Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Erg mooi! Mag ik vragen wat voor een setup je hebt gebruikt?
Heel eenvoudig en zonder kunstlicht :
2 meter achter het model is het achterraam (zuiden)van mijn living, aan de rechterkant de draperie dichtgetrokken en een groot zwart karton als achtergrond voor geplaatst
aan de voorkant van de living (noord) is er ook een raam daar ook de draperies half dicht getrokken om niet al te veel licht te krijgen, bovendien is dat bijna 8 meter verwijderd van het model
camera op statief, scherpstellen op het oog en a d h van het histogram de belichtig wat bijsturen om op de randlijn net niet te overbelichten ...
150 macro f7.1, 1/40e en 400 iso in dit geval.
Heel eenvoudig en zonder kunstlicht :
2 meter achter het model is het achterraam (zuiden)van mijn living, aan de rechterkant de draperie dichtgetrokken en een groot zwart karton als achtergrond voor geplaatst
aan de voorkant van de living (noord) is er ook een raam daar ook de draperies half dicht getrokken om niet al te veel licht te krijgen, bovendien is dat bijna 8 meter verwijderd van het model
camera op statief, scherpstellen op het oog en a d h van het histogram de belichtig wat bijsturen om op de randlijn net niet te overbelichten ...
150 macro f7.1, 1/40e en 400 iso in dit geval.
Bedankt voor de info! Erg mooi gedaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
knap gedaan Frans. perfecte belichting met veel detail. Ook de belichting onder de kin vind ik een meerwaarde.
Ik vermoed dat deze komt door reflectie op vloer. kortom ne knappe foto.
grtjs Marc
Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.
Comment