Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshop

Kan iemand me een advies geven voor aankoop van Photoshop. Ik heb geen idee welke versie ik zou aanschaffen. Ik volg momenteel eerste module fotografie en zou hier heel graag nog in verder gaan. Maar ik merk dat fotobewerking een belangrijk onderdeel zal worden... Wie geeft me raad?

Re: photoshop

http://www.academicdownload.com/Adobe
    je mag het wel niet commercieel gebruiken...
    Flickr

Comment

Bij onze fotografielessen gebruiken we photoshop elements, daar kun je al aardige dingen mee doen. Zelf gebruik ik CS4 maar daar heb ik ook avondschool voor gevolgd.

Het hangt ervan af wat je allemaal wilt doen met photoshop en hoeveel tijd je erin wilt steken.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

In wat verschilt die studentenversie van de gewone? Want de prijs ligt echt ene heel pak lager!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elke1 Bekijk bericht
          In wat verschilt die studentenversie van de gewone? Want de prijs ligt echt ene heel pak lager!
          Alleen de prijs.
          http://www.smuttynose.nl

Comment

Ik denk dat je wel genoeg hebt aan Photoshop Elements. Die is trouwens heel wat goedkoper ook dan de CS versie.
            Elements is eigenlijk een 'lichtere' versie van de CS, ik heb zelf met beide gewerkt en ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zoveel dingen mis in elements die ik wel in CS heb.
            Oke er zijn verschillen en ik verkies de CS (waarschijnlijk ook omdat ik daar al het langst mee werk).

Een gratis alternatief is The Gimp. Heb ik zelf geen ervaring mee dus kan ik niet meer over zeggen.
            Last edited by Kiwiaa; 9 december 2011, 00:02.
            Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
            Mijn foto's van paarden vind je hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
              http://www.academicdownload.com/Adobe
              je mag het wel niet commercieel gebruiken...
              wel...of...niet..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ikzelf gebruik elements 8 en heb ook al de trial versie van elements 10 gebruikt. persoonlijk vind ik dat voldoende. het leuke er aan is dat men ook enkele plug-ins van nik software er mee kan gebruiken. alles hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal wil bereiken.
                grts rdirky45
                __________________________________________________ _
                Sony A580 en wat glas.

Comment

Photoshop Elements zou voldoende moeten zijn.
                  Anders moet je het eens vragen waar je cursus volgt, zij zouden je moeten kunnen zeggen of deze versie voldoende is, of dat men in de cursus veel dingen zal aanhalen die niet mogelijk zijn met Photoshop Elements (wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn).
                  Meer dan het dubbele betalen voor een pakket wat meer kan, maar wat je niet gebruikt, is ook niet echt zinvol, dat geld kan je dan beter aan iets anders besteden wat je wel nodig hebt in de cursus.
                  Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

ga eens kijken bij www.gavtrain.com
                    dat is een engelse fotograaf waar ik al veel van geleerd heb.hij heeft tips en titurials op video hoe je gemakkelijk met photshop en element kan werken.
                    grts rdirky45
                    __________________________________________________ _
                    Sony A580 en wat glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                      Een gratis alternatief is The Gimp. Heb ik zelf geen ervaring mee dus kan ik niet meer over zeggen.
                      Op school hebben we heel wat photoshop gezien,
                      en in die tijd zat ik met een linux laptop,
                      dus heb heel wat met Gimp zitten werken.

Je kan er het meeste mee wat een photoshop kan,
                      maar mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar het gebruiksgemak van photoshop...
                      Vond de werkwijze met vensters gemakkelijk.

'K moet wel eerlijk zeggen dat ik dus al 3-4 jaar geen Gimp meer gezien heb,
                      en dat deze dus intussentijd dus wel kan veranderd zijn...

maar is dus wel een degelijk alternatief als je openstaat voor iets anders :-)
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hartelijk bedankt voor al de reacties!
                        Ik werk ook al met Gimp, wel nog niet zo lang. Ik ben het nog volop aan het ontdekken.
                        Ik dacht dat ze in onze school die CS versie gebruiken van Photoshop. Mijn bedoeling is om na mijn tweede module fotografie nog verder te gaan maar dan ook Photoshop te gaan volgen.
                        Wat is die versie Lightroom?

Groetjes,
                        Elke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          wel...of...niet..?
                          grt,bouk.
                          Bouk, ik meen gelezen te hebben dat men je deze paradox of schijnbare tegenstelling al heeft uitgelegd ergens. Typisch Vlaams wellicht, en daarom moeilijk verstaanbaar voor Noordnederlanders. Maar geloof me vrij: jullie zijn soms ook moelijk te verstaan.

Laat het duidelijk zijn:
                          De Teacher's & Student's versie mag NIET commercieel gebruikt worden.
                          Als ik het goed begrepen heb, kun je een dergelijke versie niet via een goedkopere upgrade naar een volgende versie brengen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elke1 Bekijk bericht
                            Hartelijk bedankt voor al de reacties!
                            Wat is die versie Lightroom?
                            "Die versie Lightroom" bestaat niet. Lightroom is een totaal verschillend pakket, puur gericht op beheren en ontwikkelen van foto's. En juist daarom door Adobe verzameld onder de Photoshop-familie.

Lightroom komt pas echt tot zijn recht bij het ontwikkelen van RAW bestanden en kan veel sneller grote aantallen foto's verwerken dan Photoshop. Voor complexere bewerkingen zoals HDR, Image blending of zelfs maar iets wegklonen dat groter is dan een puistje, zul je even moeten overschakelen naar Photoshop of Elements. (wat trouwens probleemloos gaat)

Comment

Hallo,

Ik zit momenteel in mijn 2e jaar fotografie en inderdaad, foto's bewerken is een zeer belangrijk onderdeel. Wij gebruiken Photoshop en Lightroom. Persoonlijk heb ik wel wat kennis van Photoshop omdat ik dit gedurende mijn hele opleiding (interieur) als les gehad heb, maar ik moet wel zeggen dat mijn medestudenten avondschool, die geen kennis Photoshop hebben, het vrij moeilijk hebben met de foto's te bewerken (in Photoshop). Het is geen programma wat je op één, twee, drie onder de knie hebt. We hebben onlangs een introductie gehad in Lightroom (voor mij ook nieuw) en ik moet zeggen dat ik toch wel verrast was met het resultaat dat je (op zeer eenvoudige manier) in Lightroom kan bekomen. Dus in eerste instantie zou ik Lightroom aanraden en later kan je nog voor Photoshop gaan. (Je kan natuurlijk zeker niet alles in LR, maar basisbewerkingen zoals kleuren aanpassen, croppen, ophelderen,... kunnen perfect in LR. Voor het grotere werk zoals retoucheren, weghalen, bijzetten,... is PS nodig...)

Als student kan je een studentenversie van PS of LR aankopen. Dit is de volledige versie van het programma maar je mag dit niet commercieel gebruiken (zoals eerder gezegd). Je moet enkel een bewijsje vragen in school. Ik dacht dat je voor PS iets van een 260 euro betaald en voor LR 90 euro (studentenversie).
                              ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Working...
                              X