Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

    Hier heeft de school dat ook gevraagd, we gaan met 2, en fotograferen telkens allebei hetzelfde, en naast ons ligt een derde toestel, geladen en met flits erop, in geval 1 toestel zou haperen.
    Dus de kans dat we 1 missen is nihil wij moeten ze allemaal apart fotograferen,: slecht 1 groepsfoto, en wij moeten fotos leveren, en als je dan weet dat het er een 80 waren, maar dat het 2 missen waren, dat we daar dan dus van 8.45 in de kerk waren tot 12.15. ( er was een uur tussen die 2 missen en dan kan je toch niet naar huis rijden ...)
    maar reken maar uit : ( zonder alles nog klaar te maken : , batterijen laden, rugzakske maken, en er naar toe en terug te rijden, ) 2 man x die uren ( dan hebben we zeker 10 euro gehad per uur ( allee de club krijgt die, want ik/wij hebben het gratis moeten doen , als vrijwilliger ( ik doe dit al 6 jaar)) van de fotoclub ( die dat al een 20 jaar doet ) .
    en ja, het is enkel omdat er anders 20.. 30 man met een pocketje staat, en dat willen ze niet. Ik fotografeer met ne canon 5DmkII met ne 24-70 L 2.8 en een flits met richtgetal van 62, dus ik denk dat mijn kwaliteit wel redelijk zal zijn en zoals ik zei , ligt er nen 50D met lens en flits naast me, moest hij toch "iets verkeerd doen", dan ga ik niet zoeken wat er verkeerd is, maar neem direct het andere toestel, en als backup is er de 2de fotograaf...

    Comment


    • #17
      Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      ........
      en ja, het is enkel omdat er anders 20.. 30 man met een pocketje staat, en dat willen ze niet. Ik fotografeer met ne canon 5DmkII met ne 24-70 L 2.8 en een flits met richtgetal van 62, dus ik denk dat mijn kwaliteit wel redelijk zal zijn en zoals ik zei , ligt er nen 50D met lens en flits naast me, moest hij toch "iets verkeerd doen", dan ga ik niet zoeken wat er verkeerd is, maar neem direct het andere toestel, en als backup is er de 2de fotograaf...
      pure discriminatie hoor.
      diegene met de duurste spullen zouden ook de beste foto,s maken...kom nou..!
      en diegene met een "pocketje" moeten daar voor wijken omdat ze in de weg staan..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Wouters Bekijk bericht
        Heren,

        Reeds twee maal toe is het mij als ouder verboden foto's te maken van mijn eigen kinderen.
        de eerste maal was in de kerk, waar blijkbaar 1 fotografe aanwezig was, welke foto's maakten van alle kinderen, en welke dan gekocht konden worden door de ouders.
        de tweede maal was tijdens een dansoptreden van mijn dochter, waar een persoon de film verzorgde om deze achteraf te verkopen.
        Ik ben zelf ook fotograaf, en kan me niet voorstellen dat dit verbod zomaar kan opgelegd worden.
        weet iemand iets rond een wetgeving hiervan? alsook een wetgeving welke vermeld dat deze vorm van "monopoly" verboden is?

        alvast bedankt!

        mvg,

        Kristof
        Dien een offerte in.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

          zagen over 35 euro voor een DVD, maar dan geven ze wel 300 euro uit voor het tenuetje van hun kind dat ze nooit meer dragen o_O.

          ik denk dat er weinig zijn die weten wat je als fotograaf moet verdienen om er je brood mee te winnen.

