Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Post-processing (vóór en na)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Post-processing (vóór en na)

    Moderator Note: Zoals je verder in de topic zult merken, is deze draad (na suggestie van stiffmijster) een afsplitsing van http://forum.belgiumdigital.com/f7/p...to-266444.html (gestart door schoonSpikke).
    In tegenstelling tot de andere topic, is het hier NIET de bedoeling om "extreem te gaan shoppen", maar gewoon om een "gewone foto" (ex camera) via allerlei technieken en applicaties te gaan verbeteren. Dus hier geen montages met elfjes en eenhoorns en wat dan ook (hoewel dat ook mooi kan zijn), maar gewoon de situatie vóór en na post-processing. Graag ook (en zeker als er om gevraagd wordt) een woordje uitleg hoe je tewerk gegaan bent. Akkoord?


    voorbeeldje hoe je een foto drastisch kan verbeteren:

    voor (RAW uit camera):


    na (bewerking in zowel lightroom als photoshop):


    wat denken jullie ervan?
    Last edited by LesC; 10 mei 2013, 10:04.
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

  • #2
    Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    ik vind het gezicht iets te geel. verder is hij heel mooi
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Knap Hanzzz, maar hier toch niet helemaal op zijn plaats. Deze topic is echt "extreme" bewerking, terwijl jij gewoon (nou, gewoon?) je foto verbeterd hebt. Ik zou dit liever als een aparte topic zien.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Knap Hanzzz, maar hier toch niet helemaal op zijn plaats. Deze topic is echt "extreme" bewerking, terwijl jij gewoon (nou, gewoon?) je foto verbeterd hebt. Ik zou dit liever als een aparte topic zien.
        Eventueel topic aanmaken voor post-processing.
        Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

        Comment


        • #5
          Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Misschien nog geen slecht gedacht! Ik ga morgen zoiets opzetten... Bedankt voor het idee!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Plaats eens een Extreme CS foto....




            CSI Antwerp by Stevensquid, on Flickr

            Dag iedereen,

            Wat vinden jullie van deze nabewerking? Bedoeling was om alles oud en verlaten te laten lijken (inspiratie Roy Korpel, check op youtube echt de moeite) en er is ook een moord gebeurt of was het zelfmoord?

            Alvast bedankt om te kijken en reacties.
            Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
            www.flickr.com/photos/stevensquid

            Comment


            • #7
              Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              ik denk dat het nieuwe topic 'post process' nog succes zou hebben, het voorbeeld van stevensquid past er ook bij

              steven: ik vind het best een goede bewerking (vooral de truck) maar ik vind het opnieuw té, en té is teveel (naar mijn persoonlijke smaak)
              Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
              My travel photography site

              Comment


              • #8
                Re: Post-processing (vóór en na)

                Moderator Note: Nieuwe draad gestart en onmiddellijk de eerste bijdragen (van Hanzzz en stevensquid) toegevoegd.


                Tja, deze laatste (stevensquid) is voor mij een randgeval. D'er zijn misschien wel geen nieuwe elementen toegevoegd of zo, maar toch is dit redelijk "extreem" zeker in vergelijking met de eerste bijdrage (Hanzzz).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Post-processing (vóór en na)

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Moderator Note: Nieuwe draad gestart en onmiddellijk de eerste bijdragen (van Hanzzz en stevensquid) toegevoegd.


                  Tja, deze laatste (stevensquid) is voor mij een randgeval. D'er zijn misschien wel geen nieuwe elementen toegevoegd of zo, maar toch is dit redelijk "extreem" zeker in vergelijking met de eerste bijdrage (Hanzzz).
                  Naar mijn mening is mijn werkje een pure photoshop bewerking en niks te maken met zoals het éérste voorbeeld hier het omzetten van een RAW bestand naar JPG, maar ja jullie doen maar é
                  Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                  www.flickr.com/photos/stevensquid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Post-processing (vóór en na)

                    heb er nog eentje, laat maar horen wat jullie ervan denken

                    VOOR:


                    NA:

                    iets grotere versie van de nabewerking vind je hier.
                    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                    My travel photography site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Post-processing (vóór en na)

                      Voor:



                      Na:



                      ( Schilderij van een veldslag in Edinburgh Castle )

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Post-processing (vóór en na)

                        dat heb je netjes ingekaderd Phororhacos
                        Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                        My travel photography site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Post-processing (vóór en na)

                          Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
                          Naar mijn mening is mijn werkje een pure photoshop bewerking en niks te maken met zoals het éérste voorbeeld hier het omzetten van een RAW bestand naar JPG, maar ja jullie doen maar é
                          @stevensquid: Soms is de grens moeilijk te trekken; ik probeer hier een onderscheid te maken met de vorige "Extreme" bewerking, wat jouw bijdrage hier niet (helemaal) is. Als jij je in deze topic minder "op je gemak voelt" mag je uiteraard in de andere draad posten. Alleszins een knappe bewerking. In je "voor" foto zijn de kleuren al zo fel, is dat een instelling van de camera?

                          @Hanzz: netjes, maar voor mij persoonlijk net iets te "HDR" (wat uiteraard altijd een optie is). Ben je voor deze "HDR-bewerking" vertrokken van één opname?

                          @Phororhacos: mooi "in orde gebracht". Vooral die tonvorming en lichtvlekken in de lucht (resultaat van een flash?) zijn goed aangepakt. Heb je kader bijgemaakt?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Post-processing (vóór en na)

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            @Phororhacos: mooi "in orde gebracht". Vooral die tonvorming en lichtvlekken in de lucht (resultaat van een flash?) zijn goed aangepakt. Heb je kader bijgemaakt?
                            Jaja, kader bijgemaakt.

                            Walter
                            Last edited by LesC; 20 mei 2013, 10:31. Reden: quote code gecorrigeerd
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Post-processing (vóór en na)

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              @Hanzz: netjes, maar voor mij persoonlijk net iets te "HDR" (wat uiteraard altijd een optie is). Ben je voor deze "HDR-bewerking" vertrokken van één opname?
                              is niet echt als hdr bedoeld, vertrokken van die ene foto jeps, verschillende bewerkingen doorlopen in photoshop en lightroom. maar geen enkele is met hdr functies verlopen
                              Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                              My travel photography site

                              Comment

                              Working...
                              X