Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printen in lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printen in lightroom

    hallo
    is het mogelijk als men afdrukt vanuit lightroom cc , men ook softproofing kan doen van de af te drukken foto,
    zoals in photoshop
    ik heb er vandaag zitten achter zoeken, maar vind dat nergens of anders zie ik er over
    mvg Tweetty
    ps of druk ik beter af in photoshop?
    bd0379be

  • #2
    Re: printen in lightroom

    De Elektronische proef in Lr is hetzelfde in de module ontwikkelen naast voor en na.grt
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: printen in lightroom

      ondertussen gevonden, maar toch bedankt voor uw reaktie
      mvg
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: printen in lightroom

        Waar kan je in Lightroom ergens meegeven welk printprofiel gesimuleerd moet worden op het scherm als je het vakje 'elektronische proef' aanvinkt?
        In PS doe je dat in het menu via 'Weergave'. In LR kan ik het niet vinden.
        Kan iemand helpen?
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: printen in lightroom

          Ik heb LR6.14 (Mac en Engelstalig), ik vind onderaan de Print-module het volgende:



          Ik vermoed dat je daar een profiel kunt kiezen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

          Comment


          • #6
            Re: printen in lightroom

            Oké, in het Color Management van de print Job kan je een profiel kiezen dat zal gebruikt worden bij de afdruk zelf.

            Als ik daar echter een profiel instel en ik ga dan naar 'ontwikkelen' en ik vink het vakje 'elektronische proef' aan, dan verandert er niets op de schermweergave. (Normaal zie je een serieus verschil in kleurbereik tussen mijn 5K-scherm en mijn eerder matige printer, wat ook normaal te noemen is)
            Dat wil zeggen dat het ingestelde profiel in de afdrukmodule niet gebruikt wordt bij de schermsimulatie.

            Nog iemand ideeën?
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: printen in lightroom

              Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
              Oké, in het Color Management van de print Job kan je een profiel kiezen dat zal gebruikt worden bij de afdruk zelf.

              Als ik daar echter een profiel instel en ik ga dan naar 'ontwikkelen' en ik vink het vakje 'elektronische proef' aan, dan verandert er niets op de schermweergave. (Normaal zie je een serieus verschil in kleurbereik tussen mijn 5K-scherm en mijn eerder matige printer, wat ook normaal te noemen is)
              Dat wil zeggen dat het ingestelde profiel in de afdrukmodule niet gebruikt wordt bij de schermsimulatie.

              Nog iemand ideeën?
              Hallo zeg: als je softproofing hebt aangevinkt moet je rechts bovenaan OOK het juiste printerprofiel kiezen.
              Misschien een beetje verwarrend maar hier bestaan tonnen tutorials over (belangrijkste reden waarom ik mijn LR in het Engels laat staan).

              Comment


              • #8
                Re: printen in lightroom

                Hier?
                In Develop mode View>Soft Proofing>Show Proof (en hier nog andere menukeuzes).
                En dan zie je idd rechtsboven:
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                Comment


                • #9
                  Re: printen in lightroom

                  Nu is het me duidelijk. Dank voor de hulp.
                  Straatfotograaf in Antwerpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: printen in lightroom

                    dat vakje van 16 bit output, vind ik bij mij niet terug
                    of is dit een oudere versie??
                    mvg
                    bd0379be

                    Comment


                    • #11
                      Re: printen in lightroom

                      Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                      dat vakje van 16 bit output, vind ik bij mij niet terug
                      of is dit een oudere versie??
                      mvg
                      Da's vreemd, dit is LR6.14, dus de allerlaatste versie van de "perpetual license". Als jij CC draait, sta je misschien al verder, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de programmeurs die 16-bit zouden laten vallen.
                      Ik dacht, het ligt misschien aan het feit dat ik in tiff of psd 16-bits werk, maar ook bij een simpele jpg, gemaakt met de Mac zelf, is die 16-bit beschikbaar.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                      Comment


                      • #12
                        Re: printen in lightroom

                        Ik zie dat 16bit output vakje, ook niet staan in Lightroom Classic . CC
                        Last edited by guido.g; 27 januari 2018, 17:37.
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: printen in lightroom

                          heb eens geprobeerd om een tiff bestand te afdrukken ,
                          en ook daar niet het vakje van 16 bits te vinden
                          mijn versie van de cloud is momenteel
                          Lightroom Classic-versie: 7.1
                          bd0379be

                          Comment


                          • #14
                            Re: printen in lightroom

                            Opletten, hé: die 16-bits is in de Print-module (post #5); ik zie 'm ook niet als je in Develop "Soft Proofing" aanvinkt (post #8).
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.3.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.5)

                            Comment


                            • #15
                              Re: printen in lightroom

                              Met een beeld in de printmodus, geen softproof , krijg ik dit, wel geen printer aangesloten.

                              Last edited by guido.g; 28 januari 2018, 01:00.
                              https://ggpics.be/

                              Comment

                              Working...
                              X