|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Nochtans een veelgebruikte truc. Zeker electronica wordt wel vaker iets duurder in de markt gezet als het gelanceerd wordt, om dan vrij snel serieus in prijs te dalen. Prijsdaling op een nieuw product... twee vliegen in één klap.
|
|
|||||
|
Leuk dat de 7D in prijs zo snel zakt, maar op een week tijd 100 EUR eraf of meer is nu ook niet zo leuk voor mensen die bijvoorbeeld in week x er bijvoorbeeld € 1.700 aan gaven en de week erna staat hij nog maar €1.600
![]() OK je kan wachten en blijven wachten maar ik zou niet graag hebben moest ik in één of andere winkel dit machien kopen en de verkoper mij niet op de hoogte stelt dat hij volgende week fors goedkoper zou zijn. Dan zou ik groen lachen.Iemand een idee trouwens of de 5DMII nog hard van prijs gaat zakken? Ik heb een oogje op die camera en wil die in de (verre) toekomst aanschaffen. Maar ik weiger meer dan 1.200 Euro voor een body te betalen (liefst heb ik hem voor 1.200 met verticale grip en extra batterijen). Of gaat het nooit zover komen dat de prijs 'betaalbaar' wordt? |
|
|||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Het zou mij echt niet verbazen, gezien de concurrentie met de D300s, dat de 7D zeer snel op 1200-1300 gaat uitkomen. Daar waar de 50D gefaald heeft om echt concurrentie te voeren met de D300s, heeft de 7D veel meer kans... mits beide camera's op hetzelfde prijsniveau uitkomen.
Canon 1Ds3 | 5D2 | EOS 3 | 35 f/2 | 35L | 85L II | 100 f/2 | 135L | 24-70L | 70-200 f/4L IS | 580exII (2x) Laatst gewijzigd door Daan B; 7 oktober 2009 om 20:05 |
|
||||
|
Citaat:
|
Ik denk dat de Canon 7D een toestel is waar niemand zat op te wachten.
![]() De 7D is er nu toch en dus wordt deze ook wel verkocht. Maar er is voldoende voorraad, dus iedereen wacht wel even af of de prijs nog meer wordt verlaagd. De prijs van de 5DII daalt verder als er overal voldoende voorraad is. Een volgende firmware zou de vraag opnieuw kunnen verhogen. Toestellen van de xD reeks worden normaal elke 3 jaar vervangen. Dus het is nog even afwachten op de opvolgers van de 5DII en de 7D. Daarna kan de prijs van de 5DII lager dan 1200 Euro.
|
|
|||
|
Canon 7D nu bij www.camera4all.nl aan 1.459 Euro
|
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
... ik denk dat veel mensen liever een "goede" cropbody kopen aan +/- 1500 € om hun lenzen x1.6 verder te kunnen laten kijken versus te werken met extenders of meer (zeer dure) mm's te moeten aanschaffen. Dus ik denk dat er wel degelijk veel mensen zaten te wachten op eindelijk eens een semi-proff. cropbody. (waarin naar mijn bescheiden mening de 50D geen echte meerwaarde heeft kunnen bieden versus een 40, 30, 20D) De 10D was revolutionair versus eerdere D30/D60. De 20D ... wat extra pixels en shutter speed was nice to have ... joystickje was handig. Maar vanaf 30D ... hadden ze toch mogen beginnen schroeven aan hun AF-accuraatheid en scherpte per pixel. En dat heb ik toch wel gemist. We hebben dus alle 1,5 a 2 jaar +/- 500 a 650 € upgradekost betaald om van 10D->20D->30D->... te gaan, maar deze keer betalen we een pak meer (ook wel stom natuurlijk:-))) maar nu is het echt de moeite vind ik. Ik denk .... dat canon zich "net op tijd" herpakt heeft om de grote overstap-storm naar Nikon tegen te houden of af te remmen. |
|
||||
|
Ik denk dat de 7D een serieuze sprong is in vergelijking met de 40D, ikzelf heb de 50D eigenlijk niet gekocht omdat het verschil met de 40D die ik heb niet echt nuttig was voor mij, maar de 7D zal er zeker wel komen, waarschijnlijk eind dit jaar want ik denk ook dat hij rond de 1200 Euro zal uitkomen eens er genoeg voorraad is ...
