Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Zonnepanelen .....

    Wel ik heb een mail naar mijn bank adviseur gestuurd met de details, dus ik ga het snel weten.

    Verder bedoel ik met geen discussies dat hier eigenlijk terug van in het begin alles herhaalt wordt over het wel of niet leggen van zonnepanelen
    Mijn vraag is: is het nu op deze moment interessant voor een jong gezien van begin 30 deze investering van 10k te rechtvaardigen of zijn er betere alternatieven? Geld op de bank zal dat dan zijn en maandelijks electriciteitskost blijven betalen..
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #92
      Re: Zonnepanelen .....

      Ik zou het doen, maar wel eerst eens kijken of je verbruik echt hoger is dan ca 6000 kWh per jaar.
      Als je verwarmt met een WP zal dat wel het geval zijn, anders een kleinere installatie kiezen.

      Vraag minstens 3 offertes, en laat ze allemaal maar eens uitleggen waarom zij het beste aanbod hebben, en hoe het zit met rendement.
      Een goede verkoper heeft ineens een rekenblad bij waarin hij duidelijk maakt wat de kost is, de extra kost voor netvergoeding, en dan de besparing.

      Comment


      • #93
        Re: Zonnepanelen .....

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik zou het doen, maar wel eerst eens kijken of je verbruik echt hoger is dan ca 6000 kWh per jaar.
        Als je verwarmt met een WP zal dat wel het geval zijn, anders een kleinere installatie kiezen.

        Vraag minstens 3 offertes, en laat ze allemaal maar eens uitleggen waarom zij het beste aanbod hebben, en hoe het zit met rendement.
        Een goede verkoper heeft ineens een rekenblad bij waarin hij duidelijk maakt wat de kost is, de extra kost voor netvergoeding, en dan de besparing.
        En eens informeren bij zij die offerte maken welke (herkomst, land fabricage) panelen zij aanbieden.
        Ik weet niet of het nog zo is, maar er is een hele tijd Chinese brol gelegd op de daken.
        Ik heb zelf Viessmannpanelen liggen en heb mijn kinderen hetzelfde aangeraden wat ze ook gedaan hebben.
        Maar misschien wordt Viessmann vandaag de dag ook al in China of elders gemaakt...?
        Ze hebben namelijk productievestigingen, in Duitsland, Frankrijk, Canada, Polen en... China.
        Maar wanneer die onder hun toezicht staan zijn ze misschien toch nog altijd beter dan de échte Chinese panelen (?)

        Comment


        • #94
          Re: Zonnepanelen .....

          En welke lening via de overheid is dat dan ?

          Wat ik ken is de energielening op max. 5 jaar (en geen 10 jaar) en zijn er bijkomende voorwaarden als het voor zonnepanelen gaat.

          Bijvoorbeeld : dak moet goed geïsoleerd zijn, geen enkel glas ergens nog aanwezig, hoogrendement verwarming al aanwezig, ...

          Er zijn wel geen bijkomende kosten.

          Comment


          • #95
            Re: Zonnepanelen .....

            Zou begin 2017 in voege gaan. 10 jaar ipv 5 maar wel aan 2% ipv de beloofde 1%.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #96
              Re: Zonnepanelen .....

              Bij een wederopname zijn er geen notariskosten verschuldigd.
              Een hypotheek loopt 30 jaar ongeacht de tijd die je nodig hebt om de lening terug te betalen.

              Normaal heb je dan ook nog dezelfde voorwaarden dan bij het afsluiten van de lening wat betreft belastingsaftrek.

              Zo heb geleend voor mijn zonnepanelen en voor een nieuwe keuken.
              Door de belastingaftrek verdien je ernog aan.
              Op het bedrag van de keuken betaal ik op 10 jaar 2000 euro interest.
              Via de belastingen krijg ik op 10 jaar ong. 10.000 euro terug.
              Dit dankzij de voordelen die ik had bij het aangaan van de lening een 15jaar geleden en die al lang is afbetaald.

