Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

    Heel mooi vastgelegd! Je hebt de emoties, drama's perfect opgenomen in uw beelden!

    Foto's om bij na te denken...
    ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

    http://www.esveaa.be

    Comment


    • #17
      Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

      Een mooiere opener voor dit nieuwe subforum was niet denkbaar.

      Een prachtige en indringende reportage. Dank u Pendragon.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #18
        Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

        Goed verhaal, goede foto's
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

          Fijn Jan dat juist jij hier de eerste reeks hebt kunnen/willen plaatsen, en wat is dat ook een aangrijpend verhaal geworden. Je opent me weer de ogen voor de realiteit en zoals mijn moeder wel eens zei, "we klagen op gezonde benen".
          Bedankt voor dit fotoverhaal !
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #20
            Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Fijn Jan dat juist jij hier de eerste reeks hebt kunnen/willen plaatsen, en wat is dat ook een aangrijpend verhaal geworden. Je opent me weer de ogen voor de realiteit en zoals mijn moeder wel eens zei, "we klagen op gezonde benen".
            Bedankt voor dit fotoverhaal !

            zo is het!

            mooi weergegeven Jan

            Comment


            • #21
              Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Een mooiere opener voor dit nieuwe subforum was niet denkbaar.

              Een prachtige en indringende reportage. Dank u Pendragon.
              Sluit ik me volledig bij aan.
              Indien dit de maatstaf voor dit nieuwe forumonderdeel is zal ik hier dikwijls terug komen kijken.
              Fuji X - Less became more

              Comment


              • #22
                Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                Gewoon prachtig.

                Comment


                • #23
                  Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                  Ik ben blij dat je destijds de lans brak om deze categorie geboren te doen worden.
                  Meteen start je met een reportage die ons naar de keel grijpt. We zitten beiden wat in dezelfde branche en krijgen hierdoor wellicht wat gelijklopende gevoelens bij deze rauwe beelden. Natuurlijk zullen ze voor jouw nog meer gekleurd zijn door de realiteit die je er zelf meemaakte. Je bent er in geslaagd om de harde werkelijkheid weer te geven en toch sereen te blijven, een dikke proficiat.
                  Ik wens je een fijne jaarwisseling toe.
                  SITE: http://www.xraypictures.be
                  FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                    Knappe serie. Dit verhaal stemt tot nadenken. Dan zie je maar eerst hoe goed we het hier hebben.
                    BD0808BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                      Pendragon,

                      Ik heb zeer veel respect voor de manier waarop je deze beelden hebt gemaakt.
                      De beelden zijn sprekend, maar niet 'plat'. Ze geven wel de realiteit weer.

                      Een zeer mooie en aangrijpende reportage om mee te starten.

                      Zelf was ik een aantal jaren geleden in Haïti. Daar is de toestand ook zeer schrijnend en wat ik daar gezien heb blijft me nog lang bij.
                      Ik kan het me alleen maar beklagen dat ik toen geen deftige camera bij had en, eerlijk gezegd, alleen maar aandacht had voor ons kersvers zoontje

                      Maar het klopt dat armoede van dit genre je bij de keel grijpt en niet meer loslaat.

                      Wat berdoel je juist dat je er in 2008 nog mee gaat bezig zijn?
                      Ga je terug naar Gambia?

                      Greetz,
                      Peeke
                      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                        Pakkende beelden.
                        Wat een contrast met de luxe waarin wij leven.
                        Diep treffende reeks Pendragon.

                        Groetjes
                        Skitch
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                          ik word er stil van die "mooie" reeks.
                          by the way:
                          ik merk dat je vaak afrikaanse foto's post. Ben je daar soms als hulpverlener of zo...
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                          IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                            prachtige pakkende beelden!

                            Volgend jaar ga ik waarschijnlijk stage lopen in een ziekenhuis in Rwanda, ik heb al van mijn contact gehoord dat er ook hier sprake is van erbarmelijke toestanden.
                            Mooi begin van het nieuw forumonderdeel dus!

                            grtz, stanlie
                            Cultures don't meet, People do
                            Photoblog

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                              Eerst en vooral allemaal bedankt voor de reacties.
                              Ik wilde al lang iets doen met deze foto's en de nieuwe rubriek heeft me die kans gegeven.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                              Hard om te zien, maar mooi vastgelegd.
                              IK denk dat het nog moeilijker moet zijn als je daar ter plaatse bent.
                              Het is zeer moeilijk om die echte realiteit vast te leggen in een foto. Zowel ikzelf als mijn dochter, die het bezoek meegemaakt heeft, vinden dat de foto's alles te clean weergeven. Je mist natuurlijk enkele belangrijke factoren zoals de hitte, de niet altijd gezellige geuren, ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht

                              De beelden zijn sprekend, maar niet 'plat'. Ze geven wel de realiteit weer.

                              Wat berdoel je juist dat je er in 2008 nog mee gaat bezig zijn?
                              Ga je terug naar Gambia?
                              Ik probeer te vermijden foto's te maken die te aangrijpend zijn. Ik gruwel van de techniek die sommige organisaties gebruiken om hun grote gelijk te bewijzen door uitermate schokkende beelden te tonen.
                              Voor mij is en blijft het belangrijk dat de betrokken mensen hun toestemming geven voor de foto's en dat ze in hun waardigheid blijven. Het was ter plaatse een koud kunstje om foto's te maken van de vrouwen die aan het bevallen waren in die chambretten. Het werd me zelfs aangeboden. Maar dat is voor mij dan een stap te ver. Het zou ongetwijfeld zeer pakkende beelden opgeleverd hebben. Maar er zijn grenzen.
                              De herinnering die ik heb aan het vasthouden van een van die pasgeborenen is me veel meer waard.

                              In 2008 reis ik zeker en vast eens terug om te zien hoe de kinderen het stellen in het gloednieuwe schooltje dat wij er voor hen gebouwd hebben.


                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              ik merk dat je vaak afrikaanse foto's post. Ben je daar soms als hulpverlener of zo...
                              Mijn Gambiaanse 'avontuur' is tot nu toe een nauwe betrokkenheid bij een zeer kleinschalig ontwikkelingsproject geweest. We hebben er een schooltje gebouwd voor de kinderen van Ker Sering. Over die bouw post ik een volgend verhaal.

                              Ik heb echter recent een totaal onverwachte opportuniteit gekregen. En heb beslist om mijn loopbaan een volledig nieuwe wending te geven.
                              Binnen enkele weken start ik in een verantwoordelijk functie binnen een NGO. Ondersteuning van ontwikkelingswerk in Afrika, Azië en Midden- en Latijns Amerika wordt voor mij een voltijdse bezigheid.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
                              Volgend jaar ga ik waarschijnlijk stage lopen in een ziekenhuis in Rwanda, ik heb al van mijn contact gehoord dat er ook hier sprake is van erbarmelijke toestanden.
                              Zo'n ervaring moet je meepakken.
                              Het leert je de dingen relativeren. En eenmaal gebeten door Afrika ... dan raak je er nooit meer van af.
                              Meer foto's op mijn website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het leven zoals het is ... Afrikaanse materniteit

                                Fotografie met een pakkende verhaallijn, daar hou ik van.
                                Jouw weergave van de feiten, zegt ook iets over u als persoon.

                                Denk dat ik erg blij ga zijn met dit subforum trouwens.

                                Comment

                                Working...
                                X