Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie compo en belichting (bordje iets te dicht tegen de linkse rand).
Toffe DOF (eerste 3 koekjes iets scherper?)
Ik ben nu streng want het is mooie food fotografie.
mvg,
Eddy
Eric Vannerom, philitalia,eddy007 ,Thomas79,bart salembier,dwarsligger, G.R., JPR
Allen bedankt voor jullie visie bij dit beeld.
Sommige stelden zich de vraag waarom niet volledig scherp of waarom niet meer mee opgenomen in de scherpte.
Het is hier een bewuste keuze geweest om met de scherpte te spelen. Het ging mij om de koekjes en niet om het koffiekopje. Het kopje krijgt al aandacht, door de rode kleur. Het kopje dan helemaal mee scherp op de foto zou dan sowieso nog meer aandacht naar het kopje leiden. Maar kopje hoorde er toch een stuk bij, dit omwille van het creëren van wat sfeer, wat kleur bij de kooekjes. Het oog wil immers ook wat ....
@Eddy, wat betreft het linkerrandje, kan ik volgen, helaas zat ik op het randje ...
@ dwarsligger, laat niet na de coördinaten van de warme bakker door te geven ... Wie weet kan de muur bij de schoonzoon wel gevuld raken
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment