Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

    Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
    Ik lees hier van langs om meer DSLR CANON = ONSCHERP.
    Nu dus ook al van super(dure) toestellen.
    Dan eens wordt de schuld gegeven aan de body, dan aan de gebruikte lens en anders aan de gebruiker zelf. Van Nikon en onscherp heb ik nog niet veel gelezen.
    Toeval of niet ???? Was van plan van me een 50d aan te schaffen maar......
    Mijn zoon heeft een 50d, en volgens hem zijn z'n foto's scherp, maar als ik ze zie dan zou ik niet zo rap tevreden zijn.

    Kan ik niet van meespreken,50D is een zeer goed toestel,over die 1D III M een toestel van 7000 euro?? en niet scherp heb ik zeer mijn twijfels over
    Heeft veel met de lens zelf te maken , instellingen enz...
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #17
      Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

      In mijn profiel staat welke lenzen ik heb en dat zijn geen slechte. Deze discussie gaat een beetje de verkeerde kant op. Iedereen mag natuurlijk twijfelen over mijn kunde maar daar gaat het nu niet over. Het probleem is de camera. Het maakt niet uit welke lens, diafragma, sluitertijd of afstand ik gebruik, het blijft onscherp. Ik weet helaas niet hoe ik een voorbeeldfoto op dit forum moet plaatsen anders had ik wel een paar voorbeelden.
      depaulus
      Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

      Comment


      • #18
        Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

        Ik weet helaas niet hoe ik een voorbeeldfoto op dit forum moet plaatsen anders had ik wel een paar voorbeelden.
        gewoon door op het foto knopje te drukken bij het toevoegen van een comment en dan de url te geven van waar de foto staat ;-)

        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment


        • #19
          Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

          Probeer iemand te vinden met dezelfde camera en maak dan foto's met beide met jouw lenzen(alles goed standariseren ed) en dan weet je waar het aan ligt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Probeer iemand te vinden met dezelfde camera en maak dan foto's met beide met jouw lenzen(alles goed standariseren ed) en dan weet je waar het aan ligt.
            Dit was nu precies wat ik in mijn eerste bericht aan heb gegeven. Doordat de discussie de verkeerde kant opging is dit denk ik een beetje weggevallen.
            depaulus
            Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

            Comment


            • #21
              Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

              zonder voorbeelden is het puur gissen hier natuurlijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat je met een dergelijke camera zo lang wacht om aan de bel te trekken.

              Ik heb enkele maanden terug een 5dII gekocht ... nu kan je er donder op zeggen als daar iets mee mis was dat het geen 2 weken geduurd zou hebben

              Dus voorbeeldjes posten (links hé, geen rechtstreekse foto's) gemaakt met de 100mm macro lens liefst, pas dan kan er ook maar iemand een ietwat gefundeerde reactie geven.

              Toen ik van mijn 350D naar een 40D ging was ik initieel serieus teleurgesteld, de foto's van de 350D waren scherper maar dit was alleen zichtbaar op het scherm, als ik een A3 print van een 350D beeld maak en ook eentje van de 40D dan pas kwam de 40D als winnaar uit de bus ... de extra pixels dienen tot niets als je de beelden op het scherm bekijkt ... pas op groot formaat prints komen ze tot hun recht, ik veronderstel dat dit voor een supercamera zoals de 1dsIII ook het geval is.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #22
                Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                Toen ik van mijn 350D naar een 40D ging was ik initieel serieus teleurgesteld, de foto's van de 350D waren scherper maar dit was alleen zichtbaar op het scherm, als ik een A3 print van een 350D beeld maak en ook eentje van de 40D dan pas kwam de 40D als winnaar uit de bus ... de extra pixels dienen tot niets als je de beelden op het scherm bekijkt ... pas op groot formaat prints komen ze tot hun recht....

