Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Discussie: kleur huis wijzigen

Standaard kleur huis wijzigen

We hebben plannen om van een huis dat we gaan kopen de gevel te verven.Is het mogelijk om in photoshop of dergelijke de huidige kleur van het huis te vervangen zodat we een idee hebben van het resultaat ?

Standaard Re: kleur huis wijzigen

ja dat kan
    je selecteert de muur en maakt een aanpassingslaag met deze selectie als masker

Met selective color gaat dat redelijk goed. Afhankelijk vd oorspronkelijke kleur die je kiest bij 'colors' kan je met de andere sliders een beetje spelen tot je het gewenste resultaat bekomt. Voor normale rode bakstenen bv. kies je 'reds'. Is het eerder grijs dan kies je 'neutrals' en bij een witte huis kies je 'whites'.

Met hue/saturation kan je het ook proberen. Eerst met het handje op het huis klikken en dan de hue slider aanpassen.

Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Nu heb je een huis waarvan de rode baksteen veranderd is in magenta baksteen, wat niet hetzelfde resultaat is dan een geverfde magenta verflaag over een rode baksteen.

Vraag aan TS is dan ook: bestaat het huis uit ongeverfde baksteen? of is het reeds geverfde baksteen/of crepi waarvan je de kleur wil veranderen?

Het gaat om dit huis, juist eens geprobeerd, maar krijg niet het gewenste resultaat.
    Als iemand zich geroepen voelt.

host image
    Laatst gewijzigd door boldy; 11 september 2014 om 21:03

Jamaar... in welke kleur wil je het geverfd hebben?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

Oeps, we zouden wit eens willen proberen

Beter als dit lukt me niet, afgezien vd afwerking,

knap alex

ik zou dat niet doen , dat is niet zo mooi

vind het in ieder geval al mooier dan het gele, misschien dat spierwit mooier is, in ieder geval al bedankt voor de moeite !

Zou iemand (David en/of Alex?) ook willen uitleggen hoe je bij zoiets precies tewerk gaat? Ik ben er slechts ten dele in geslaagd om de gele stenen wit te krijgen, maar had bv veel last met wat er aan de zijkant door de spijlen van de poort nog aan steen te zien is.
    Maar ik vond persoonlijk wit ook niet zo geslaagd.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.13.6) - iPhone 4s (iOS 9.3.5)+iPad5 WiFi (iOS 11.4)

gewoon een groep maken (blend mode: pass through) met een laagmasker waarop je een selectie maakt. De poort is hier niet eens zo belangrijk omdat je gaat desatureren en in de poort zit al heel weinig kleur. Dus of je die nu perfect uit je selectie laat of niet, gaat niet zoveel verschil maken. In die groep kan je dan zoveel lagen steken als je wil met elk hun eigen blend mode. Selectie hoef je niet steeds opnieuw te maken want die lagen nemen de selectie van de group over. Ik heb eerst een witte kleurlaag gemaakt om te desatureren, en dan een paar adjustment layers om het wit nog witter te maken.

Met ramen, regenpijp en oprit ook in het wit (gewoon de selectie op m'n group laagmasker uitgebreid)

Laatst gewijzigd door !Karen; 13 september 2014 om 11:13

en als het alleen maar wit maken is kan je met een "zwart-wit" aanpassingslaag werken
    het masker mag dan ook over de poort heen omdat je er enkel de verzadiging uithaalt
    en je kan witter maken door met het gele schuifje te spelen

Bedankt voor deze bijkomende uitleg, zowel van Karen als David. Daar ben ik wat mee, want
    a) ofwel hebben we dit niet gezien tijdens de vijf modules 'Rastertekenen' (1ste Module was met PS Elements, 4 volgende waren PS CS4)
    b) ofwel ben ik het al vergeten (intussen ben ik 64 en is de cursus voor mij ook al enkele jaren achter de rug)
    c) ofwel heb ik die les niet goed opgelet. Ook mogelijk, want de cursus spitste zich vooral toe op fotomanipulatie, terwijl ik eigenlijk fotocorrectie wilde leren (aanpassen belichting, contrast, meer RAW, enz.) Maar af en toe heb ik zo'n jobke, bv kleedje van mijn kleindochter een andere kleur geven, enz. en heb ik zoiets nodig!
    Dus echt bedankt.

