Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

    Ik fotografeer op regelmatige basis en heb af en toe professionele opdrachten voor grote klanten.Ik heb me altijd goed gevoeld bij mijn Nikon F4s (analoog) maar heb nu toch de beslissing genomen digitaal te gaan, aangezien de grote voordelen ervan.
    Ik ben die wereld al een tijdje in het oog aan het houden maar kom er niet uit welke camera ik nu zou kopen.Ik wil bij Nikon blijven want heb een reeks nikonlenzen. Om in dezelfde lijn te blijven van mijn F4 zou ik D1X of D2X moeten nemen.D2X is te duur, D1X (tweedehands) is toch al 3jaar oud en niet zo betrouwbaar (+NIMh-batt, veroude technologie etc.).De D100 is ook al oud en de D70 is niet echt professioneel, mist enkele handige functies.
    Wat raden jullie mij aan te kopen?
    D2H?Te lage resolutie?
    Alvast bedankt voor het advies.
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

    Als je voor die opdrachten een snelle (en goede) AF nodig hebt denk ik inderdaad aan een D2H.
    Is die snelle AF niet zo'n vereiste dan is qua prijs/kwaliteit verhouding de D70 op dit moment het beste denk ik.
    De D2X zal ongetwijfeld het beste uit de bus komen maar is nog erg duur.
    Afhankelijk van je opdrachten kan wellicht de fuji S3 nog in aanmerking komen.
    Succes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

      D2H al voor een 3000 euro gezien.
      Dat is toch al een pak minder dan eerst.
      Maar is die resolutie niet te laag voor een kwalitatief beeld?
      * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
      * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
      * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

      Comment


      • #4
        Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

        Nieuw gezien voor 3000 euro ? Waar ergens ?

        Comment


        • #5
          Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

          Mediamarkt; 2999 euro in promotie
          * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
          * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
          * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

          Comment


          • #6
            Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

            Ik heb ergens de d2x voor 4000€ gezien, maar ik weet ik niet meer waar.

            Comment


            • #7
              Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

              Die D2H is wel goedkoper te vinden hoor.
              bv hier

              cameranu.nl = 2295 euro.

              Een hoop hamgt van je opdrachten af. Ik vond het een heerlijke body, maar bv niet echt geschikt voor lowlight fotografie. Hij is erg ruisgevoelig...
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                De Beste oplossing, maar ook de duurste natuurlijk, is om alle Nikonlenzen te verkopen en van kamp te wisselen en voor Canon gaan.

                Persoonlijk ken ik verschillende professionele fotografen die deze stap deden
                alleen al om het feit dat ze het zich niet konden permiteren om niet bij te zijn en hun klanten te geven waar ze recht op hebben met deze hedendaagse technologie. Waarschijnlijk zal de achterstand van Nikon wel eens achterhaald worden, de vraag is enkel of je der kan op wachten.

                Ik kwam ook net wat wat lektuur tegen voor U op dpreview.com.

                Hier klikken

                my2cents
                Last edited by Digipics357; 29 januari 2005, 10:48.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door maarten1
                  De D100 is ook al oud.

                  Nouw, nouw.. oud?!

                  Daar hebben anderen waar onder mezelf wel een ander idee over hoor. Een aantal topfografen werken hier met zo een toestel (o.a. eMJeke, Sonyke en RR.) kijk maar eens naar hun foto's

                  En nogmaals... Er zijn geen slechte camera's, er zijn wel slechte fotografen (niet persoonlijk bedoeld).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    De Beste oplossing, maar ook de duurste natuurlijk, is om alle Nikonlenzen te verkopen en van kamp te wisselen en voor Canon gaan.

                    Persoonlijk ken ik verschillende professionele fotografen die deze stap deden
                    alleen al om het feit dat ze het zich niet konden permiteren om niet bij te zijn en hun klanten te geven waar ze recht op hebben met deze hedendaagse technologie. Waarschijnlijk zal de achterstand van Nikon wel eens achterhaald worden, de vraag is enkel of je der kan op wachten.

                    Ik kwam ook net wat wat lektuur tegen voor U op dpreview.com.

                    Hier klikken

                    my2cents
                    Dat is maar een slecht uitleg vind ik, persoonlijk vind ik nikon en canon even goede toestellen, maar om over te stappen en al je lenzen te verkopen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                      Dat is maar een slecht uitleg vind ik, persoonlijk vind ik nikon en canon even goede toestellen, maar om over te stappen en al je lenzen te verkopen...

                      Slechte uitleg of niet, het is gewoon de waarheid dat momenteel Canon koploper is in digitale reflexen, en zij die dit niet onder ogen wensen te zien kijken dan beter even de andere kant op.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                        Slechte uitleg of niet, het is gewoon de waarheid dat momenteel Canon koploper is in digitale reflexen, en zij die dit niet onder ogen wensen te zien kijken dan beter even de andere kant op.
                        Dat klopt, ik denk ook dat canon qua professionele toestellen iets beter is. 16MP maar om over te schakelen naar een canon als je al je lenzen al hebt, dat zal dan inderdaad een heel dure operatie worden, en voor dat geld kan je dan beter bij nikon blijven om het beste te kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                          Ik ga je geen advies geven over Nikon maar wijs nog wel even fijntjes op hét alternatief: de Fuji S3. Heeft een Nikon mount, dus je glas blijft bruikbaar. Prijsindicatie: net geen 2000 euro.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                            Onderschat de D70 niet zenne

                            link
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste Nikon digitale reflex prijs/kwaliteit?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                              Slechte uitleg of niet, het is gewoon de waarheid dat momenteel Canon koploper is in digitale reflexen, en zij die dit niet onder ogen wensen te zien kijken dan beter even de andere kant op.
                              En wat ga je dan doen over twee of drie jaar als Canon misschien geen koploper meer is?Alles weer verkopen en overstappen?Of ga je dan de andere kant opkijken?

                              Worden jouw foto's zoveel beter daar Canon nu het meeste verkoopt?Ben jij daardoor een beter fotograaf die enkel prachtige foto's maakt?Ik vind het allemaal nogal relatief hoor.

                              @ teddybear: bedankt dat je me bij de topfotografen rangschikt Het wordt elke dag moeilijker en moeilijker om dit met mijn oude D100 vol te houden natuurlijk maar 't lukt me nog net om er soms mooie plaatjes mee te schieten.Als er nu binnenkort weer nieuwe modellen op de markt gaan komen,gaat het natuurlijk helemaal gedaan zijn.

                              Neen,eventjes serieus.Sommigen worden hier blijkbaar een beetje geleid door gearlust.En bedenkt dat de lenzen het belangrijkste zijn.Goed glas is belangrijker dan je camera.Die is immers over een half jaarke toch weer voorbijgestreefd.
                              Last edited by roadrunner; 29 januari 2005, 16:36.
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X