzen: 50-200 SWD - 12-60 - teleconverter 1.4 en 2x + macro 50 + macro Sigma 105. Zou ik deze lenzen nog kunnen gebruiken op deze nieuwe Olympus. Heeft iemand al ervaring met deze lenzen op de OM-D E-M5.
                        Indien deze combinatie niet zo super zou zijn overweeg ik toch maar over te stappen naar Canon en alles te verkopen van Olympus. Indien de combinatie wel zou voldoen zou ik blijven bij Olympus. Ik ben niet van plan om nog extra lenzen van Olympus te kopen, dan liever overschakelen naar ander merk.

                        Comment


                        • Is gewoon een adapter naar micro fourthirds.
                          Maar ik vrees wel dat de 50-200 lens te zwaar zal zijn.

                          Sent from my iPhone using Forum Runner
                          1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lordje Bekijk bericht
                            Is gewoon een adapter naar micro fourthirds.
                            Maar ik vrees wel dat de 50-200 lens te zwaar zal zijn.

                            Sent from my iPhone using Forum Runner
                            Waarom te zwaar ? Ik zie geen enkele reden waarom je die 50-200 niet goed kan gebruiken wegens te zwaar.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                              Dat zie ik ook niet echt : bij dergelijke (zwaardere) lenzen ondersteun je meer de lens, dan de camera...
                              Ik heb meer vrees voor die tussenring : zorgt die voor een volledig toepassing van je lens : dus voornamelijk AF en aanverwanten ?
                              Als je de snelheid van de AF daardoor verliest, dan ben je er niet veel mee en hou je het beter op je E-30...
                              Last edited by polleke_cgc; 19 mei 2012, 09:38.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Olympus OM-D E-M5

                                Comment

                                Working...
                                X