Het probleem (en de waarschijnlijke reden dat de T.S. dit huis zou willen herschilderen) ligt, volgens mij, in het feit dat alles er momenteel heel flets uitziet. Kleur gevel is hetzelfde, kleur ramen en deur is hetzelfde, oprit heeft dezelfde kleur, en binnenkort krijgen de dakpannen ook dezelfde kleur uit eerlijke schaamte.

Alvoor eraan te beginnen heb ik eerst de foto wat opgewerkt, want die was ook wat 'flets'.

Daarna gevel wit gemaakt (via zwart-wit laag), gemengd met bestaande gevellaag, en wat geretoucheerd (vuile vlekken van muur). Een geschilderde muur ziet er nu eenmaal mooi uit.
    Wit vond ik wat te hard, dus het wit vermengd met de bestaande kleur. Maar als je een muur schildert, moeten in veel gevallen de ramen en deuren ook geschilderd worden, dus zou ik ze niet wit schilderen, maar een contrasterende kleur.

Kleur van vensters met laagmasker.

Rolluiken blijven wit (dat is veel werk en verf uitgespaard).

Maar zoals men zegt: des gouts et des couleurs...
    Laatst gewijzigd door maniac; 16 september 2014 om 16:10 Reden: psd verwijderd

Mooi werk, Maniac!

Mooi mooi, vind het wit blauwe wel heel mooi !

Ik heb het in 2 stappen gedaan,

eerste met het pipet een staal nemen vd kleur vh huis, deze in een laag gieten erboven en dan ctrl I (tegenovergestelde kleur) en de blend mode op color,
    dan met selective color de yellows en whites een beetje aangepast met de black slider

De vensters is mooier in een andere kleur inderdaad

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Ik heb het in 2 stappen gedaan,

eerste met het pipet een staal nemen vd kleur vh huis, deze in een laag gieten erboven en dan ctrl I (tegenovergestelde kleur) en de blend mode op color,
    dan met selective color de yellows en whites een beetje aangepast met de black slider

De vensters is mooier in een andere kleur inderdaad
    Da's een techniek die ik nog niet kende!
    Ik zou voor ramen en deuren ook naar iets blauw-grijs gaan, zeker als de huiseigenaar wit (of gebroken wit, niet witwitwit) voor de stenen muren zou nemen.

Klopt, het ziet er zoals het nu is allemaal nogal saai uit, met weinig contrasterende kleuren.
    Het wit blauwe is zoals ik eerder al zei veel beter.
    Weet niet wat er mogelijk is, maar een witte gevel met antracietgrijze ramen zouden we wel eens willen zien
    Jullie verrichten in ieder geval prachtig werk !
    Laatst gewijzigd door boldy; 13 september 2014 om 19:10

zie nu al 7 updates...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Moderator Note: Dit zijn geen updates. Bovendien is dit niet de Fotohoek, maar wel Fotobewerking (subforum van Fotografie Technisch). Voor mijn part mogen dat 100 versies worden; trouwens, het gaat om verschillende 'artiesten' die de originele foto bewerken. We hebben vroeger in het grijze verleden (maar intussen helaas in het archief) een dergelijke topic gehad. Nee, bouk, hier kun je de klassieke forumregels niet op toepassen.

Toch een geweldige manier om ons te helpen bij onze keuze! Zal toch zoiets worden als de laatste bewerking, wit/antraciet. als je de originele foto en de laatste foto naast elkaar ziet, wat een verschil he !
    Wat een likje verf kan doen.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Zwart-wit naar kleur | Huis van grootouders
    Door YouriBakker in forum Fotobeoordeling Mensen & Straatfotografie
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 september 2012, 05:52
  2. wijzigen kleur selectie
    Door Wabliefke in forum Chit Chat
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 november 2010, 13:25
  3. Hoe kleur foto wijzigen in bepaalde kleur ?(PS)
    Door peter vermeire in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 30 juli 2004, 21:36
  4. PS: Hoe het uitzicht/kleur van een huis veranderen
    Door ik_Jefke in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 25 maart 2004, 22:22

Regels voor berichten