Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D en Landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D en Landschappen

    Mijn 20D geeft steeds tekens dat zijn einde nadert en daarom orienteren ik me nu op een nieuwe toestel. Ik ben een behoorlijk gevarieerde schieter, al ligt de nadruk de laatste jaren meer op landschappen en portretten. Toch doe ik soms ook een beetje macro en vogels en sport en heb daarom liefst een camera die alles kan. Er is genoeg op de net te vinden over de 7D en sport/vogels/macro, maar weinig over den prestaties op landschappen, behalve de leus dat 7D is voor sport en 5DII is voor landschappen. of eindelose 100% crops van stukjes muur.

    Daarom mijn vraag aan 7D eigenaren - hoe vinden jullie deze camera op landschaps gebied in het echt? Als jij meerdere camera's hebben hoe vinden jullie het werkelijke verschillen tussen de modellen?


    Alvast bedankt voor enige feedback.
    Last edited by Helen; 19 november 2009, 21:11.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: 7D en Landschappen

    Het voordeel van de 5D voor landschappen is de FF sensor. Er is dus geen crop factor en zo heb je sneller een wijde lens. Een 17mm is een 17mm en op zo'n crop gedraagt die 17mm zich als een 27mm.

    Maar de 7D is een stap voorruit ten opzichte de 20D. Dus ook voor landschappen zal hij het niet slechter doen dan je 20D vandaag. Als je tevreden met je foto's vandaag met de 20D, dan is er geen reden waarom dat niet net zo zal zijn met de 7D.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: 7D en Landschappen

      Ik ben niet helemaal tevreden met 20D landschappen. Het werd toch tijd voor een upgrade. Ik merk dat ik meer resolutie en 14bits nodig hebben. Ik ben in bezit van een Tokina 12-24mm die met een 5DII nutteloos wordt. De 5DII route dwingt me ook naar een twee camera situatie en dat vind ik lastig. Teveel spullen om mee te slepen als ik op stap ga.
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: 7D en Landschappen



        "Of all the cameras we have ever used, we loved the handling of the Canon 7D the best. What a little sports car of a camera! We so much wanted to love this camera. But in test after test we constantly were disappointed in the quality of the files. For our purposes, landscape and nature photography shot using RAW images, the 7D just does not cut it."
        Last edited by Daan B; 20 november 2009, 17:01.
        Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

        Comment


        • #5
          Re: 7D en Landschappen

          Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
          http://darwinwiggett.wordpress.com/2.../the-canon-7d/

          "Of all the cameras we have ever used, we loved the handling of the Canon 7D the best. What a little sports car of a camera! We so much wanted to love this camera. But in test after test we constantly were disappointed in the quality of the files. For our purposes, landscape and nature photography shot using RAW images, the 7D just does not cut it."
          Darwin Wiggett ??? LOL je moet eens lezen wat ze daar op dpreview van denken en geargumenteerd met beoorlijk sterke argumenten ... Wiggett? back to square one, waar het reviews betreft zo lijkt het mij, hij bakt er totaal niets van dat steek houdt ..

          Comment


          • #6
            Re: 7D en Landschappen

            Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
            http://darwinwiggett.wordpress.com/2.../the-canon-7d/

            "Of all the cameras we have ever used, we loved the handling of the Canon 7D the best. What a little sports car of a camera! We so much wanted to love this camera. But in test after test we constantly were disappointed in the quality of the files. For our purposes, landscape and nature photography shot using RAW images, the 7D just does not cut it."


            Tja ,da's raar want hier vinden ze hem toch heel goed hoor.Ik denk dat als je van een 20D komt, je in eerste instantie een overweldigende plezier ervaring gaat hebben met deze camera.



            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: 7D en Landschappen

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Tja ,da's raar want hier vinden ze hem toch heel goed hoor.Ik denk dat als je van een 20D komt, je in eerste instantie een overweldigende plezier ervaring gaat hebben met deze camera.



              Walter
              Ja, maar daar testen ze niet op landschapfoto's he (f/11 -f/16). Een 18 MP APS-C sensor is daar waarschijnlijk toch in het nadeel.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: 7D en Landschappen

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Ja, maar daar testen ze niet op landschapfoto's he (f/11 -f/16). Een 18 MP APS-C sensor is daar waarschijnlijk toch in het nadeel.
                Kom nou .. een sensor waarvan algemeen de lof gezongen wordt voor zijn hogere resolutie en verhoogd detail, zeker met goed glas, en dan zeggen dat die in het nadeel is voor landschappen? hebben jullie nog meer van dit soort flagrante ongerijmdheden ?

