Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D via onlineshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D via onlineshop

    Gisteren heb ik de eerste keer een slechte ervaring gehad met "topfoto.nu" waar ik in het verleden al meermaals iets gekocht had.
    Ik had op de site deze (http://www.topfoto.nu/nederlands/can...-l-is-usm.html) kit besteld die op dat moment nog duidelijk in voorraad stond en ging de betaling onder middag doen. Nog geen half uur erna kreeg ik een mailtje van de verkoper waarin stond dat het niet mogelijk was om dit te leveren omdat er zogezegd geen voorraad meer was. (Wettelijk moet een verkoper nu eenmaal leveren aan de prijszoals aangegeven, maar om geen problemen te veroorzaken wou ik even zeker weten of de gewone 50D body nog in voorraad was.) Deze stond op de site aan 649€ voor de body en zelfs een type voor minder dan 600€ zonder batterij en lader.
    Ik kreeg een (weliswaar vriendelijke) mail terug van de verkoper waarin stond dat de 50D bodies wel nog beschikbaar waren. Ik dacht dus vlug op de site eentje te bestellen maar wat zat ik nu? er was zomaar ineens 100€ bijgekomen!!!
    Ik vind dit persoonlijk niet kunnen en absoluut geen manier van handelen.
    Ok, een handelaar mag wel winst maken (want daar leeft hij van), maar de klanten zo oplichten terwijl ze er bij wijze van spreken bijstaan...
    Tot op heden ben ik steeds zeer tevreden geweest van de verkoper zijn spullen, maar dit gaat er wel echt over vind ik. Aan mij zal hij niets meer verkopen
    Iemand enig idee waar ik de 50D aan een eerlijke prijs kan kopen en mensen die goede ervaringen hebben met andere (online)shops?

  • #2
    Re: 50D via onlineshop

    Eerlijk gezegd heb ik toch ook altijd mijn twijfels bij online shops. Heb enorm getwijfeld of ik mijn 7D niet bij kamera-express.nl zou bestellen, scheelde dik 250 euro met shop in België. Maar uiteindelijk toch maar gekozen voor zekerheid qua service en in Gent bij Art&Craft besteld.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: 50D via onlineshop

      Met CameraNu heb ik goede hervaringen 2X reeds besteld en alles correct geleverd en de prijs betaald die voorzien was , ook Bij Konijnenberg Alles Correct geregeld


      Groetjes
      Albert

      Comment


      • #4
        Re: 50D via onlineshop

        Ik heb al spullen gekocht bij digicamshop, snelle levering, je kon alles perfect opvolgen. en nog goed van prijs.
        Zij hebben ook een winkel aan de tunnelplaats in antwerpen
        Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

        Comment


        • #5
          Re: 50D via onlineshop

          Heb mijn eerste camera gekocht via camerahuis.nl. Ik kreeg het netjes toegestuurd. Pas een week later kreeg ik een brief van een currator... zaak was failliet. Gelukkig had ik mijn toestel!!! Het zal je maar overkomen. Sindsdien bestel ik alles bij fotokonijnenberg.

          Comment


          • #6
            Re: 50D via onlineshop

            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
            Gisteren heb ik de eerste keer een slechte ervaring gehad met "topfoto.nu" waar ik in het verleden al meermaals iets gekocht had.
            Ik had op de site deze (http://www.topfoto.nu/nederlands/can...-l-is-usm.html) kit besteld die op dat moment nog duidelijk in voorraad stond en ging de betaling onder middag doen. Nog geen half uur erna kreeg ik een mailtje van de verkoper waarin stond dat het niet mogelijk was om dit te leveren omdat er zogezegd geen voorraad meer was. (Wettelijk moet een verkoper nu eenmaal leveren aan de prijszoals aangegeven, maar om geen problemen te veroorzaken wou ik even zeker weten of de gewone 50D body nog in voorraad was.) Deze stond op de site aan 649€ voor de body en zelfs een type voor minder dan 600€ zonder batterij en lader.
            Ik kreeg een (weliswaar vriendelijke) mail terug van de verkoper waarin stond dat de 50D bodies wel nog beschikbaar waren. Ik dacht dus vlug op de site eentje te bestellen maar wat zat ik nu? er was zomaar ineens 100€ bijgekomen!!!
            Ik vind dit persoonlijk niet kunnen en absoluut geen manier van handelen.
            Ok, een handelaar mag wel winst maken (want daar leeft hij van), maar de klanten zo oplichten terwijl ze er bij wijze van spreken bijstaan...
            Tot op heden ben ik steeds zeer tevreden geweest van de verkoper zijn spullen, maar dit gaat er wel echt over vind ik. Aan mij zal hij niets meer verkopen
            Iemand enig idee waar ik de 50D aan een eerlijke prijs kan kopen en mensen die goede ervaringen hebben met andere (online)shops?