          Comment


          • #20
            Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            pure discriminatie hoor.
            diegene met de duurste spullen zouden ook de beste foto,s maken...kom nou..!
            en diegene met een "pocketje" moeten daar voor wijken omdat ze in de weg staan..?
            grt,bouk.
            Ik wilde enkel tonen hiermee, dat ik daar niet sta met een gsm camerake, en ik denk dat ik na die 30 jaar, ik al wel weet wat ik NIET mag doen.. ( wat niet zegt dat ik de beste fotos maak) en niet ben zoals bv. die mensen die op een concert zitten en dan op 30 meter eraf zitten, en maar flitsen met hun pocketje ( richtgetal 20 ofzo ) of met hunen iphone ne foto maken, en dan komen vagen of ge daar ne 50 op 70 van kunt maken ... want ze staat toch zo schoon op hun gsm'eke. Der zijn goede pocketjes, en der zijn er heeeeeeel goede, maar in de kerk wil men het rustig houden, en geen 30 man rond die pastoor met ne pocket, en dat heeft niks met discriminatie te maken Bouk, dat heeft met " beleefdheid" en met dat de plechtigheid te maken , dat die kalm verloopt, en dat het geen aanschuiven is van de ouders, maar van de 1ste communicanten.

            Comment


            • #21
              Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              pure discriminatie hoor.
              diegene met de duurste spullen zouden ook de beste foto,s maken...kom nou..!
              en diegene met een "pocketje" moeten daar voor wijken omdat ze in de weg staan..?
              grt,bouk.
              Het is natuurlijk makkelijker om een vrijwilliger te beschuldigen van discriminatie.
              Last edited by Eenbes; 26 mei 2013, 09:21.

              Comment


              • #22
                Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                Ik dacht dat de communie er was voor de geloofs overtuiging.
                Maar tegenwoordig trouwen en dopen ze omdat het zo schoon is voor de foto's.
                Ik denk dat je dan beter je kind mooi kunt aankleden en op een mooie dag in het park foto's gaat trekken.
                Maar ja, wie ben ik.
                Wij wijn bewust NIET in de kerk getrouwd en onze dochter is NIET gedoopt en heeft GEEN communie gedaan, ondanks al het gezeur van de familie.
                En JA, we zijn beide ooit katholiek geweest.

                On topic, ik kan goed begrijpen dat je die foto's zelf zal willen maken, ik had dat ook met onze dochter bij haar optredens.
                Je kan dan maar een ding doen, en dat is regelen dat je zelf de foto's maakt.
                Maar dan heb je ook de volledige verantwoording dat je de andere kinderen ook trekt.
                En dat is hetgene wat ik dan ook gedaan heb, maar dat kost wel wat tijd en moeite hoor.
                Je zal dan ook merken dat het niet zo simpel is.

                Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Het is natuurlijk makkelijker om een vrijwilliger te beschuldigen van discriminatie.
                  makkelijker dan.....wie..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    Je zal dan ook merken dat het niet zo simpel is.
                    Ruud
                    En elk jaar krijg je een verassingske
                    dit jaar, de 1ste com. ( ik doe de plechtige ook ) er zijn 2 pastoors, maar die 2de staat steeds achteraan.
                    ze gaan de hostie geven, en den eerste pastoor zet zich op "zijn plaats" ik zet me op dezelfde plaats gelijk andere jaren, en 35 com. ok... de 36ste komt, en ... die 2de pastoor komt vlak voor mij staan en geeft die zijn hostie ( bleek later een famillie lid te zijn van dat communicantje ) maar dat duurt 2..3 sec.. en die gaat weg.. en die pastoor staat daar met zijne rug voor mij, voor de communicantjes.., en ik zit op mijn hukken, omdat ik op de hoogte trek van die communicantjes, dan hebt ge genen tijd meer om recht te staan en opzij te gaan staan, want die hostie is gegeven , en die gaat weg.
                    ( ik heb beleefd gevraagd of hij weg wilde gaan, en zijn communicantje nadien nog eens over te doen : want anders had ik er 1 niet. en dat is vlot gedaan nadien) : elk jaar hebt ge zo iets van, onverwachts gaan ze uit hun "rollenpatroon, of..."

