Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF punten werken niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF punten werken niet

Hallo allemaal,

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat het rode lichtje van mijn AF punten niet meer werkt. De camera stelt nog wel scherp, maar ik zie de punten gewoon niet meer rood oplichten. Enkel als m'n camera op een donker voorwerp richt en scherp wil stellen zie ik het middelste puntje heel erg zwak oplichten. Ik fotografeer met een Canon EOS 550 D, en heb hem nog niet zo lang, dus ik baal best wel. Hopelijk kunnen jullie me hier verder helpen, want op internet kon ik niks erover vinden.

MVG,
    CSFotografie

Re: AF punten werken niet

Zeker van dat de AF mode van je camera op "one shot" staat?
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Het kan idd aan de instellingen liggen dus ik zou hem even terug naar fabrieksinstellingen brengen. Als je enkel nog een zwak puntje ziet ipv het hele vakje en alle instellingen zijn juist dan zou ik hem terug naar de winkel brengen.

Heb dit gehad met een oude 5D die ik 2dehands had gekocht en die had nogal wat afgezien. Je zag enkele vakjes nog bijna volledig oplichten, maar de rest waren gewoon brokstukken .. halve vakjes en zo. Daar vind je idd niet veel over op internet. Maar wat ik wel vond is dat Canon wrs dat plaatje kan vervangen.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
        Zeker van dat de AF mode van je camera op "one shot" staat?
        Ja, ik heb aan de instellingen nauwelijks iets veranderd, en de AF mode staat op one shot. M'n camera heb ik gekocht via bol.com, en daar zat 1 jaar garantie bij. Moet ik hem dan terug naar bol sturen of contact opnemen met Canon?

Comment

Heb je de afpunten al geprobeerd teverwisselen zie in je boekje pag 68.
          Ik weet niet of je met het gebruik van scherm snel instellen de functie van de afpunten uitzet. Omdat Jo het al over one shot had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
            Heb je de afpunten al geprobeerd teverwisselen zie in je boekje pag 68.
            Ik weet niet of je met het gebruik van scherm snel instellen de functie van de afpunten uitzet. Omdat Jo het al over one shot had.
            Ja, heb ik ook al gedaan. Toen ook m'n camera op een donker voorwerp gericht, en toen lichtten andere puntjes heel erg zwak op.

Comment

Andere lens uitproberen.

En contact maken met verkoper en gebruik maken van je garantie.
              Last edited by Forestwalker; 26 juli 2010, 21:55. Reden: antwoord is te kort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                Andere lens uitproberen.

En contact maken met verkoper en gebruik maken van je garantie.
                Heb de kitlens en een 70-300mm zoomlens, en bij beide lenzen doen de punten het niet.
                Ik ga dan inderdaad maar eens gebruik maken van m'n garantie

Comment

Working...
                X