            We hebben u gisteren direct na de bestelling volgende mails gestuurd

            Beste .................,

            Bedankt voor uw bestelling, maar deze is voorlopig gestorneerd daar dit artikel niet meer op voorraad is en onbekend is of het nog binnen komt.

            met vriendelijke groeten


            Beste ..................,

            Er was nog maar één kit-set beschikbaar waar de flitser vanuit is gehaald en er kwamen twee bestellingen binnen en de ene is direct betaald met Clickandbuy.

            Deze sets komen ook niet meer binnen.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: 50D via onlineshop

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Eerlijk gezegd heb ik toch ook altijd mijn twijfels bij online shops. .
              Ik eerlijk gezegd nooit.

              Comment


              • #8
                Re: 50D via onlineshop

                Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                We hebben u gisteren direct na de bestelling volgende mails gestuurd

                Beste .................,

                Bedankt voor uw bestelling, maar deze is voorlopig gestorneerd daar dit artikel niet meer op voorraad is en onbekend is of het nog binnen komt.

                met vriendelijke groeten


                Beste ..................,

                Er was nog maar één kit-set beschikbaar waar de flitser vanuit is gehaald en er kwamen twee bestellingen binnen en de ene is direct betaald met Clickandbuy.

                Deze sets komen ook niet meer binnen.
                ...daar heb ik dan ook niet moelijk over gedaan en wilde direct een body (appart)bij u bestellen...tot u even de prijs met 100€ in de lucht schoot. Zulke praktijken noem ik alles behalve eerlijk

                Comment


                • #9
                  Re: 50D via onlineshop

                  Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                  ...daar heb ik dan ook niet moelijk over gedaan en wilde direct een body (appart)bij u bestellen...tot u even de prijs met 100€ in de lucht schoot. Zulke praktijken noem ik alles behalve eerlijk
                  Onze prijzen worden vanuit Zwitserland omgerekend naar Euro's en daar de Euro op dit ogenblik in een glijvlucht zit worden de prijzen door ons op dit moment continue aangepast naar boven.

                  We berekenen vanuit zwitserse franken en amerikaanse dollars.

                  De Euro is deze vrijdag om 18,00 uur weer gezakt en door de koers van 1 € is nu CHF 1.390 zwitserse frank gegaan.
                  Ilford rekende 1€ is CHF 1,50 zwitserse frank. Dus we kunnen binnen enkele dagen rekenen met een kleine prijsstijging voor fotopapier van een 8 - 10 %

                  De Dollar is door de psychologische grens gegaan van 1 € is nu 1,1997
                  Dus de volgende reeks van prijsverhogingen komen er aan.

                  En daar de fabrikanten zich indekken bijvoorbeeld 1 € is 1,35 USD en wanneer ze zich dan opnieuw moeten indekken krijgen we prijsverhogingen die direct oplopen.

                  Bestellingen die nu geplaats worden bij de fabrikanten bijvoorbeeld voor de Canon 5DMKII body's zitten rond de € 2000,- , voor een 7D rond de € 1400,- voor een 50D rond de € 850,- voor een Nikon D3s rond de € 4400,- en dat zijn inkoopprijzen exclusief btw.
                  Last edited by Otto Knap; 4 juni 2010, 18:03.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment

                  Working...
                  X