Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

licht stralen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • licht stralen




    iso800 - 1/50 sec - f/8

    Alvast bedankt voor het kijken!
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: licht stralen

    Heel mooi, al geprobeerd met iets minder saturatie? Niet veel hoor.
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

    Comment


    • #3
      Re: licht stralen


      wat is het toch
      die weemoed van de herfst
      ik heb het nog wel eens gevoeld
      wanneer ik op bladerentapijt
      ritselend tussen de bomen zweef

      de zachte bedwelmende humusgeur
      en de lichtstralen van het natuurtheater
      dansen om de kadans van de bijna stilte

      mijn herfstblues zijn terug
      tussen roodbruine bladeren
      opdwarrelende emotie
      voor mijn eigenste herfst

      halve eeuw herinnering
      aan mijn eerste lief
      de lange wandelingen
      in liefkozend samenzijn
      zonder woorden

      herinneringen…


      11 nov. 2015

      Comment


      • #4
        Re: licht stralen

        Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
        Heel mooi, al geprobeerd met iets minder saturatie? Niet veel hoor.
        al 17 keer iets meer en terug minder en weer wat meer gesatureerd
        vooral met die herfstkleuren moeilijk om je niet te laten gaan, maar deze deed het wel voor mij. bennieuwd of er nog meningen zijn...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: licht stralen

          Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht

          wat is het toch
          die weemoed van de herfst
          ik heb het nog wel eens gevoeld
          wanneer ik op bladerentapijt
          ...


          11 nov. 2015
          de meest uitgebreide reactie die ik ooit op een foto kreeg , maar wel een heel mooie hoor, waarvoor dank!!!
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: licht stralen

            Knap, niets op aan te merken.
            Had perfect geweest voor de challenge

            Comment


            • #7
              Re: licht stralen

              Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
              Knap, niets op aan te merken.
              Had perfect geweest voor de challenge
              heb hem daar ook op geplaatst, is dat een probleem om hem hier ook te plaatsen?
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

              Comment


              • #8
                Re: licht stralen

                Ik vrees dat de Challenge met deze foto nu aan je neus voorbijgaat. Als je wil meedingen mag die nog nergens anders op het net staan, laat staan hier op BD. Mischien heb je nog een andere om daar te plaatsen.
                Jammer voor dit mooie beeld dat je jezelf daardoor uitschakelt.
                EG zijn gedicht doet dit beeld alle eer aan.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: licht stralen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                  Ik vrees dat de Challenge met deze foto nu aan je neus voorbijgaat. Als je wil meedingen mag die nog nergens anders op het net staan, laat staan hier op BD. Mischien heb je nog een andere om daar te plaatsen.
                  Jammer voor dit mooie beeld dat je jezelf daardoor uitschakelt.
                  EG zijn gedicht doet dit beeld alle eer aan.
                  verdekke, das spijtig, dat wist ik niet... Nu, ik had hem wel eerst op de Challenge geplaatst en dan pas hier, maar dat zal er niet aan helpen vrees ik
                  Soit, lesje geleerd, en er komen nog wel eens gelegenheden zeker...
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: licht stralen

                    Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                    verdekke, das spijtig, dat wist ik niet... Nu, ik had hem wel eerst op de Challenge geplaatst en dan pas hier, maar dat zal er niet aan helpen vrees ik
                    Soit, lesje geleerd, en er komen nog wel eens gelegenheden zeker...
                    Heb ik ook eens voorgehad. Jammer dan.
                    Maar hij staat hier in de BH ook niet slecht hoor!
                    Bakken sfeer en dat doet het voor mij.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: licht stralen

                      Moderator Note: Jammer maar helaas... Ik kreeg deze foto binnen voor de Challenge, en was met de validatie begonnen. Toen merkte ik dat de foto ook hier geplaatst was, waarmee alle anonimiteit zoek is. Ook elders op het web -tijdens de periode dat de Challenge loopt welteverstaan- is een no go, en is zelfs ooit een regelmatige winnaar overkomen. Foto staat hier mooi, en je hebt nog tijd om de reglementen goed door te nemen en een nieuwe foto (maar geen uit dezelfde reeks opnames, want dat zien we hoor!) in te sturen.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: licht stralen

                        Heel mooi herfstbeeld.
                        Top
                        Marc
                        Last edited by Brombeer; 12 november 2015, 07:36. Reden: typo
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: licht stralen

                          Bij herfstkleuren zet ik mijn witbalans bewolkt en dan handmatig op iets zachtigere warmere kleuren, meestal is het dan ok,er komt dan een wolkje met asterix op het display van Nikon d750 .Gelezen in artikel van Shoot trouwens i.v.m. het maken van herfstbeelden.

                          Deze plaat is wel TOP vind ik! De schakeringen van de bladeren op de grond en de mooie stralen,knap hoor!

                          Grtn Luc

                          Comment


                          • #14
                            Re: licht stralen

                            prachtig licht in een mooie compo overgoten met herfstkleuren, meer moet dat niet zijn om mooi te zijn...
                            vierkante crop zou het hier denk ik ook nog goed doen

                            Comment


                            • #15
                              Re: licht stralen

                              Mooi hoe je de herfstkleuren hier hebt vastgelegd.

                              Herman
                              Groetjes, Herman.
                              Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                              Comment

                              Working...
                              X