Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelgeluiden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogelgeluiden

Heb me een digitaal recordertje aangeschaft, Audacity vanonder het stof gehaald, en ben aan het experimenteren met WAV clips van vogels
    Een terechte opmerking van WouterVS dat ge bepaalde vogels maar kunt determineren als ge ook het geluid hoort zette me op dit pad (danku Wouter, ik zit nog niet genoeg in 't veld)
    Nu ja, het is een leuk zijsprongetje van een stilaan uit de hand lopende hobby, als het te donker wordt om te fotograferen of het regent, kan ik nog altijd zangpostjes zoeken.
    Mijn vraag nu : kent er iemand een goed site met vogel en/of dierengeluiden ?
    Die van Vogelvisie.nl ken ik al.
    fotosite

Re: Vogelgeluiden

ik ga het topic ook wel ff volgen...
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

vind deze wel handig:

vogels,ivn,park,bos,plas,moeras,vechtstreek,stad,dorp,weidegebied,weide,wintergasten,foto's,foto,foto,plaatje,plaatjes,zang,roep,geluid,geluiden,wav,wav-formaat,vogels,ivn,plassengebied,aantal,aantallen,broedvogels,wintergasten,rode lijst,verspreiding,plaatje,plaatjes,vecht,vogels
      Mvg,
      Eric
      Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

deze heb ik ook wel een paar keer gebruikt.

Comment

Groeten Jord

Comment

lid worden van natuurpunt zonder reclame te willen maken, maar heb me er lid gemaakt (20€) en je krijgt een heel welkomstpakket met een cd met vogelgeluiden
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
              lid worden van natuurpunt zonder reclame te willen maken, maar heb me er lid gemaakt (20€) en je krijgt een heel welkomstpakket met een cd met vogelgeluiden
              Da's eigenlijk geen slecht idee, ga vanavond eens op hun site zien.
              fotosite

Comment

weet niet,maar mss is uw vogelvisie hetzelfde als : vogelgeluiden.nl ?
                grts; M

Comment

Op deze site heb ik al veel plezier beleefd:

vele soorten vogels zijn er afgebeeld, en het geluid kan je meteen horen. Veel plezier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bo44 Bekijk bericht
                    Op deze site heb ik al veel plezier beleefd:

vele soorten vogels zijn er afgebeeld, en het geluid kan je meteen horen. Veel plezier!
                    Heb deze even bekeken en die is idd zeer uitgebreid en goed gedocumenteerd
                    fotosite

Comment

Hier heb je misschien ook iets aan
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dingsken Bekijk bericht
                        klopt das een heerlijk site.
                        staat al jaren bij mijn favorieten.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb alle sites eens goed bekeken en ik moet zeggen :
                          als ik me baseer op de hoeveelheid aan gegevens, de structuur van de site, de verschillende vertrekmogelijkheden voor determinatie (vanuit soort, vanuit biotoop, e.d,) de aanwezigheid in één file van zowel geluid, foto's, tekeningen als atlas en frequentie van voorkomen, dan springt

er toch uit.
                          Prima site trouwens voor vlinders, zwammen, planten en al de rest. Dan wel zonder gelui
                          Volgens mij een gegevensbank die velen onder ons zullen kunnen waarderen.
                          Het probleem was bij mij trouwens gerezen met deze foto's. Zelfs iemand die professioneel met ornithologie bezig is wist me toen te zeggen dat zonder de zang deze onmogelijk met zekerheid te determineren is :
                          de twijfel tussen een bosrietzanger of een kleine karekiet blijft, zeker als je dan weet dat beide op die locatie voorkomen. En de perfectionist in mij blijft dan op zijn honger
                          Last edited by elsan; 13 juni 2007, 10:04.
                          fotosite

Comment

Zoals ik al zei op het topic zelf zal het hoogstwaarschijnlijk kleine karekiet geweest zijn Paul. Bosrietzanger vind je eerder terug in ruigte ipv rietveld. Ze zitten dan in kleine wilgenopslag, grote schermbloemigen...

Er is echter altijd enige overlap, en zeker als de vogels nog aan het trekken zijn. Momenteel worden er overal meer kleine karekieten dan gewoonlijk vastgesteld, er is een serieuze dispersie aan de gang. Een tijd geleden zat er zelfs ene te zingen in het Citadelpark in centrum Gent!!!

De bovenstaande sites die je aanhaalde overlappen nogal qua geluid. Zo stel ik vast dat invechtplassen en vogelvisie dezelfde geluidendatabase gebruiken. En je komt nogal vaak dezelfde tegen.

Eigenlijk moet je voor vogelgeluiden cd's kopen. Iets waar ik binnenkort werk van wil maken maar met een studentenbudget is het nogal vervelend om je geld verstandig te verdelen over literatuur, optisch materiaal...

Je moet je geen lid maken bij Natuurpunt voor die CD, want de geluiden die erop staan ken je gegarandeerd al allemaal met je vele jaren ervaring. Wat niet wil zeggen dat je als natuurmens een prachtorganisatie als Natuurpunt niet moet steunen natuurlijk.

Ik informeer straks nog even voor de naam van de goede CD-collectie aangezien de naam me nu ontglipt (het is iets Frans).

Veel succes in elk geval, en om je al op weg te helpen: zang van bosrietzanger zit barstensvol imitaties, vooral merel hoor je vaak tussen het verder karekietachtige deuntje door.
                            Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Wij hebben in een tuinshop een leuke DVD gekocht 'herken de vogels in uw tuin' een aanrader : http://www.vivara.nl/product/id=265/...n_uw_tuin.html

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                              X