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      makkelijker dan.....wie..?
                      grt,bouk.
                      Dan nen officieele fotograaf, die heel zijne santeboutiek kan aftrekken van de belasting, en dan nog dik geld vraagt ? tegenover een amateur, vrijwilliger die zijn kodakske zelf moet betalen, en der gene frank aan verdient ( sorry euro) en dan nog 3 keer stoeltjes geld moet geven ( ik ben beleefd ) en er voor naar de kerk rijd en terug, en 4 uur in die mis te gaan zitten voor nougabollen ( 1 vb )

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        Dan nen officieele fotograaf, die heel zijne santeboutiek kan aftrekken van de belasting, en dan nog dik geld vraagt ? tegenover een amateur, vrijwilliger die zijn kodakske zelf moet betalen, en der gene frank aan verdient ( sorry euro) en dan nog 3 keer stoeltjes geld moet geven ( ik ben beleefd ) en er voor naar de kerk rijd en terug, en 4 uur in die mis te gaan zitten voor nougabollen ( 1 vb )
                        sorry maar dan weet ge er niks van af.
                        al mijn materiaal (een slordige 17000 euro) word binnen de 4 jaar afgeschreven.
                        ik moet nog mijn verzekeringen betalen
                        zorgen dat hier geld voor 5 man op tafel komt, investeren en ja nog wat meer belastingen en kosten betalen.

                        gij investeert 1 keer in een "deftige" camera wat lensjes en ge zijt ervan af tot het versleten is.

                        ik wil u gerust enkele facturen en kosten tonen... eens kijk of ge dan nog denkt "dat den officiele fotograaf die heel zijne santaboetiek kan aftrekken van de belastingen" zoveel geld verdient en het zo makkelijk heeft.
                        ge weilt ook niet weten watvoor druk er op ons ligt.

                        want iedereen kan het beter en tis nooit goed voor de particulierkes, daarmee dak van die hele rotzooi van particulieren wegblijf en enkel met bedrijven werk.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          Dan nen officieele fotograaf, die heel zijne santeboutiek kan aftrekken van de belasting, en dan nog dik geld vraagt ? tegenover een amateur, vrijwilliger die zijn kodakske zelf moet betalen, en der gene frank aan verdient ( sorry euro) en dan nog 3 keer stoeltjes geld moet geven ( ik ben beleefd ) en er voor naar de kerk rijd en terug, en 4 uur in die mis te gaan zitten voor nougabollen ( 1 vb )

                          HAHA lol, man man man, ik denk dat ge n de verste verte niet weet hoe het in elkaar zit.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                            sorry maar dan weet ge er niks van af.
                            al mijn materiaal (een slordige 17000 euro) word binnen de 4 jaar afgeschreven.
                            wel ik ga ook werken voor mijn pree... maar ik mag niks aftrekken van mijne kodak,
                            ik weet dat jij het moet verdienen om het te kunnen aftrekken, maar ik heb het ook moeten verdienen om het te kunnen betalen, en ik mag het niet aftrekken.
                            Ik zie die zelfstandige hier iets verder , met zijnen audi A6 rijden " van de zaak" ( en ikke een klein citroeneke ) en klagen dat die doet, man niet mooi om.... op ne keer vroeg die , weet gij wel hoeveel belasting ik betaal ??? en toen vroeg ik hem, en hoeveel in het zwart ??? en die zweeg. Ik weet dat in de fotografie het vet van de melk af is, bij particulieren, maar daar hebben de pocketjes meer schuld aan dan... voor 250 euro hebt ge een ding dat meer doet dan menige reflex kan ( overlaatst nen trouw gezien, en daar liepen er meer rond met ne iphone, pocket, ..( zelfs ene die zijn apple tablet bij had om fotos te nemen ) dan er met bloemen waren Maar ik ga hier niet verder over gaan, want het begin is : in de kerk mag ik daar fotograferen als PARTICULIER.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              in de kerk mag ik daar fotograferen als PARTICULIER.
                              Nee dus.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wetgeving fotografie => Communie, optreden, .... van eigen kinderen

                                inderdaad, officieel : alleen met de toestemming van de kerk

                                Comment

                                Working...
                                X