Dus als iemand een 40D in perfecte staat wil kopen met grip en 2e batterij ... stuur maar een PM ![]() Mark
|
Ik bedoel hier vooral dat niemand heeft afgewacht tot er een 7D was en in de tussentijd geen andere DSLR heeft gekocht.
Dat was niet het geval voor de 5DII en nu ook niet voor de opvolger van de 1DIII. De 7D is van de ene op de andere dag uit de lucht gevallen. ![]() Citaat:
Door een professionele AF in een APS DSLR te plaatsen. Canon is 2 jaar later gevolgd. Ik ga zeker de 7D van dichtbij bekijken. Maar ik koop evengoed de nieuwe macro of zelfs een D300s.
|
|
||||
|
Citaat:
Je krijgt ook performante hardware (dit wordt een CPU-race zoals bij de PC's) Er zijn nogal wat fotografen overgestapt naar de 1DMK3 voor de betere AF (aan de kost van 25% mm's) of naar een 5DMK2 voor de hoge ISO's (deze mensen hebben doorgaans de mm's minder nodig) 50D was hierin onvoldoende, een serieuze upgrade was nodig Hopelijk is het met de 7D nu de goede keer Als dat zo is zullen heel wat cropgebruikers nu in dit segment blijven |
|
||||
|
Jongens en meisjes... De 7D is nu gezakt naar 1529,00 euro. Ongeveer een prijsdaling van 100 euro per week sinds de camera op de markt verscheen.
BTW De Nikon D300s is gezakt naar 1389,00 euro. Competitie is goed voor de portemenee
|
Citaat:
Ik heb 1599€ betaald en geen eurocent meer,... 'k Kreeg er zelfs nog een 4gb geheugenkaart en een cleaningset bovenop. De goedkoopste die ik op't moment kan vinden inBelgië is: 1545€ De 1529 die je vermeldt zie'k alleen in Nederland... waar je maar 1 jaar garantie krijgt,... Voor zover ik het zie is er maar 54€ prijsdalingen en is je topic meer drama dan waarheid... Die 1200-1300€ tegen de jaarwisselling lijkt me een beetje overdreven... Mijn gevoel zegt dat winkel "1545" iets te veel modellen heeft gekregen en twee weken geleden uit de markt geprijsd stond, terwijl de vraag nog moet aanwakkeren... Zij willen nu wat aan hun voorraden doen. 't Is een nieuwe camera in een (voor canon) nieuw marktsegment, wat het momentum altijd een beetje trager op gang doet komen, wegens afwachtende houdingen... En veel mogelijk geïnteresseerden kochten vorig jaar nog een 5DmkII of hebben er nog steeds een in bestelling staan... De echte concurrent voor de 7D zal een nieuwe Nikon D400(?) worden binnen een zestal maanden tot een jaar, die ook weathersealing, 12+Mpxs, breder iso bereik etc zal hebben om dan op gelijke hoogte met de 7D te komen of zelfs de 7D te overtreffen. Maar de tijd zal het uitwijzen, hé... |
|
||||
|
Citaat:
Dat wordt overstappen voor mij. Ik werk nog steeds met een Canon 30D, een 7D is wel een paar generaties verder.
|
Citaat:
Citaat:
Maar ik kan me wel voorstellen dat je een beetje zuur bent omdat de 7D voor minder weggaat dan wat jij ervoor hebt betaald... in 2 weken tijd
|
Citaat:
gezien aan 1399€ en op voorraad Ik denk dat ie (nog) niet zo vlotjes over de toonbanken gaat...Heb de prijzen van de 7D "lang" opgevolgd en bij mijn dealer stond die al sinds half september al aan 1599... en daar staat ie nu nog :-) Maar inderdaad bij Anderen in België gaat ie al naar 1504€... Nuja 'k wilde de camera absoluut om mee te nemen op vakantie,... 'k Heb gekozen om zeker te zijn en op bestelling te werken,... Nuja had'k geweten dat'r geen storm zou komen zoals op de 5D² vorig jaar, had'k hem gewoon uit een rek gehaald, hoor ;-) M'n vakantie begint binnen een 16-tal uren en ga'r mij nu niet druk in maken... Tot binnen een week of 5 (in de fotohoek) ;-) |
|
|||
|
Citaat:
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |