Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel, een ijskoud verhaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Doel, een ijskoud verhaal

Hallokes,

Vandaag de bittere kou getrotseerd en met de avondschool naar Doel getrokken. Daar kwam ik in één van de vele verlaten huizen dit ijskoude verhaal tegen.
    Graag jullie gewaardeerde meningen over deze twee foto's en welke jullie voorkeur draagt.

1/40, f5.6, Iso200, 32mm

1/40, f5.6, Iso200, 90mm

Groetjes,
    Edje C
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Doel, een ijskoud verhaal

De eerste is voor mij de beste door de aanwezigheid van de omgeving waarin het hoofdonderwerp zich bevindt. Ook een proficiat voor de compo, mooie beeldvulling. Een serieus nadeel is de onscherpte.
    Daar is de tweede dan weer wel beter in !
    Volg jij avondschool fotografie ?
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik volg G.R.,
      mooie compo en ook ik had voor een beetje meer scherpte gegaan.
      Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

G.R. en G-rar, bedankt voor jullie reacties .
        De scherpte is inderdaad niet optimaal bij de eerste, het origineel is wel beter van scherpte.
        Blijkbaar valt de foto niet bij veel mensen in de smaak, jammer .

@G.R., ik volg sinds begin dit jaar avondles in het CVO.

grtjs
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Mijn voorkeur gaat ook naar de eerst voor de door G.R. genoemde redenen.
          Mijn iets ouder wordende ogen hebben geen last van de vermelde onscherpte. Als ik naar de tekst van het boek kijk, lijkt me dat toch scherp (op deze grootte) en voor de rest van de foto neem ik aan dat de sneeuw het beeld wat verzacht.
          Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
            G.R. en G-rar, bedankt voor jullie reacties .
            De scherpte is inderdaad niet optimaal bij de eerste, het origineel is wel beter van scherpte.
            Blijkbaar valt de foto niet bij veel mensen in de smaak, jammer .

@G.R., ik volg sinds begin dit jaar avondles in het CVO.

grtjs
            Raar, als de origineel wel scherp is moet dit hier toch ook lukken. In de smaak vallen - geef de bezoekers nog even tijd. Bij mij valt hij zeker en vast in de smaak
            Lukt het een beetje bij het CVO ? Voldoet het aan je verwachtingen ? Ben zeker benieuwd naar je volgende plaatsing
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Hij valt heel zeker in de smaak maar wegens een drukke werkagenda de laatste dagen heb ik nog geen tijd gehad om te reageren.

Ik vind ze zeer sprekend en mooi.
              Ook ik ga voor de eerste omdat je onderwerp hier beter gekaderd wordt in zijn context.
              De onscherpte stoort me niet echt hier.

Goed bezig dus
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

De eerste , de omgeving vertelt het verhaal.
                Voor mijn (oude) ogen is de scherpte ook geen enkel probleem, vind bij dit onderwerp zacht juist heel goed passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Raar, als de origineel wel scherp is moet dit hier toch ook lukken. In de smaak vallen - geef de bezoekers nog even tijd. Bij mij valt hij zeker en vast in de smaak
                  Lukt het een beetje bij het CVO ? Voldoet het aan je verwachtingen ? Ben zeker benieuwd naar je volgende plaatsing
                  Lukt prima in het CVO, kleine groep en een goeie leerkracht, dan maak je snel vooruitgang hé .
                  LucFT, Fena en Mysti, ook jullie bedankt voor de reacties .

grtjs

Comment

inderdaad ook een mooie!!
                    en is in dezelfde stijl!

Comment

Working...
                    X