                Comment


                • #9
                  Re: 7D en Landschappen

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Ja, maar daar testen ze niet op landschapfoto's he (f/11 -f/16). Een 18 MP APS-C sensor is daar waarschijnlijk toch in het nadeel.
                  Besef je wel hoeveel mensen je op het verkeerde been zet met zo'n opmerking?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D en Landschappen

                    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Besef je wel hoeveel mensen je op het verkeerde been zet met zo'n opmerking?
                    Leg eens uit ?
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D en Landschappen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Leg eens uit ?
                      Wel leg eerst maar eens uit wat uw stanpunt is ivm f11-f16 en het nadeel van een 18Mpx sensor voor landschappen .. Het enige dat ik kan bedenken zijn problemen met de heilige diffractie ... maar lees daaromtrent maar eens de, soms vrij tot heel technische, draadjes op dpreview, daar zitten heel sterke "theoretici" tussen en vrijwel iedereen is het eens over de eindconclusie ... de verhoogde resolutie van de 18Mpx sensor zal u sneller de diffractieproblemen tonen maar de geboekte winst in detail en resolutie overtreft zwaar de "verliezen" via diffractie .. de stelling "in het nedeel voor landschappen" snijdt voor mij dus, zelfs puur theoretisch, geen hout .. JMHO

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D en Landschappen

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Darwin Wiggett ??? LOL je moet eens lezen wat ze daar op dpreview van denken en geargumenteerd met beoorlijk sterke argumenten ... Wiggett? back to square one, waar het reviews betreft zo lijkt het mij, hij bakt er totaal niets van dat steek houdt ..
                        De fotos staan toch bij het review ?

                        Het is duidelijk, ook na een aantal andere reviews, dat de 7D meer verscherping vraagt dan vergelijkbare DSLR.

                        Als dus tijdens een review de scherpte gelijk wordt ingesteld dan geven de 7D fotos een iets onscherpe indruk (alleen op 100 %) in vergelijking met andere DSLR zoals de D300s.

                        Dit is ook wat dit review weergeeft, zonder hiervoor een oorzaak of een oplossing aan te geven.

                        Zoals reeds gezegd had ik in Canon dpp met een Canon 5DII scherpte instelling van 3 voor de 7D een scherpte instelling van 6 nodig.

                        Maar dat betekent niet dat de detail weergave hierdoor lager is. Scherpte is niet gelijk aan detail.

                        Mijn antwoord op de vraag:
                        Vanaf de Canon 5DII is de foto kwaliteit van de 7D een stap terug.
                        Maar vanaf de Canon 20D moet de 7D wel een groot aantal stappen vooruit zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D en Landschappen

                          review the digital picture

                          Is the Canon EOS 7D right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                          The 7D images are softer than the other DSLRs at the same sharpness setting - repeated testing confirms this.
                          Last edited by Jan_10D; 21 november 2009, 21:30.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D en Landschappen

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Wel leg eerst maar eens uit wat uw stanpunt is ivm f11-f16 en het nadeel van een 18Mpx sensor voor landschappen .. Het enige dat ik kan bedenken zijn problemen met de heilige diffractie ... maar lees daaromtrent maar eens de, soms vrij tot heel technische, draadjes op dpreview, daar zitten heel sterke "theoretici" tussen en vrijwel iedereen is het eens over de eindconclusie ... de verhoogde resolutie van de 18Mpx sensor zal u sneller de diffractieproblemen tonen maar de geboekte winst in detail en resolutie overtreft zwaar de "verliezen" via diffractie .. de stelling "in het nedeel voor landschappen" snijdt voor mij dus, zelfs puur theoretisch, geen hout .. JMHO
                            Wel, met een 7D zal de winst in resolutie en details tov een 20D uiteraard evident zijn, zelfs ondanks diffractie die sneller duidelijk wordt. Maar voor landschapsfotografie zou ik toch iets anders overwegen.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D en Landschappen

                              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Wel, met een 7D zal de winst in resolutie en details tov een 20D uiteraard evident zijn, zelfs ondanks diffractie die sneller duidelijk wordt. Maar voor landschapsfotografie zou ik toch iets anders overwegen.
                              Dus elk fototoestel met een lagere resolutie is ongeschikt voor landschapsfotografie?
                              Ik beweer dat u het verschil aan de wand niet zal kunnen zien.

                              Comment

                              Working...
                              X