Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veranderen van focus in Adobe Lightroom 3(.3)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veranderen van focus in Adobe Lightroom 3(.3)

    Hallo iedereen,

    Sorry als deze vraag reeds eerder werd gepost, maar ik ben een beginnend amateur fotograaf die graag wil experimenteren met verschillende focussen per afbeelding.

    Nu zoals het onderwerp het liet weten, kan er mij iemand zeggen of ik in Lighroom de focus kan verleggen naar een ander gedeelte van de foto, of moet ik werken met een ander programma of met een Lensbaby (zie link hieronder?

    Our award-winning creative effect camera lenses, optics, and accessories provide amateur and professional photographers with tools to create unique photo effects.


    Dank bij voorbaat,

    Nounous13.

  • #2
    Re: Veranderen van focus in Adobe Lightroom 3(.3)

    De vraag is niet geheel duidelijk, maar zeker is dat je met geen enkel programma de focus van een gemaakte foto kan verleggen. Scherp is scherp en onscherp is onscherp.

    Je kan van een geheel scherpe foto delen soft maken om bokeh te simuleren, maar dat zie je vanop een kilometer afstand.

    De lensbaby is ook een lens, en in dat opzicht zoals alle andere.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Veranderen van focus in Adobe Lightroom 3(.3)

      Tilt-shift effect in Lightroom is denk ik wat je zoekt:
      If you use Adobe Lightroom and want to apply a tiltshift effect to your photos, you can spend hundreds of dollars on expensive Photoshop plugins, or you can do it for free, with an Adobe AIR app ca…
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Veranderen van focus in Adobe Lightroom 3(.3)

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Tilt-shift effect in Lightroom is denk ik wat je zoekt:
        http://raoulpop.com/2009/07/12/get-t...obe-lightroom/
        Ja dat is het, dank u wel voor de snelle respons.

        Comment

        Working...
        X