Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lacondon indiaan story 1-2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lacondon indiaan story 1-2

    Story 1
    Deze zomer in Mexico bij de Laconindianen gemeenschap verbleven. Nu hadden wij een aantal foldertjes met foto's van deze indianen. Wij waren zo in onze collectivo (minibusje) die foldertjes aan het doorbladeren, en telkens kwamen we dezelfe indiaan tegen. Wij hadden al zo iets van jah, en we waren ons ook al aan het afvragen wat ze onder hun kleding zouden aan hebben, iets of niets, ... Na onze wildste fantasiën komen wij daar toe, wie staat er voor ons, tuurlijk diene indiaan uit dak boekske. Wij lagen der kreupel
    Ook al 2 weken niets westers meer kunnen eten, wat krijgen we daar: gebakken kip met frietjes, in het midden van de jungle



    Story 2
    De dag nadien hadden we wel eens zin om zelf te koken, allemaal goed en wel, en we besluiten om een vuurtje te maken. En den indiaan ging ons dat leren, dus wij hadden zo al iets in de zin van "hier gaan we het hebben ze gaan ons hier eens echt vuur leren maken", kwam die met een busje mazout af en nen zippo aansteker. En wij hadden stokjes verwacht en hooi, om zo een vuurtje te maken, ...


    Oh jah, de papiertjes die je ziet liggen onder het vuurtje is nen flair
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: Lacondon indiaan story 1-2

    Ik vind persoonlijk dat deze 2 foto's niet echt een verhaal vormen.
    En de kwaliteit van de foto's doet nogal 'snap-shot-achtig' aan...
    Dus ik begrijp niet zo heel erg goed wat deze topic in Fotoverhalen staat te doen...
    Dan had je hem misschien beter in Fotofun gezet of zo.
    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

    Portfolio Website

    Comment


    • #3
      Re: Lacondon indiaan story 1-2

      Ze zijn ook snapshot, en ik vind niet dat er iets mis is met snapshot, ... Als je in groep reist, heeft niet altijd iedereen mooie foto of tecnisch correcte, maar wat is er mis met een eenvoudig fototje, voor mij is het niet de kwaliteit van de foto die het hem doet, maar de herinnering die er achter zit die het hem doet.

      Het is mischien als "outsider" een raar fotoverhaal, maar voor wij die het hebben mogen meemaken, was het best wel leuk, en wordt het nog veel naverteld.
      Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

      Comment


      • #4
        Re: Lacondon indiaan story 1-2

        Dat ze eruitzien als snapshots vind ik nie zoo storend. Je zit tenslotte in het midden van de jungle (ok, met gebakken kip en chips, maar toch). Dit is al een mooi verhaal op zich, daar komen dan nog de grappige feiten bij.

        Wat me wel stoort is dat je eerste foto nogal sterk bewegingsonscherpte heeft.
        Dit komt door de te trage sluitertijd, hier had je wel op mogen letten.

        Het is leuk dat je er zo'n verhaal kan rond vertellen, maar ECHT topshots zijn het niet (dat was dan waarschijnlijk ook niet de bedoeling).

        Comment


        • #5
          Re: Lacondon indiaan story 1-2

          Vind dit toch geen fotoverhaal maar 2 kiekjes bij een verhaaltje......
          't is toch de bedoeling dat de foto's het verhaal vertellen......

          Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Lacondon indiaan story 1-2

            Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
            Ze zijn ook snapshot, en ik vind niet dat er iets mis is met snapshot, ... Als je in groep reist, heeft niet altijd iedereen mooie foto of tecnisch correcte, maar wat is er mis met een eenvoudig fototje, voor mij is het niet de kwaliteit van de foto die het hem doet, maar de herinnering die er achter zit die het hem doet.

            Het is mischien als "outsider" een raar fotoverhaal, maar voor wij die het hebben mogen meemaken, was het best wel leuk, en wordt het nog veel naverteld.
            De fout die door zo velen gemaakt wordt, ze maken foto's van hun reis en denken dan dat de kijkers hetzelfde beleven als ze de foto's zien, niet dus.
            Hier zouden de foto's het verhaal moeten vertellen zonder dat de tekst erbij stond, maar als ik die niet gelezen had wist ik niet wat er aan de hand was.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment

            Working...
            X