Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 + 24-70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D700 + 24-70

Hallo allemaal,

Ik heb nu een nikon d70, erg lang plezier van gehad, maar wil nu gaan upgraden. Ik zal wschl gaan voor de D700 + 24-70 nikkor. Maar nu was ik mij overal wat aan het inlezen en zag dat die 24-70 precies wat last heeft van frontfocus e.d. Vooral beschreven op de D300. Nu was mijn vraag, heeft de D700 dat ook? Want als ik zo'n investering doe wil ik dat hij toch wel perfect focust! Of weet iemand of nikon dit probleem verholpen heeft of niet... Ik keer er zo naar uit maar ben nu beetje teleurgesteld dat zoveel mensen er problemen mee hadden

En heeft iemand ooit de D700 met nikkor 80-400 (deze heb ik nog liggen) getest? Ik vroeg mij af of de AF sneller ging zijn en minder hunting dan op mijn D70, of dat dat niet veranderd.

Mvg Klaas B

Re: D700 + 24-70

als ik me niet vergis heeft de D700 toch AF fine tuning, waarmee je dus de frontfocus kan elimineren

De AF van de D700 is wel van een heel andere klasse dan die van de D70, dus je kan er wel zeker van zijn dat je betere resultaten gaat krijgen daarmee
    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik weet dat je em idd kan finetunen, maar als ik 3300 euro uitgeef vind ik dat dat niet hoeft eerlijk gezegd. En blijkbaar is het zo dat de frontfocus op 24mm meer of minder kan zijn dan op 50 mm of 70 mm (correct me if I'm wrong) , zo blijf je bezig met aanpassen . Of moet je chance hebben met een examplaar? (zit er dus individueel verschil tussen dezelfde lenzen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klaas b Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

Ik heb nu een nikon d70, erg lang plezier van gehad, maar wil nu gaan upgraden. Ik zal wschl gaan voor de D700 + 24-70 nikkor. Maar nu was ik mij overal wat aan het inlezen en zag dat die 24-70 precies wat last heeft van frontfocus e.d. Vooral beschreven op de D300. Nu was mijn vraag, heeft de D700 dat ook? Want als ik zo'n investering doe wil ik dat hij toch wel perfect focust! Of weet iemand of nikon dit probleem verholpen heeft of niet... Ik keer er zo naar uit maar ben nu beetje teleurgesteld dat zoveel mensen er problemen mee hadden

En heeft iemand ooit de D700 met nikkor 80-400 (deze heb ik nog liggen) getest? Ik vroeg mij af of de AF sneller ging zijn en minder hunting dan op mijn D70, of dat dat niet veranderd.

Mvg Klaas B
        Daar zou ik mij geen zorgen om maken Klaas, D700 met een 24-70 AF-S is gewoon een prachtcombinatie, dat frontfocusprobleem is er bij enkelen wel geweest, maar ik ken er hier maar één die er echt last van had, en waar het met de AF correctie niet kon worden opgelost, eerst dacht ik er ook wat last van te hebben op mijn D300, maar dan bleek dat je de test heel correct moet uitvoeren, dus precies op 45° en niet te dicht bij je testblad, bij het algemeen gebruik viel daar niets van te merken. op mijn D3 is deze 24-70 subliem, nooit zo een formidabele zoom gehad, en ik heb reeds heel wat gehad, het objectief overtreft zelfs heel wat pro prime objectieven.

Als je bv. bij Art & Craft gaat zal je deze combi daar gerust uitgebreid mogen testen.
        Last edited by Guest42; 22 mei 2009, 06:22.

Comment

D700 + 80-400 heeft toch wel een hoop licht nodig om goed te kunnen focussen. Maar het zal wel beter zijn als op de D70.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

D700 + 24-70 is de crème de la crème bij Nikon..
            Het zou heel straf zijn moesten die dingen niet werken zoals het hoort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              D700 + 24-70 is de crème de la crème bij Nikon..
              Het zou heel straf zijn moesten die dingen niet werken zoals het hoort.
              Inderdaad, deze 24-70 f/2.8 is eigenlijk de enige lens die nog op mijn verlanglijstje staat, om de Tamron 28-75 f/2.8 te vervangen,
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ook hier niets dan lof en tevredenheid over de D700 + 24-70 combinatie
                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Perfect combo
                  Niemand heeft hier last, enkel smiles, met dit combo

D700 > pure sang werkbeest in all conditions
                  24-70 2.8 perfect match!

The best 3000+ € you can spend on gear

De schreeuw van veronique
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Inderdaad, hier ook super tevreden! SUPERscherp!
                    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

24-70 is inderdaad heel scherp, soms zelfs te hard en te scherp voor portretten
                      [FONT="Comic Sans MS"][COLOR="DimGray"]Canon 5dII, 24-105 f/4 L, Canon 50 mm f/1.4, Canon 85mm f/1.8, Canon 100mm f/2.8 Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aiko Bekijk bericht
                        24-70 is inderdaad heel scherp, soms zelfs te hard en te scherp voor portretten
                        (TE) dat hoor ik graag, zie!!
                        Mijn eerste zet in PS, bij 24-70 portrets, is: > a diffuse > fairy-tale'like, beauty-layer aanmaken!

Nice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klaas b Bekijk bericht
                          Hallo allemaal,

Mvg Klaas B
                          Je 80-400VR zal nog geen bliksemschicht worden maar zal toch een heel stuk vlotter werken op de D700

Ik houd de AFS 24-70mm f/2.8 voorlopig af, en wacht nog op een lichtere en hoogkwalitatieve f/3.5-4.5 VR zoom die de povere 24-120VR moet vervangen. Voor lowlight heb ik immers mijn primes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Je 80-400VR zal nog geen bliksemschicht worden maar zal toch een heel stuk vlotter werken op de D700

Ik houd de AFS 24-70mm f/2.8 voorlopig af, en wacht nog op een lichtere en hoogkwalitatieve f/3.5-4.5 VR zoom die de povere 24-120VR moet vervangen. Voor lowlight heb ik immers mijn primes.
                            Ha, de Frank van de: Px-pieper draad!

Ik zal nog eens antworrden op uw vraag, zene, tsss
                            Last edited by Veronique; 22 mei 2009, 22:01.

Comment

Ik heb me ook een D700 met 24-70/2.8 in bestelling sinds 2 weken maar voorlopig nog steeds niet leverbaar (Studio73).Ik kijk er wel naaruit
                              Danny's Photosite

Comment

Working...
                              X