Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

    Hello iedereen,

    Toen ik nog een kind was, is er hier blijkbaar in België een heuse UFO golf geweest. (zie wiki artikel hieronder)
    Zo actief heb ik het toen niet meegemaakt, maar ik weet wel dat er in die periode ook series als X-Files, Dark Skies, e.d.m. begonnen, en er hier in België nadien ook graancirkels gemaakt werden.

    Aangezien de meeste forummers hier ouder zijn dan ik, zullen jullie het wellicht allemaal bewust(er) meegemaakt hebben...
    Is er soms iemand van jullie die ooit een UFO gespot heeft?
    Graag jullie verhalen en ervaringen!


    De Belgische ufogolf verwijst naar een reeks van waarnemingen van driehoekige ufo's in België, die duurde van 29 november 1989 tot begin 1991. Deze zaak van ufo-waarnemingen is uniek in die zin dat burgerlijke en militaire ambtenaren onderling informatie uitwisselden en samenwerkten en hierover vrij in te kijken rapporten samenstelden.
    De Belgische ufogolf bereikte met de gebeurtenissen van de nacht van 30 op 31 maart 1990 een hoogtepunt. Op die nacht werden onbekende voorwerpen gevolgd op de radar, gefotografeerd en waargenomen door naar schatting 13.500 mensen op de grond. 2.600 van hen hebben schriftelijke verklaringen in detail afgelegd van wat ze hadden gezien.[1] Na het incident bracht de Belgische Luchtmacht een rapport uit over de gebeurtenissen van die nacht.
    De vraag 'of UFO's bestaan' doet dus niet terzake

  • #2
    Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

    Toen ik nog heel jong was zo tussen 1985 en 1988, dacht ik ooit "iets" gezien te hebben. Het was donker en ik zat achter in de auto met mijn ouders. We reden naar huis en waren al in onze straat waar we toen woonden. Links was een heel groot park, rechts appartementsgebouwen. En plots zag ik een lichtgevende bol voorbij komen en ineens terug weg. Mijn ouders hadden niets gezien en waarschijnlijk was het maar een illusie door licht van de koplampen ofzo. Maar ik ben lang overtuigd geweest een UFO gezien te hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

      Oorspronkelijk geplaatst door BlackScorpion Bekijk bericht
      Toen ik nog heel jong was zo tussen 1985 en 1988, dacht ik ooit "iets" gezien te hebben.
      Kan altijd, in 88 is er ook in Argentinië eentje gespot door 7500 mensen.
      Dan kan je moeilijk ontkennen dat het maar ingebeeld is.

      26 December 1988[edit]
      A silver UFO flew over Villa Urquiza, a high density area in the city of Buenos Aires. It is considered the most spectacular UFO incident of Argentina, with more than 7,500 witnesses. The local airport reported an object flying to the west, towards General Paz Avenue seen on the radars on that sunny afternoon

      Net zoals die golf in België, die door duizenden mensen is waargenomen. Waaronder ook mensen die intelligent en nuchter waren op dat ogenblik.


      Blijft me altijd verbazen.
      Ik begin erover omdat enkele weken geleden een collega van mij ook zo'n verhaal opdisselde dat hij al 2x een ufo gespot had, toevallig in Argentinië, toen hij er een jaar gewoond had een tijdje terug.
      Toen ik die avond te voet naar huis ging (ik moest uitzonderlijk een half uurtje te voet omdat mijn fiets thuis stond) heb ik meer naar de sterrenhemel zitten staren dan naar het voetpad.
      Gewoon leuk

      Comment


      • #4
        Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

        In 1972 woonde ik nog in Zwevezele.
        In de omgeving van Assebroek-Brugge zijn er in die periode heel wat waarnemingen geweest. Daar heb ik zelf een Unidentified Flying Object waargenomen.
        Ik ben die jonge astronoom (oprichter jongeren vereniging voor sterrenkunde in West-Vlaanderen met een optreden bij Nonkel Bob). Ik zat toen regelmatig op het dak van het ziekenhuis.
        Tesamen met mijn vrienden Marc Blontrock en Franky Beernaert hebben we nog het TV-programma Echo in Veldegem op bezoek gehad.

        https://www.spacepage.be/artikelen/b...e-waarnemingen
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

          Als macro fotograaf kom ik veel flying objects tegen die ik niet weet te identificeren
          Maar marsmannetjes heb ik nog niet gezien.

