|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
De D3X zit er aan te komen... datum zou 1 december zijn. .De geruchten op DPR worden overigens met het uur interessanter. De meest smeuïge zou een in-body VR zijn
LINKMVG, Laatst gewijzigd door frank207be; 28 november 2008 om 15:01 |
|
||||
|
Citaat:
Het kan dat de D3X doelgroep geen video nodig heeft. Maar er is geen technische beperking om de live view beelden naar een video formaat te converteren. Jan. |
|
|||
|
Citaat:
Maar het strookt echter niet met deze verwonderde uitspraak "However, in the specs comes something that I (at least) never imaged they will put into a 24x36mm camera." Een in-body VR voor de lichtsterke objectieven in het normale tot groothoek bereik als aanvulling op de bestaande VR tele objectieven daarentegen wordt echter niet zo snel bij Nikon verwacht en zou hier dus beter aan kunnen beantwoorden. En ze kunnen evengoed een D3s uitbrengen met dezelfde optie
|
|
|||
|
Citaat:
Het is inderdaad fijn dat Nikon de laatste ontwikkelingen snel en zonder teveel beperkingen in het middensegment laat doorsijpelen. Het gebeurde met de D200 tov de D2X, ook recent met de D700 tov de D3, en het zal opnieuw gebeuren met dit nieuw 24MP FX topmodel. We gaan natuurlijk eerst afwachten wat deze Nikon voor ons in petto heeft Een grote vraag hierbij wordt ook of Nikon nu de Sony sensor gaat gebruiken of een eigen ontwikkeld exemplaar voortbordurend op de technologie van die uit de D3/D700
|
|
|||
|
Citaat:
En ook: er zijn enkele niet-pros die een dikke portmonaie hebben, die slaan natuurlijk toe als ze meer resolutie willen. Karel |
|
|||
|
Citaat:
Hoe groot denkt u overigens dat die uitslag in alle richtingen is? ![]() Tip! Relateer uw schatting aan de hand van uw ongewenste handbewegingen en de trillingen als gevolg van uw vurig kloppend bloed. |
|
||||
|
Dat zal inderdaad niet veel bewegen maar volgens mij neemt de beeldkwaliteit ZEER snel af naar mate men de rand van de beeldcirkel benaderd. Vandaar een beetje mijn twijfel. Maar bon, ik moet toegeven dat mijn gedachte maar louter theoretisch is.
|
|
|||
|
Citaat:
En zoals Viewfinder al zei, moet je gewoon even naar de Sony A900 kijken
|
|
||||
|
Het blijft gewoon belachelijk het ritme waar dslrs vernieuwen (?) Maar goed dat de foto's er niet allemaal beter en fantastisch van worden , anders waren we nu allemaal de nieuwe Helmut Newton, of H,C, Bresson en was het niet leuk meer ...
![]() De tijd tussen bvb de 5D 5DmII vind ik aanvaardbaar, de rest is onzin en geld klopperij, met die minuscule en vaak overbodige "berbeteringen" . Nog en geluk dat we niet om de 6 maanden een arsenaal toplenzen over ons heen krijgen....
|
Citaat:
Wees blij dat de concurrentie volop zijn werk doet, want daar profiteren wij allemaal van ![]() Ondertussen mag ik aannemen dat iedereen op dit forum wel weet dat talent en visie niks met de gebruikte apparatuur te maken heeft
|
|
||||
|
Ik vind VR in de body als aanvulling juist geniaal..! Zo snoer je alle in-body stabilisatie fans de mond met het feit dat Nikon het niet heeft...zo bedien je die mensen die toch graag wat VR zouden zien, maar niet het geld hebben deze lenzen te kopen OF juist die lenzen gebruiken waar VR niet mogelijk is...en toch ook nog die mensen kunnen bedienen die VR perse in de lens willen (zodat bijvoorbeeld de zoeker ook stabiel is...)
