Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webdesign - paswoord...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webdesign - paswoord...

    Ik ben onlangs een site tegengekomen, waar een paar links door een paswoord beschermd werden. Als je op de link klikte, dan kreeg je een schermpje om enkel een paswoord in te vullen.
    Nu ben ik ook een site aan het maken, waarop ik iets dergelijks wil implementeren. Maar hoe ik ook zoek, ik vind niets van die aard terug.

    Is er iemand die weet hoe dit moet, of die voor een linkje kan zorgen?

    Dank bij voorbaat.
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

  • #2
    Re: Webdesign - paswoord...

    google .. typ "password protected web pages" ... en lezen maar
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Webdesign - paswoord...

      Ja inderdaad, links om websites met paswoorden te beschermen, of pagina's, geen probleem. Geloof me, zoeken met Google kan ik ook.

      Er bestaan systemen, waar je link via een site loopt waar je een paswoord invult, en dan naar de juiste pagina gebracht wordt. Maar ik heb iets gezien waar enkel een klein popupvenster verschijnt waarin je ENKEL een paswoord invult, en daarna(denk ik toch) naar de pagina wordt gestuurd. Met andere woorden, het gaat niet om lijsten van login's en paswoorden, maar om een enkel paswoord dat je kan geven aan om het even wie, die dan de link kan gebruiken.
      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

      Comment


      • #4
        Re: Webdesign - paswoord...

        zoek eens op .htaccess dit kan je wellicht wel veel verder helpen.
        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Webdesign - paswoord...

          Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
          Ja inderdaad, links om websites met paswoorden te beschermen, of pagina's, geen probleem. Geloof me, zoeken met Google kan ik ook.

          snip.
          Ja maar kan je ook lezen wat er dan staat ? .. want als dat zo is dan was het tweede stuk van uw opmerking compleet redundant ... het antwoord op uw specifieke vraag staat er gewoon tussen, geloof me, want IK heb het gelezen

          Comment


          • #6
            Re: Webdesign - paswoord...

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Ja maar kan je ook lezen wat er dan staat ? .. want als dat zo is dan was het tweede stuk van uw opmerking compleet redundant ... het antwoord op uw specifieke vraag staat er gewoon tussen, geloof me, want IK heb het gelezen
            Ongelooflijk hoe dat me verder helpt.
            Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

            Comment


            • #7
              Re: Webdesign - paswoord...

              basiclyzijn er twee soorten beveiliging: serverside en clientside

              enkel serverside kan je redelijk veilig maken, clientside is het probleem dat je script op de externe computer draait, en je via de source dus ook het paswoord kan vinden.

              de meest eenvoudige manier om een link paswoord beschermd te maken, zonder iets van scripting te gebruiken is je paswoord in de URL verwerken. je laat de gebruiker doorsurfen naar "paswoord.htm" en wie het paswoord niet kent, kent de link niet .. uiteraard is dit niet 100% veilig, maar als het enkel is om een fotoalbummeke voor je familie te delen, en een toevallige bezoeker buiten te houden, kan dit al voldoende zijn.

              serverside kan je ofwel een folder of een file paswoordbeschermen. het OS van de server vraagt de client dan een paswoord. wil je deze popup niet, dan kan je ook een serverside script gebruiken dat het ingetypte paswoord in een formulier vergelijkt met gegevens in bv. een databank en je in functie van het gegeven paswoord de fotoalbum opent met enkel de foto's die jij mag zien. De pagina wordt dan "on the fly" via een script opgebouwd. Je kan dus ervoor zorgen dat niet iedereen dezelfde foto's zou zien, als je verschillende paswoorden in gebruikt hebt.

              ik ga nu niet in één reply een cursus PHP, of ASP.NET geven .. maar dat is de richting die je uit meot als je dit zelf wilt gaan schrijven

              Comment


              • #8
                Re: Webdesign - paswoord...

                Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                ik ga nu niet in één reply een cursus PHP, of ASP.NET geven ..
                Echt niet?

                Grapje natuurlijk. Hartelijk bedankt. Nu weet ik al iets meer. Hetgeen ik gezien heb zal dan waarschijnlijk een zelfgeschreven scriptje zijn. Ik probeer eens contact op te nemen met de verantwoordelijke van de site. En ik weet weer wat gedaan deze winter...
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                Comment

                Working...
                X