              Dus ga zeker eens met je bank praten.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #97
                Re: Zonnepanelen .....

                Ok, ik ga zeker met de bank praten!
                Onze panelen zijn 100% Duits:

                21 Heckert Solar panelen panelen: 5,88 ktlYp; Pnom=5,00kW monokristallijn, multi contactstekker
                Solaredge Omvormer
                Solaredge Optimizer

                Qua prijs/kwaliteit etc.. zitten we vooralsnog bij de beste omdat deze al heel wat panelen bij kennissen, vrienden en familie heeft gelegd. Andere offertes waren inderdaad minderwaardige panelen, duurder, of verschillende "verborgen" kosten niet ingerekend.
                Canon 5D2 en wat glas

                Comment


                • #98
                  Re: Zonnepanelen .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                  Door de belastingaftrek verdien je ernog aan.
                  Op het bedrag van de keuken betaal ik op 10 jaar 2000 euro interest.
                  Via de belastingen krijg ik op 10 jaar ong. 10.000 euro terug.
                  mvg
                  Das knap, op 2000 euro rente 10.000 euro terug krijgen van de belastingen.
                  Dat is 200 euro rente per jaar en 1000 euro terug krijgen.
                  Ik denk dat lenen nog altijd geld kost.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Zonnepanelen .....

                    Hoe jonger je bent hoe interessanter het investeren van zonnepanelen want uiteindelijk drukken die je vaste kosten een stuk langer dan de investering je kost.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • Re: Zonnepanelen .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      Hoe jonger je bent hoe interessanter het investeren van zonnepanelen want uiteindelijk drukken die je vaste kosten een stuk langer dan de investering je kost.
                      En zelfs wanneer je wat ouder bent betekenen ze een meerwaarde op je woning wanneer je je woning zou verkopen aan jonge(re) mensen .

                      Comment


                      • Re: Zonnepanelen .....

                        Dat is 200 euro rente per jaar en 1000 euro terug krijgen.
                        Ik denk dat lenen nog altijd geld kost.
                        Ik zit nog in het oude systeem en kan tot +/- 2300 euro per persoon kapitaal inbrengen + de interresten.
                        (= het zelfde bedrag dan dat je een levensverzekering zou inbrengen)

                        Vermits de interesten uitzonderlijk laag staan, doe ik er behoorlijk mijn voordeel mee.

                        Dus waarom zou je niet aan een hypotecaire lening kunnen verdienen?

                        mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • Re: Zonnepanelen .....

                          Vandaag van ecopower mijn voorschot factuur gekregen en wat zie ik, het prosumententarief gaat terug de hoogte in van 92,8917€/kVA naar 104,8828€/kVa. Dus voor mij wil dat zeggen van 390 € per jaar naar 440 € per jaar dus terug 50 euro erbij.

                          Eens gekeken naar mijn vorige voorschot facturen en inderdaad vorig jaar hadden ze dit ook al aangepast.

                          En zo nemen ze beetje bij beetje onze GSC certificaten terug af. Jaarlijks heb ik er 4 waarvan ik dus al 1 mag terug betalen aan de prosumenten tax .

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • Re: Zonnepanelen .....

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Vandaag van ecopower mijn voorschot factuur gekregen en wat zie ik, het prosumententarief gaat terug de hoogte in van 92,8917€/kVA naar 104,8828€/kVa. Dus voor mij wil dat zeggen van 390 € per jaar naar 440 € per jaar dus terug 50 euro erbij.

                            Eens gekeken naar mijn vorige voorschot facturen en inderdaad vorig jaar hadden ze dit ook al aangepast.

                            En zo nemen ze beetje bij beetje onze GSC certificaten terug af. Jaarlijks heb ik er 4 waarvan ik dus al 1 mag terug betalen aan de prosumenten tax .

