Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Back in time

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Back in time

    Cogels Osylei Antwerpen. Wat vinden jullie van de bewerking


    Last edited by gupe; 27 oktober 2015, 18:43.
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

  • #2
    Re: Back in time

    De bewerking is smaak, maar heb toch de indruk dat de scherpte niet echt in orde is.

    Comment


    • #3
      Re: Back in time

      Sepia is niet mijn ding
      akkoord met JPR ivm de scherpte en de compositie vind ik ook niet geweldig
      Was deze foto niet doenbaar in landschapsformaat?
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

      Comment


      • #4
        Re: Back in time

        Scherpte ontbreekt en om de foto in sepia te zetten zijn de wagens zeker te modern.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Back in time

          Tweede foto beter ? Uit dezelfde straat
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Back in time

            Beste,

            De tweede (achteraf toegevoegde) foto zegt me niet zo veel…
            Ik geef u m’n mening over de eerste foto.

            Gezien uw titel ‘Back in time’ en de Sepia bewerking die werd toegepast meen ik dat de bedoeling van de foto erin bestaat een typische oude Ansichtkaart uit de periode 1890 - 1930 na te bootsen, zoals die zwart-witfoto's destijds noodzakelijkerwijs een sepiaproces ondergingen in een natriumsulfidebad om beter de tand des tijds te kunnen doorstaan.

            Globaal gezien vind ik wel dat uw (eerste) foto wel degelijk min of meer die sfeer weergeeft.
            De Sepia omzetting is goed gedaan.

            De compositie van die eerste foto kan er wel door wat mij betreft, al heb toch enige bemerkingen.
            De Cogels-Osylei in Antwerpen leent zich in ieder geval zeker voor dit soort van fotografie.
            Er zitten in je compositie daaromtrent enkele sterke elementen hetzij ondermeer de oude huizen, de oude omheining rechts beneden en het authentiek ogende kasseien wegdek met de tramsporen.
            De geparkeerde (moderne) wagens zijn dus een echte doorn in het oog . Daar hoef ik waarschijnlijk geen tekeningetje bij te maken…
            De bewegingsonscherpte bij de tram is een twijfelgeval. Je had m.i. beter ofwel een sluitertijd genomen die de beweging ‘bevriest’ ofwel een tragere sluitertijd maar dan met een meer uitgesproken bewegingsonscherpte. De tram op de foto zit hier tussen die twee in en dat zegt me niet zo veel.
            Maar ikzelf zou de tram gewoon geheel weglaten wegens te ‘modern’.
            Tenslotte, wat de compositie betreft, vind ik het spijtig dat bovenaan het uiteinde van de nok van het dak van het eerste huis rechts er niet helemaal opstaat. Beter bovenaan iets meer ruimte gelaten dus.

            Voor de rest ontbreekt het in de (eerste) foto nogal aan scherpte. Maar in dit geval mag die onscherpte er best zijn (indien het de bedoeling is de foto een ‘Ansichtkaart-uitzicht’ mee te geven). De lenzen die men 100 jaar geleden gebruikte met de technische mogelijkheden van toentertijd hadden immers niet de scherpte die we heden ten dage gewoon zijn.
            Vaak wordt er in Photoshop zelfs nog een Gaussian Blur Filter toegepast om dergelijke foto’s te verkrijgen.

            Mvg.,
            Smets84.

            Comment


            • #7
              Re: Back in time

              Bedankt voor je erg duidelijke reactie , apprecieer ik enorm .
              My flickr
              https://www.guyp-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: Back in time

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Scherpte ontbreekt en om de foto in sepia te zetten zijn de wagens zeker te modern.
                mvg,
                Eddy
                ik volg

                Comment


                • #9
                  Re: Back in time

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Scherpte ontbreekt en om de foto in sepia te zetten zijn de wagens zeker te modern.
                  mvg,
                  Eddy
                  Ik volg ook.
                  Mvg Suske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Back in time

                    Misschien ook de gebouwen eens rechtzetten. Verder vind ik de compositie niet ok en de scherpte ook niet, maar dat is al gezegd. Persoonlijk vind ik de sepiabewerking te flets, probeer er meer contrast in te steken of te vertrekken van een zwart/wit en dan de tinten warmer te maken.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment

                    Working...
                    X