                Mark
                In mijn geval (ik print zelden, om niet te zeggen nooit foto's uit, bekijk ze dus hoofdzakelijk op scherm) zou dit dan willen zeggen dat ik mij beter geen 50d aanschaf, en maar bij mijn G10 blijf ? Buiten de DOF die ik met mijn G10 niet of nauwelijks krijg, zie ik dan niet meer in waarom ik nog een 50d zou kopen ? Of ben ik nu helemaal verkeerd ?
                PS Dit is misschien off topic maar ik stel mij toch de vraag gezien jouw uitleg 350 D/40 D.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                  ik heb dit voorgelegd, aan meerdere beroepsfotografen, die met dit soort camera's werken, waaronder deze voorgenoemde 1dsmkIII, maar ook gebruikers van de 1dmkIII, 1dmkIV, nikon d3, nikon d3s en nikon d700..(ja, ook de d700 wordt professioneel gebruikt, ipv de vele malen duurdere d3x... )

                  ze zeggen zowat allemaal hetzelfde.. dit soort camera's, in deze (prijs)-klasse, zijn zo veelzijdig aan te passen, zo enorm aan te passen aan eigen wensen en behoeftes, ze zijn behoorlijk complex, dat je enorm moet uitkijken, dat de camera niet met de fotograaf aan de haal gaat, ipv andersom..

                  de instellingen zijn gewoon erg kritisch te noemen..

                  ik heb met meerdere 1dmkIII's geschoten, van meerdere beroeps, en geen 1 werkte op dezelfde manier.. alles is instelbaar, en aangepast op de eigenaar/gebruiker/fotograaf zelf..(en da's niet altijd even makkelijk, om met zo'n 'aangepast' ding op pad te gaan.. )
                  en ik wilde ook niet de hele zooi omgooien, want ze moeten nadat ik een beetje heb lopen uitproberen en aanklooien weer hun eigen werkzaamheden of opdrachten vervullen...

                  dit zijn geen camera's, die je zo straight out of the box kunt gebruiken..

                  fotootjes op 200% op een beeldschermpje bekijken zegt helemaal niets over scherpte of onscherpte..

                  afdrukken, op een deftig formaat, en dan pas gaan kijken..

                  ik heb mss wat al te heftig gereageerd in een eerdere post, maar ik ben van mening, dat het te makkelijk is om de schuld af te schuiven op een top-body als de 1dsMKIII..

                  de oliespatten zijn een bekend probleem.. canon heeft dit allemaal netjes opgelost, je kon de cam zo inleveren.. firmware is aangepast, en beschikbaar..

                  hoe gecompliceerder de camera, hoe meer focuspuntjes je hebt, des te moeilijker wordt het, om de camera op de juiste manier te bedienen..en scherp te stellen...

                  geinigste is nog wel dit.. de pro's gebruiken heel vaak het centraal scherpstelpunt...

                  dit is een dijk van een camera..

                  beste zou zijn, als je de originele files achter een link hier plaatst, dan is wellicht eea beter te beoordelen..

                  zonder plaatjes, is eea gewoon erg moeilijk te beoordelen..

                  ik heb me suf gezocht achter plaatjes van TS, maar blijkbaar zijn ze er (nog) niet..

                  da's best jammer, want zo wordt een eerlijk en objectief oordeel wel erg moeilijk..

                  kijk even in het algemene gedeelte van BD, hoe je een plaatje moet neerzetten hier, en dan komt alles wel goed...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                    Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    Er is wel al langer geweten dat de 1Ds mark 3 autofocus problemen heeft (ze hebben upgrades geprobeerd maar tevergeefs), kan het daaraan liggen? Probeer eens manueel te focusen.
                    dat valt reuze mee hoor..

                    er zijn tig pro's die iedere dag zowat 1000+ plaatjes schieten met een 1dmkIII, en die hier gewoon hun centen mee verdienen..

                    dpreview loopt wel wat te leuteren over AF-tracking problemen, maar over het algemeen valt het reuze mee...

                    als de AF zo slecht zou zijn, dan leverden ze meteen hun hele zooi in... geen enkele pro zit te wachten op een onbetrouwbare camera..


                    vele pro's gebruiken nog steeds de 1dmkIII...dag in, dag uit..

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                      de instellingen zijn gewoon erg kritisch te noemen..
                      lol zeg gewoon 'de instellingen zijn kritisch'

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                        Via deze website heb ik alles gecontroleerd: http://www.northlight-images.co.uk/a...djustment.html
                        En inderdaad mijn focus punt verloopt een beetje als ik uit de liveview modus ga. Dit zou eigenlijk niet zo moeten zijn omdat alle lenzen en de camera zijn gecalibreerd door het servicecentrum van Canon. Iemand een idee wat er dan aan de hand kan zijn? Ik wil graag eerst alles zeker weten voordat ik weer naar Canon toe ga om nu eindelijk een definitieve oplossing te krijgen.
                        depaulus
                        Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                          Eigenlijk zou eens een master reset moeten doen naar fabrieksinstellingen, maar ik dacht niet dat dit bestaat.

