Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste poging tot macro shot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste poging tot macro shot


    ISO: 100
    Belichting: 1/250 sec.
    Diafragma: 5.6
    Brandpuntsafstand: 55mm

    Hopelijk vinden jullie het een beetje geslaagd

    Grootte aangepast
    Last edited by noiz; 22 april 2009, 17:31.

  • #2
    Re: Mijn eerste poging tot macro shot

    Eventjes het forumreglement lezen kan geen kwaad.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste poging tot macro shot

      Ha die noize,

      Ik vind de compositie een beetje rommelig, er is niet iets wat mijn aandacht trekt, behalve heel veel groene takjes en een varen op de achtergrond.
      Ik weet niet hoe het orgineel is, maar deze foto is, denk ik, niet scherp genoeg om nog meer bij te snijden.
      Dichterbij en minder groen, dan is het geheel in balans, dat is mijn bescheiden mening.

      (btw, ik weet niet welke lens je gebruikt, maar mijn geringe ervaring leert mij dat ik een mooiere bokeh krijg als ik een lens gebruik met grotere brandpuntsafstand (en dus zoveel mogelijk uitzoom en een paar stappen naar achteren doe, ipv kort brandpuntsafstand en er dichtbij staan. Misschien klets ik nu wel uit mijn nek, dan hoop ik dat ik gecorrigeerd word...maar dat is mijn ervaring tot nu toe.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste poging tot macro shot

        Hey Monica,

        Mja vond het zelf niet zo geslaagd. Maar ik heb dan ook maar een standaard lens om mee te werken 18-70 mm. Het was maar een eerste probeersel.
        Zal de volgende keer wat dichterbij proberen te trekken.
        Thx for the comment , das zowat de enige manier om het te leren zekerst

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste poging tot macro shot

          Zeker weten...de tips die ik hier krijg helpen mij altijd goed op weg. Voor de rest is het lekker aanklojen en uitproberen
          Waarom kies je niet een wat grotere "makkelijkere" bloem om op te testen? Ik heb zelf WEINIG tot GEEN ervaring, dus ik vind het best eng om tips te geven. Zelf kies ik eerst wat ik als middelpunt op de foto wil hebben (de aandachttrekker) en vervolgens bepaal ik waar de aandachttrekker het beste kan plaatsen op de foto. Vaak is dat NIET het centrale punt van de foto. Je hebt er allerlei regeltjes voor, zie HIER , ik zelf doe het meer op gevoel. Dit is trouwens wel een heel duidelijk stukje, staat hier op het forum.

          Succes en veel plezier.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste poging tot macro shot

            Noiz, wat heeft een plant of bloem nodig om te leven , Juist licht.
            Wat heeft een fotograaf nodig om te fotograferen, juist licht.
            Wat mankeerd deze foto, juist licht.
            Wat moet je doen om het u hier gemakkelijker te maken en een levendige bloem te krijgen, juist licht toevoegen , en dan spreek ik niet van flitsen maar van de gratisse zon. Hoe, met iets reflecterend.

            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment

            Working...
            X