                            mir
                            Ben ook bij Ecopower. Kzal het eens in de gaten houden. Ik heb nog geen voorschotfactuur gekregen.
                            Als ik je goed begrijp dan was deze verhoging er ook reeds bij vorig jaar (??).
                            Dat is me toch niet opgevallen, nog eens nazien dus. Maar als ik het goed voor heb dan verschilt die prosumententax naargelang de regio en dus bij welke netwerkbeheerder je bent aangesloten.
                            Ze factureren het natuurlijk bij mondjesmaat een viertal keer per jaar, en dan valt het natuurlijk niet zo op... slim gezien.

                            En wij met GSC's hebben nog weinig te klagen, maar er zijn een pak mensen met zonnepanelen die er geen krijgen, die zijn nog slechter af.
                            Onze buurman bvb. die kreeg na lang zoeken nog een GSC van 93 euro per ongev. 1600 opgewekte kWh... nu is dit gewijzigd in ongeveer 5500 kWh door wijziging van de bandingfactoren die bepaald worden door "ministerieel besluit" !!!!!

                            Ze hebben weer een melkkoe gevonden natuurlijk en ze zouden graag hebben dat er nog tienduizenden melkkoeien bijkomen.
                            Zag vorige week in het journaal hoeveel woningen er nog bijkomend met zonnepanelen zouden moeten uitgerust worden om aan bepaalde gestelde normen te kunnen voldoen .
                            Natuurlijk promoten ze die van regeringswege. Eerst de zaken mooi voorstellen en eens een hoop mensen er ingetuind zijn, dan beginnen pluimen.

                            En wij..... wij kijken er naar, drinken een pint, pissen een plas, en alles blijf zoals het was... met uitzondering van de taksen natuurlijk.

                            PS Net even nagezien en ze zijn inderdaad gestegen, en laten wij nu net bij de allerduurste zitten
                            Die van ons gaat van 113.03 naar 128.15 euro/kW/jaar of in ons geval een verhoging van 60.48 euro/jaar ofte een verhoging van een goeie 13 %.




                            En nu gaan ze de mensen nog meer foppen. Ze promoten nu, of ze proberen het althans, het plaatsen van zonnepanelen op oost- en westzijden van woningen, als zou dit ook nog rendabel zijn.
                            Gaan die mensen, van wie de panelen dus ongeveer de helft zullen opbrengen op jaarbasis, dan ook een prosumententarief moeten betalen voor bvb een 4 kW installatie, ook al brengt ze slechts de helft op van ééntje die op het zuiden gericht is !?!?!?!?!?
                            Last edited by Guest17; 14 april 2017, 10:23.

                            Comment


                            • Re: Zonnepanelen .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Vandaag van ecopower mijn voorschot factuur gekregen en wat zie ik, het prosumententarief gaat terug de hoogte in van 92,8917€/kVA naar 104,8828€/kVa. Dus voor mij wil dat zeggen van 390 € per jaar naar 440 € per jaar dus terug 50 euro erbij.

                              Eens gekeken naar mijn vorige voorschot facturen en inderdaad vorig jaar hadden ze dit ook al aangepast.

                              En zo nemen ze beetje bij beetje onze GSC certificaten terug af. Jaarlijks heb ik er 4 waarvan ik dus al 1 mag terug betalen aan de prosumenten tax .

                              mir
                              Wat een geklaag over 50€ per jaar, wees blij dat het MAAR 50€ is!
                              Wij hebben geen zonnepanelen op dit moment en onze rekening gaat ook altijd omhoog (vooral om anderen hun certificaten te kunnen betalen).
                              Hier gaat de rekening met 35€ per maand omhoog, dat is een klein beetje meer dan wat het bij u omhoog gaat denk ik?
                              Dus wees tevreden dat je die zonnepanelen hebt en nog steeds kan genieten van die certificaten, zonder die panelen zou je er veel slechter voorstaan met uw facturen voor energie.
                              We hebben ook prijs gevraagd voor panelen ... die prosumenten bijdrage zullen we ook moeten betalen, maar geen certificaten en geen premies of wat dan ook.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Zonnepanelen .....

                                Verseg...... je haalt me de woorden uit de mond... . Hoelang trouwens blijft dat voordeel van die GSC bestaan??
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X