Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photobucket - steeds verkleining van uploads

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photobucket - steeds verkleining van uploads

    mijn foto's worden steeds verkleind als ik een foto via Photobucket upload
    alhoewel ze kleiner dan 500KB zijn

    hoe kan ik dit vermijden ????

    iemand suggesties ?
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

    Ach, weeral?
    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


    (zoek op BD naar Photobucket Tinypic en merk hoeveel topics hierover al aangemaakt zijn)

    Oplossing: Dropbox, of een host waarvoor je moet betalen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

      Dag Ingrid,

      In het verleden heb ik dit probleem gehad met Tinypic.
      Eerst stonden mijn foto's er normaal en enkele dagen later werd de resolutie zodanig aangepast dat ze niet meer te bekijken waren.

      Op aanraden van Liliane ben ik dan overgestapt naar Photobucket en daar heb ik dat probleem niet. (nog niet)

      Als je upload, staat er bovenaan rechts een tandwieltje met de tekst: "Customize your upload options".
      Daar kan je het aanpassen? Zie hier.
      Ik laad mijn foto's op in het formaat 900 x 600 zoals gewenst voor BD en als optie bij Photobucket staat bij mij 1024 x 768 (recommended).

      Groeten,
      Jacques
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

        LesC en Jacques,

        bedankt vr jullie respons.

        LesC 'k zal nog ff afwachten, 't is nog niet echt drastisch, wou gewoon ff weten of er nog onlangs iemand problemen mee had of dat er iets fouts was aangeklikt.
        een voorbeeld bestand (foto) is 381 kb na upload 294 kb is nog te doen.

        Jacques,
        Ik laad mijn foto's op in het formaat 900 x 600 zoals gewenst voor BD en als optie bij Photobucket staat bij mij 1024 x 768 (recommended).
        zo ga ik ook te werk en er is hetzelfde aangevinkt bij mij.
        'k zal nog afwachten, hopelijk wordt het niet slechter.

        bedankt
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

          Toen ik week-of-wat terug de opmerking maakte dat photobucket er een zooi'tje van maakte kreeg ik als respons dat het aan mij lag en ziehier - nog iemand die dus t'zelfde vaststeld! Ik heb het dus ook al gemerkt dat de kwaliteit onder de upload gaat lijden. Ik heb wel gemerkt dat als ik eerst de beelden met BD-sizer verklein en dan pas upload het verlies minder drastisch is Misschien t'proberen waard?

          MVG - Son
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

            Foto's laden wel op zoals ze verkleind zijn. Enkele steekproeven gedaan en geen verandering van de recente foto's..
            Foto's gaan vergelijken van september 2011 en inderdaad: een foto opgeladen van 446 kb en staat er nu met een grootte van 58 kb.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

              Dropbox zeer tevreden over, ik gebruik het tegenwoordig ook. en het handige eraan is dat je geen browser hoef te openen voor een foto up te loaden.
              Photography is a way to see the world in detail.
              Fotograaf op rust

              Comment


              • #8
                Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                Toen ik week-of-wat terug de opmerking maakte dat photobucket er een zooi'tje van maakte kreeg ik als respons dat het aan mij lag en ziehier - nog iemand die dus t'zelfde vaststeld! Ik heb het dus ook al gemerkt dat de kwaliteit onder de upload gaat lijden. Ik heb wel gemerkt dat als ik eerst de beelden met BD-sizer verklein en dan pas upload het verlies minder drastisch is Misschien t'proberen waard?

                MVG - Son
                Sonja, een tijdje geleden gebruikte ik ook BD-sizer via Bootcamp/Windows, maar onlangs doe ik alles op mijn Imac en heb dan géén BD-sizer meer, en verklein ik via PS.

                toch bedankt vr de tip
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Foto's laden wel op zoals ze verkleind zijn. Enkele steekproeven gedaan en geen verandering van de recente foto's..
                  Foto's gaan vergelijken van september 2011 en inderdaad: een foto opgeladen van 446 kb en staat er nu met een grootte van 58 kb.
                  heb ook eens nr oudere foto gekeken en inderdaad der staan er van 100 kb tussen
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                    Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                    Dropbox zeer tevreden over, ik gebruik het tegenwoordig ook. en het handige eraan is dat je geen browser hoef te openen voor een foto up te loaden.
                    'k zal Dropbox als achterban houden, als het de spuitgaten moest uitlopen

                    ook bedankt vr de tip
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                      Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                      doe ik alles op mijn Imac en heb dan géén BD-sizer meer, en verklein ik via PS.
                      Ingrid, hoe controleer je in PS of hoe stel je die verkleining in zodat je niet boven de 500 kb komt? Ben er ook mee bezig geweest, een jpeg van +/- 24 MB verkleind naar 900 pix maar mijn verkleining was nog boven 1 Mb.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Ingrid, hoe controleer je in PS of hoe stel je die verkleining in zodat je niet boven de 500 kb komt? Ben er ook mee bezig geweest, een jpeg van +/- 24 MB verkleind naar 900 pix maar mijn verkleining was nog boven 1 Mb.
                        mijn foto's zijn niet zo groot (canon eos 7D) , maar dit kan je misschien helpen.
                        Na je verkleining opslaan voor web en apparaten, hier kan je de grootte zien en kan je eventueel aanpassen rechts boven met "kwaliteit" schuiverke dan zal je de grootte zien veranderen.
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                          Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                          mijn foto's zijn niet zo groot (canon eos 7D) , maar dit kan je misschien helpen.
                          Na je verkleining opslaan voor web en apparaten, hier kan je de grootte zien en kan je eventueel aanpassen rechts boven met "kwaliteit" schuiverke dan zal je de grootte zien veranderen.
                          Bedankt, Ingrid, werkt perfect. You make my day.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                            Bedankt, Ingrid, werkt perfect. You make my day.
                            oke weer iemand gelukkig gemaakt

                            nu ik nog uit de Dropbox geraken, ff eens bekeken, maar geraak er niet uit hoe ik hier mee een foto kan plaatsen, al geprobeerd de link te plaatsen maar krijg enkel alleen de link"tekst" te zien, wat doe ik fout ?
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photobucket - steeds verkleining van uploads

                              Ingrid,
                              ofwel het adres van de site kopiëren:


                              ofwel van Dropbox van op je Mac:
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X