Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Is het omdat de body zo duur is dat de grip ook meteen onbetaalbaar moet worden.
Man man man, daar heb je een nieuwe camera voor.
Is toch ook alleen maar een behuizing voor de accu's en wat contacten.
en 2 instelwieltjes, ontspanknop, af-on knop en pienterpookje voor de af(dat zit op de mijne voor een D700, dus waarschijnlijk ook wel op die van een D500).
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
De D500 heeft geen enkele behoefte aan de grip. Hij is zo ergonomisch gebouwd dat hij perfect in de hand ligt - zelfs met bv. een Sigma 150-600 Sport erop ...
En ja, de prijs van de grip is een beetje
Is het omdat de body zo duur is dat de grip ook meteen onbetaalbaar moet worden.
Man man man, daar heb je een nieuwe camera voor.
De D500 heeft geen enkele behoefte aan de grip. Hij is zo ergonomisch gebouwd dat hij perfect in de hand ligt - zelfs met bv. een Sigma 150-600 Sport erop ...
en 2 instelwieltjes, ontspanknop, af-on knop en pienterpookje voor de af(dat zit op de mijne voor een D700, dus waarschijnlijk ook wel op die van een D500).
Ja, klopt. Maar een beetje overdreven is dat wel. Of niet? :-)
Jaja
Juist, hij heeft het niet nodig om de door jou benoemde redenen maar er is wel een redenwaarvoor ik die zou kopen en wel voor het extra gewicht. Ik heb een 500mm f4 G versie met een replacement foot met dovetail wat het handig maakt om direct op een AS style gimbal te steken.
Doe je dit met een D4(s) bv. dan kan je deze set prima in balans houden met de voet ergens te midden van de gimal te klemmen. Met mijn D800 vroeger lukte dit dus niet, daar moest je op het randje gaan klemmen en veilig kon je het niet meer noemen.
Misschien is dit heden opgelost met de 500mm FL versie maar dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de prijs van de grip als men perse DX wil werken
Absoluut JaJa. Dat is 1 van de redenen waarom ik graag naar een bepaalde US forumsite ga omdat daar chapters zijn per merk bv. en daar dan draadjes specifiek met foto's genomen met lens X of body Y. Ja, je kan met elke lens en body een prima foto maken maar toch, het geeft een direct beeld wat de mogelijkheden zijn van het materiaal.
Prima foto's trouwens. Die combi van D500 met de 150-600 zou een "match in heaven" zijn las ik een paar keer (tests waren wel met de S versie)
Een camera kan nog zo ergonomisch zijn, maar in de portretstand blijft een grip toch handig en kan smal blijven fotograferen(probeer je rechter elleboog maar eens binnen te houden).
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Een camera kan nog zo ergonomisch zijn, maar in de portretstand blijft een grip toch handig en kan smal blijven fotograferen(probeer je rechter elleboog maar eens binnen te houden).
Twee redenen waarom ik inderdaad altijd met een grip gewerkt heb op mijn D90.
Ik peins dat ik financieel gezien dan toch voor de D750 ga met een grip.
Comment