Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Milo



    of
    Is het wat?



    Geen idee wat de exif is.
    Zit waarschijnlijk nog in de foto.

    Sony A200K

  • #2
    Re: Milo

    Oorspronkelijk geplaatst door zeroke Bekijk bericht
    Geen idee wat de exif is. Zit waarschijnlijk nog in de foto

    Make = SONY
    Model = DSLR-A200
    Exposure Time = 1/500"
    F Number = F5.6
    Exposure Program = Aperture priority
    ISO Speed Ratings = 800
    Exposure Bias Value = ±0EV
    Metering Mode = Pattern
    Focal Length = 35mm
    Als ik de sluitersnelheid zie, dan weet ik dat die hoge gevoeligheid van de sensor niet nodig was. Bij een lagere ISO-waarde had jouw foto zeker aan detail gewonnen, vooral in de vacht.

    Een goede foto, die compositorisch sterker was geweest als de boog aan de onderkant niet onderbroken was.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Milo

      een lieve foto.

      Comment


      • #4
        Re: Milo

        Helemaal eens met Jos Vanhengel!
        Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
        Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
        Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

        Comment


        • #5
          Re: Milo

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          een lieve foto.
          yep, vind ik ook.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Milo

            Hartelijk dank voor jullie reacties.

            Ik heb er enkele waar de boog niet onderbroken is (enkel vanboven),...waar hij zit rond te draaien.


            Ziehier:



            Soms vergeet ik de iso-waarden te veranderen,...
            Wel jammer, als je bedenkt dat je er betere (qua kwaliteit) foto's mee kan nemen.
            Sony A200K

            Comment


            • #7
              Re: Milo

              Blijkbaar, nog niemand gemerkt dat er een tweede foto bijgekomen is
              Sony A200K

              Comment


              • #8
                Re: Milo

                Oorspronkelijk geplaatst door zeroke Bekijk bericht
                Blijkbaar, nog niemand gemerkt dat er een tweede foto bijgekomen is
                Wat denk je, heeft het zin om opnieuw te reageren op een foto die drie minuten later gemaakt is, met dezelfde foute instellingen?
                Het is de bedoeling dat je met de tips die je hier krijgt opnieuw aan de slag gaat.

                Gebruik de zoekfunctie van deze site en kijk eens naar de foto's van Hawkie. Haar poezenfoto's kunnen voor inspiratie zorgen.
                Vergeet vooral niet haar website te bezoeken.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Milo

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

                  Gebruik de zoekfunctie van deze site en kijk eens naar de foto's van Hawkie. Haar poezenfoto's kunnen voor inspiratie zorgen.
                  Vergeet vooral niet haar website te bezoeken.
                  ja maar het verschil is:
                  Hawkie maakt Poezenfoto's.
                  en dit zijn foto's van een Poes.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Milo

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Wat denk je, heeft het zin om opnieuw te reageren op een foto die drie minuten later gemaakt is, met dezelfde foute instellingen?
                    Het is de bedoeling dat je met de tips die je hier krijgt opnieuw aan de slag gaat.

                    Gebruik de zoekfunctie van deze site en kijk eens naar de foto's van Hawkie. Haar poezenfoto's kunnen voor inspiratie zorgen.
                    Vergeet vooral niet haar website te bezoeken.
                    Hartelijk bedankt voor je commentaar,... Natuurlijk weet ik het dat het de bedoeling is om er iets uit te leren,.. En ik hou daar ook rekening mee. Ik ben blij dat ik aan een scherm zit, of mijn neus stond er waarschijnlijk niet meer op.

                    Ik zal zeker eens zoeken naar Hawkie's posten. Dank je voor de tip.
                    Sony A200K

                    Comment


                    • #11
                      Re: Milo

                      Schattige tweede mag scherper...
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Milo

                        dus infeite is best om in een laag (100 of 200 ) iso gehalte fotoos te nemen?
                        Nikon D3100 18-55 VR lens
                        http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                        https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Milo

                          Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                          dus infeite is best om in een laag (100 of 200 ) iso gehalte fotoos te nemen?
                          altijd zo laag mogelijk!
                          No rules. Great shots.
                          -
                          Online

                          Comment


                          • #14
                            Re: Milo

                            Maar in mijn huis is dat niet altijd mogelijk,... doordat het er tamelijk donker is.
                            Maar idd,... altijd zo laag mogelijk,... Doe mijn best
                            Sony A200K

                            Comment


                            • #15
                              Re: Milo

                              Zie je instellingen (diafragmastand, sluitertijd en ISO) als puzzelstukjes die, als ze in elkaar liggen, een goed belichte en scherpe foto opleveren.
                              Je schrijft: het is in huis te donker om de ISO omlaag te doen, maar je gebruikt een sluitertijd van 1/500. Jouw sensor wordt voor het maken van deze foto maar 1/500 sec belicht. Dat is een goede stand als je bv sportopnames maakt....maar ik heb niet het idee dat je lieve kat hier een sprintje trekt of erg veel beweegt. Je kan met zo'n opname makkelijk naar de 1/125 toe.
                              Maar...is de foto te donker? Nee. Het wit van de poes is zelfs overbelicht. Dat zie je aan de witte vacht die uitgebrand is en alle details van de vacht verloren zijn gegaan (deze delen bevatten geen data meer). Je ISO moet hier echt naar de 100, want die is de veroorzaker van de overbelichting.
                              Je kunt beter een foto wat onderbelichten en later in een bewerkingsprogramma de foto verhelderen. Tot die mate dat je geen uitbrandingen in het wit ziet.

                              Je hebt een heerlijk fotogeniek modelletje om te fotograferen Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's

                              Comment

                              Working...
                              X