                          Ok te kontroleren:
                          - AF fijnafstelling (FnIII.7 op de 1D III, heb geen Ds). Deze eventueel terug op "0" zetten.
                          - Kies beeldstijl standaard (3,0,0,0) wanneer je in JPG werkt.
                          - Probeer eens in RAW om te kijken of dit helpt.
                          - Sta je op ISO 100

                          Te Testen.
                          - Download de ISO_12233-reschart.pdf lenschart en print deze af om een resolutie test te doen. Ik heb dit 2x op A3 moeten afdrukken om voldoende resolutie te hebben.
                          - Hang deze op en gebruik een statief. Schiet vervolgens bij f2.8,4,5.6,8,11 (verder heeft geen zin) in Tiff of nog beter Raw. met Beide camera's en eventueel meerdere lenzen.
                          - Leg vervolgens een meetlat op tafel en fotografeer deze onder een hoek van 30°. Stel scherp met enkel het middelste scherpstelpunt op bvb 10cm (maak eventueel een extra zwart/wit markering) bij volle opening. Kijk op het resultaat waar de scherpte ligt en of er sprake is van back of front-focus. Dit is dan de corrigeren dia bovenstaande FnIII.7.

                          Maak eventueel 100% crops van 800x600 om op dit forum te posten, of zet ze op een website (webservice).

                          Note: Naar mijn weten is single-shot AF nooit een probleem geweest bij de 1DIII en 1DsIII enkel AF-tracking bij tegenlicht.
                          Te veel lenzen en te weinig tijd.
                          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                            Ik ben in het bezit van dezelfde camera en heb ook een paar van dezelfde objectieven als jou. Voor wat betreft de scherpte heb ik ook wat problemen ontdekt.
                            Ze kregen bij mij ook geen duidelijk punt ingesteld waarop hij precies goed scherp was en het beeld leek een beetje soft.
                            Mocht je inmiddels al een oplossing hebben dan hoor ik het graag, anders kunnen we misschien eens samen verder zoeken naar een oplossing.
                            Voor de sensor was ik ook weggeweest, want ik had ook last van deze olie vlekjes.
                            Daar was een man voor mij die ook in het bezit was van een 1ds mark III en hij vertelde ook dat er al van alles aan gedaan was om dit probleem met de scherpte op te lossen, maar helaas zonder resultaat. Ook zij hij dat canon ook nog geen oplossing hiervoor had; aangezien hij is aangesloten bij canon CPN en CPS.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                              hoi Lucanon. Bij een van mijn laatste telefoontjes kreeg ik de eigenaar van het servicecentrum in Nederweert aan de lijn. hij zou de volgende dag aanwezig zijn en persoonlijk naar mijn camera kijken. die dag maakten we de afspraak dat als het nu niet opgelost zou worden hij een nieuwe camera zou regelen. dit is nu ook zo gedaan en heb ik een nieuwe eos 1ds3 gekregen. bij het opnieuw kalibreren van mijn 100-400mm lens bleek dat de usm motor stuk was terwijl bij het kalibreren op de oude camera alles goed zou zijn. waar gewerkt wordt worden natuurlijk fouten gemaakt maar in mijn geval was het fout na fout of ze wilden niet toegeven dat er werkelijk iets goed mis was. ik heb deze camera nog niet echt goed kunnen testen in mijn studio door bijvoorbeeld 600 foto's snel achter elkaar te maken, maar de macro opnamen zijn in mijn ogen een stuk beter dan eerst. (www.depaulus.nl) mijn advies is dan ook als je niet tevreden bent over de camera laat het er dan iet bij zitten wat één servicecentrum zegt maar probeer een ander of ga door tot het hoogste niveau net zolang totdat je wel tevreden bent. succes met de strijd mocht je verder nog hulp nodig hebben je kan altijd bij mij thuis komen om alles eens rustig te bespreken of te proberen.
                              depaulus
                              Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                                Moest ik zo een probleem hebben dat na meerdere nazichten nog niet was opgelost....
                                Ga dan opzij, want dan is er gegarandeerd een kapotte balie en body....
                                Bij Sony weten ze er alles van....(mijn vroegere digital Betacam voor TV) en toen waren ze wakker....
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X