Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauwe verwijderen

    Hallo BD
    Ik heb een vraagje, hoe krijg je een blauwe zweem uit een wite sneeuw met Photoshop Cs5
    Alle tips zijn welkom

    Grts S.

  • #2
    Re: Blauwe verwijderen

    meer geel geven
    Groeten
    Efex

    Comment


    • #3
      Re: Blauwe verwijderen

      Vanuit de RAW de kleurtemperatuur juist instellen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Blauwe verwijderen

        en kijk ook eens naar deze thread:

        http://forum.belgiumdigital.com/f20/...em-386760.html

        Comment


        • #5
          Re: Blauwe verwijderen

          Ik gebruik altijd deze :



          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Blauwe verwijderen

            Een black/white mask over je sneeuw gooien en de opacity wat verlichten kan ook al veel schelen als je niet zo goed bent met al die andere instellingen.
            portfolio - blog

            Comment


            • #7
              Re: Blauwe verwijderen

              Awel ik heb een gelijkaardig probleempje. Maak ik de sneeuw wit word de lucht dit ook. Zweem lijkt mij het niet. Er was veel schaduw aanwezig, hier en daar een stukje wit. Kan de schaduw hier de oorzaak zijn en wat doe je eigenlijk in zo een geval? Zo laten? Met photoshop elements 10 is het ook heel gemakkelijk om zweem te verwijderen.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Blauwe verwijderen

                Nooit volledig het blauw uit de sneeuw halen en al zeker niet in schaduwgedeelten want dan wordt het niet meer natuurlijk.
                Is mijn persoonlijke mening uiteraard, ik werk ook meestal op het gevoel bij de nabewerking.
                Je moet er natuurlijk eerst zeker van zijn dat je monitor de kleuren goed weergeeft, dus met een kalibratie.

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Blauwe verwijderen

                  Mercikes voor het antwoord.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blauwe verwijderen

                    Kalibratie op een laptop scherm, hoe doe je dit best. Ik heb dit eens uitgevoerd met het hulpprogramma in windows maar twijfel of dit wel optimaal is. Ik weet dat er zo van die tooltjes zoals spyder bestaan.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blauwe verwijderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Kalibratie op een laptop scherm, hoe doe je dit best. Ik heb dit eens uitgevoerd met het hulpprogramma in windows maar twijfel of dit wel optimaal is. Ik weet dat er zo van die tooltjes zoals spyder bestaan.
                      Je geeft zelf het antwoord: met een kalibrator zoals de Spyder.
                      Die software programma'tjes zonder een hardware kalibrator zijn brol.
                      De meeste laptop schermen zijn moeilijk goed te kalibreren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blauwe verwijderen

                        Als je in de RAW converter werkt de luminantie van het blauw aanpassen. Dan word het ook witter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blauwe verwijderen

                          Goeie tip. Lang geleden dat ik nog wat van je gehoord heb, Brigitte. Ik vermoed dat je in het HSL paneel bedoelt (enfin, in Lightroom is dat toch zo). Moet je dan de luminantie van het blauw verminderen of vermeerderen?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X