Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20

Unhappy Photobucket - steeds verkleining van uploads

mijn foto's worden steeds verkleind als ik een foto via Photobucket upload
    alhoewel ze kleiner dan 500KB zijn

hoe kan ik dit vermijden ????

iemand suggesties ?
    groetjes Ingrid

Standaard Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

Ach, weeral?
    Ook gekl**t door Photobucket?

(zoek op BD naar Photobucket Tinypic en merk hoeveel topics hierover al aangemaakt zijn)

Oplossing: Dropbox, of een host waarvoor je moet betalen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

Dag Ingrid,

In het verleden heb ik dit probleem gehad met Tinypic.
    Eerst stonden mijn foto's er normaal en enkele dagen later werd de resolutie zodanig aangepast dat ze niet meer te bekijken waren.

Op aanraden van Liliane ben ik dan overgestapt naar Photobucket en daar heb ik dat probleem niet. (nog niet)

Als je upload, staat er bovenaan rechts een tandwieltje met de tekst: "Customize your upload options".
    Daar kan je het aanpassen? Zie hier.
    Ik laad mijn foto's op in het formaat 900 x 600 zoals gewenst voor BD en als optie bij Photobucket staat bij mij 1024 x 768 (recommended).

Groeten,
    Jacques
    BD0681BE
    Uw reactie op mijn discussies zijn steeds welkom.
    Imagine a world without photography, one could only imagine. - Berenice Abbott

LesC en Jacques,

bedankt vr jullie respons.

LesC 'k zal nog ff afwachten, 't is nog niet echt drastisch, wou gewoon ff weten of er nog onlangs iemand problemen mee had of dat er iets fouts was aangeklikt.
    een voorbeeld bestand (foto) is 381 kb na upload 294 kb is nog te doen.

Jacques,
    Ik laad mijn foto's op in het formaat 900 x 600 zoals gewenst voor BD en als optie bij Photobucket staat bij mij 1024 x 768 (recommended).
    zo ga ik ook te werk en er is hetzelfde aangevinkt bij mij.
    'k zal nog afwachten, hopelijk wordt het niet slechter.

bedankt
    groetjes Ingrid

Toen ik week-of-wat terug de opmerking maakte dat photobucket er een zooi'tje van maakte kreeg ik als respons dat het aan mij lag en ziehier - nog iemand die dus t'zelfde vaststeld! Ik heb het dus ook al gemerkt dat de kwaliteit onder de upload gaat lijden. Ik heb wel gemerkt dat als ik eerst de beelden met BD-sizer verklein en dan pas upload het verlies minder drastisch is Misschien t'proberen waard?

MVG - Son

Foto's laden wel op zoals ze verkleind zijn. Enkele steekproeven gedaan en geen verandering van de recente foto's..
    Foto's gaan vergelijken van september 2011 en inderdaad: een foto opgeladen van 446 kb en staat er nu met een grootte van 58 kb.
    I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good.

Dropbox zeer tevreden over, ik gebruik het tegenwoordig ook. en het handige eraan is dat je geen browser hoef te openen voor een foto up te loaden.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Bedankt aan allen die langs geweest zijn op Salon Camera Libra!!
    Men blog Men portfolio.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
    Toen ik week-of-wat terug de opmerking maakte dat photobucket er een zooi'tje van maakte kreeg ik als respons dat het aan mij lag en ziehier - nog iemand die dus t'zelfde vaststeld! Ik heb het dus ook al gemerkt dat de kwaliteit onder de upload gaat lijden. Ik heb wel gemerkt dat als ik eerst de beelden met BD-sizer verklein en dan pas upload het verlies minder drastisch is Misschien t'proberen waard?

MVG - Son
    Sonja, een tijdje geleden gebruikte ik ook BD-sizer via Bootcamp/Windows, maar onlangs doe ik alles op mijn Imac en heb dan géén BD-sizer meer, en verklein ik via PS.

toch bedankt vr de tip
    groetjes Ingrid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
    Foto's laden wel op zoals ze verkleind zijn. Enkele steekproeven gedaan en geen verandering van de recente foto's..
    Foto's gaan vergelijken van september 2011 en inderdaad: een foto opgeladen van 446 kb en staat er nu met een grootte van 58 kb.
    heb ook eens nr oudere foto gekeken en inderdaad der staan er van 100 kb tussen
    groetjes Ingrid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
    Dropbox zeer tevreden over, ik gebruik het tegenwoordig ook. en het handige eraan is dat je geen browser hoef te openen voor een foto up te loaden.
    'k zal Dropbox als achterban houden, als het de spuitgaten moest uitlopen

ook bedankt vr de tip
    groetjes Ingrid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    doe ik alles op mijn Imac en heb dan géén BD-sizer meer, en verklein ik via PS.
    Ingrid, hoe controleer je in PS of hoe stel je die verkleining in zodat je niet boven de 500 kb komt? Ben er ook mee bezig geweest, een jpeg van +/- 24 MB verkleind naar 900 pix maar mijn verkleining was nog boven 1 Mb.
    I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good.