Dat noem je alle markten bedienen met één product...en dat is commercieel gezien gewoon GENIAAL..! Lijkt me overigens wel, indien mogelijk, een uitdaging om een scherpe foto te schieten met een VR lens EN de in-body VR aan..! Ik voorzie een compleet nieuwe sport...TOPsport
Sigma SD14, Sigma SA-300, 18-200 f3.5 - f6.3 DC OS, 24-70 f2.8 EX DG Macro, 70-200 f2.8 APO EX DG, EF 530 DG ST, manuele primes (35, 50, 135, 250) en een Velbon D-600. Nu nog leren alles te gebruiken. Laatst gewijzigd door jeroen.k; 18 november 2008 om 20:24 |
|
||||
|
Citaat:
-Geen geld voor lenzen met VR? Dan koop je gewoon effe een D3X van 4000-5000 euro (wat kost dat ding?). Zit logica in... -Waarom zouden er bepaalde lenzen zijn waar men geen VR kan inbouwen?? |
|
||||
|
Ja, als merk X iets "uitvindt" wat goed is dan wil je dat als merk A ook hebben...gaat dat niet zo met alle ontwikkelingen in alle industrieën? Of leef je in een droomwereld waarin Nikon en/of Canon alles zelf hebben uitgevonden? (evenals andere merken ook uiterraard)...(ga maar eens kijken hoevel auto's inmiddels led lampjes hebben in navolging van audi...en als de 4 wiel besturing van renault aanslaat zal je die mettertijd ook in meer auto's terug gaan vinden...en zo zijn de meeste ontwikkelingen ergens begonnen bij een bepaald merk en nemen anderen deze ontwikkeling over...)
Overstappers van een lager segment die een D3X kopen zullen wellicht niet direct geld hebben voor VR lenzen nee...of de lens die zij zoeken is niet met VR uitgevoerd...? Maar oke...is iets minder waarschijnlijk...alhoewel een hoop mensen toch hun geld slechts één keer kunnen besteden... Lenzen waar je geen VR in kan bouwen omdat dit de kwaliteit van de lens teveel zou beinvloeden wellicht???
Sigma SD14, Sigma SA-300, 18-200 f3.5 - f6.3 DC OS, 24-70 f2.8 EX DG Macro, 70-200 f2.8 APO EX DG, EF 530 DG ST, manuele primes (35, 50, 135, 250) en een Velbon D-600. Nu nog leren alles te gebruiken. |
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij de lichtsterke f/2.8 FF zooms en de f/1.4 FF primes zie je dat het lenshuis bijna helemaal gevuld is met glas zodat er te weinig ruimte overblijft voor een VR/IS mechanisme. Kijk bv naar de doorsnede van Nikon AF 85mm f/1.4D LINK tegenover die van een Nikon AFS VR Micro 105mm f/2.8G LINK |
|
||||
|
Citaat:
Het feit dat noch Canon, noch Nikon de moeite hebben gedaan om hun oudere FF breedhoek-zooms of primes uit te rusten met IS/VR, ook al kregen ze een update zoals de Canon 16-35mm 2.8, doet mij vermoeden dat hun long-term planning rekening houdt met in-camera IS/VR. Tezelfdertijd zouden ze een van hun weinige concurrentiële nadelen wegwerken.
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Belangrijke tip voor het te laat is ! | Odul Reilouc | Chit Chat | 14 | 27 december 2007 02:05 |
| 2 December tot 24 December - Tentoonstelling "Lugus" - Brussel | Nomad | Waarheen vandaag? | 0 | 31 oktober 2006 10:10 |
| 3 en 4 december 2005 - Fotosalon Parallax - Hove (B) | woozle | Waarheen vandaag? | 0 | 27 november 2005 21:50 |
| Papier test... en gebabbel over INKT... | mic | Chit Chat - Archief | 110 | 10 december 2004 14:37 |
![]() |