          Comment


          • #6
            Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            Als macro fotograaf kom ik veel flying objects tegen die ik niet weet te identificeren
            Maar marsmannetjes heb ik nog niet gezien.
            Hier gaat het topic niet over. Enkele of je ooit eens een niet identifieerbaar vliegend voorwerp hebt gezien. Er is nergens sprake van ET, buitenaards, .... en zeker niet over marsmannetjes.
            Ik weet verdorie goed wat ik toen gezien heb en kan dat nog op papier zetten, tekenen ook. En ik weet nog goed welke vliegroute, hoe onwaarschijnlijk ook, er toen gevlogen werd.
            Last edited by Wim.Vanmaele; 16 maart 2017, 20:47.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

              Ik heb wel eens een telloor tegen mijn kop gehad, maar dat telt niet mee zeker ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                Toen ik nog heel jong was wou ik met DEZE eens meevliegen.
                Misschien komt die ooit nog eens terug? Als old-timer.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                  Ufo's bestaan: Een ufo (unidentified flying object) is een voorwerp waarvan men meent dat het vliegt en waarvan niemand nog kan verklaren wat het is of waar het vandaan komt. Op het moment dat het object verklaarbaar en of identificeerbaar is, is het geen UFO meer.
                  Een ufo is dus iets dat iemand meent te zien vliegen en niet kan verklaren wat het is. Het kan dus van alles zijn, bij voorbeeld een natte dweil die een boze buurvrouw van tien hoog uit haar appartement gooit. Duitsers zien er een fliegende Untertasse in en Belgen een vliegende Koffieschotel of vliegend bierviltje.
                  Last edited by Eenbes; 17 maart 2017, 00:27.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Ufo's bestaan: Een ufo (unidentified flying object) is een voorwerp waarvan men meent dat het vliegt en waarvan niemand nog kan verklaren wat het is of waar het vandaan komt. Op het moment dat het object verklaarbaar en of identificeerbaar is, is het geen UFO meer.
                    Een ufo is dus iets dat iemand meent te zien vliegen en niet kan verklaren wat het is. Het kan dus van alles zijn, bij voorbeeld een natte dweil die een boze buurvrouw van tien hoog uit haar appartement gooit. Duitsers zien er een fliegende Untertasse in en Belgen een vliegende Koffieschotel of vliegend bierviltje.
                    Juist, nu waarom die vergelijking met een ronde schotel steeds weer op duikt is me een raadsel. Vermoedelijk is dat een idee-fixe. ZO in de aard dat buitenaards leven steeds wordt weer gegeven met dingen die ogen hebben en ledematen om mee rechtop te lopen. Ik wil hier niet gezegd hebben dat we die dingen al op bezoek hebben gehad. Wat ons brengt naar een basisvraag: "Wat is nu juist de definitie van leven ?". Maar dat is een andere verhaal.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Juist, nu waarom die vergelijking met een ronde schotel steeds weer op duikt is me een raadsel. Vermoedelijk is dat een idee-fixe. ZO in de aard dat buitenaards leven steeds wordt weer gegeven met dingen die ogen hebben en ledematen om mee rechtop te lopen. Ik wil hier niet gezegd hebben dat we die dingen al op bezoek hebben gehad. Wat ons brengt naar een basisvraag: "Wat is nu juist de definitie van leven ?". Maar dat is een andere verhaal.
                      Dat hebben we natuurlijk te danken aan de Roswell-complot theorie. En de daarbij horende sf-films.

                      De massa is nogal beïnvloedbaar. Een beetje zoals waarom de kerstman rood/wit is. Dank u coca cola.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                        Ik heb ooit een USO in mijn soep gehad

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                          Dat hebben we natuurlijk te danken aan de Roswell-complot theorie. En de daarbij horende sf-films.

                          De massa is nogal beïnvloedbaar. Een beetje zoals waarom de kerstman rood/wit is. Dank u coca cola.
                          Langs de andere kant en nu ga ik efkes off topic, is Sinterklaas ook rood/wit he en de kerstman is daar ook van afgeleid, maar inderdaad, dat verhaal van Coke is ook waar .
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                            Ik heb er nog nooit één gezien, en ik zal er ook nooit één zien .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie van jullie heeft er al eens een UFO gespot?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                              Dat hebben we natuurlijk te danken aan de Roswell-complot theorie. En de daarbij horende sf-films.
                              Hmm... nu moet ik nostalgisch deze film nog eens zien: Les Gendarmes et les extra-terrestres

                              Comment

                              Working...
                              X