Ingrid, hoe controleer je in PS of hoe stel je die verkleining in zodat je niet boven de 500 kb komt? Ben er ook mee bezig geweest, een jpeg van +/- 24 MB verkleind naar 900 pix maar mijn verkleining was nog boven 1 Mb.
    mijn foto's zijn niet zo groot (canon eos 7D) , maar dit kan je misschien helpen.
    Na je verkleining opslaan voor web en apparaten, hier kan je de grootte zien en kan je eventueel aanpassen rechts boven met "kwaliteit" schuiverke dan zal je de grootte zien veranderen.
    groetjes Ingrid

mijn foto's zijn niet zo groot (canon eos 7D) , maar dit kan je misschien helpen.
    Na je verkleining opslaan voor web en apparaten, hier kan je de grootte zien en kan je eventueel aanpassen rechts boven met "kwaliteit" schuiverke dan zal je de grootte zien veranderen.
    Bedankt, Ingrid, werkt perfect. You make my day.

Bedankt, Ingrid, werkt perfect. You make my day.
    oke weer iemand gelukkig gemaakt

nu ik nog uit de Dropbox geraken, ff eens bekeken, maar geraak er niet uit hoe ik hier mee een foto kan plaatsen, al geprobeerd de link te plaatsen maar krijg enkel alleen de link"tekst" te zien, wat doe ik fout ?
    groetjes Ingrid

Ingrid,
    ofwel het adres van de site kopiëren:

ofwel van Dropbox van op je Mac:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ingrid,
    ofwel het adres van de site kopiëren:

ofwel van Dropbox van op je Mac:

zo heb ik het gedaan en krijg enkel dit te zien,
    http://dl.dropbox.com/u/75276742/siz...%20bewerkt.jpg
    ik zie al wat er fout ging, er stond een [url] ipv [img]

Nu krijg ik [img].
    hoe zou dat kunnen dat ik die [url] kreeg ?

amaai wat een bevalling

bedankt Les vr je hulp, nu één vraagje
    Dus als ik goe versta krijg je nu een link nr de foto's op je eigen computer of zie ik het fout ?
    groetjes Ingrid

En als je rechts boven kwaliteit het pijltje- en lijntjessymbool aanklikt ( menu optimalizeren ) kan je de max. bestandgrootte ingeven zoals bij BD-sizer.

zo heb ik het gedaan en krijg enkel dit te zien,
    http://dl.dropbox.com/u/75276742/siz...%20bewerkt.jpg
    ik zie al wat er fout ging, er stond een [url] ipv [img]

Nu krijg ik [img].
    hoe zou dat kunnen dat ik die [url] kreeg ?

amaai wat een bevalling

bedankt Les vr je hulp, nu één vraagje
    Dus als ik goe versta krijg je nu een link nr de foto's op je eigen computer of zie ik het fout ?
    1. Als je het adres kopieert en plakt heb je in principe gewoon http.... jpg; die url wordt achteraf door het systeem toegevoegd. Je heb intussen ontdekt dat je zelf de IMG tags moet zetten. Je kunt niet, zoals je dat bij Photobucket of Tinypic wel kon, meteen de codes met de IMG tags meekopiëren. Je moet ze zelf zetten.
    2. Er wordt geen link gelegd met jouw PC, maar met jouw map op de hosting site van Dropbox, en die map synchroniseert met de map op jouw PC.
    Duidelijk?

En als je rechts boven kwaliteit het pijltje- en lijntjessymbool aanklikt ( menu optimalizeren ) kan je de max. bestandgrootte ingeven zoals bij BD-sizer.
    ok merci

dat had ik nog niet opgemerkt en gecheckt, er staat ook zoveel op hé

ik ontdekte nu juist dit
    IDsizer in Mac App Store

'k zal het eens bekijken en of het me lukt, ben soms nogal een prutser
    groetjes Ingrid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    1. Als je het adres kopieert en plakt heb je in principe gewoon http.... jpg; die url wordt achteraf door het systeem toegevoegd. Je heb intussen ontdekt dat je zelf de IMG tags moet zetten. Je kunt niet, zoals je dat bij Photobucket of Tinypic wel kon, meteen de codes met de IMG tags meekopiëren. Je moet ze zelf zetten.
    2. Er wordt geen link gelegd met jouw PC, maar met jouw map op de hosting site van Dropbox, en die map synchroniseert met de map op jouw PC.
    Duidelijk?
    Yep, ne dikke merci
    groetjes Ingrid

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten