Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeerd advies ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkeerd advies ...

    Hallo,

    Ik heb heel recent een iPd Air aangekocht.
    Nu was ik op zoek naar een keyboard+cover - en meestal bestel ik dit soort accessoires online.

    Maar, omdat de iPad Air een heel nieuw toestel is ben ik dan maar naar Eu..s.. geweest te Hasselt om zeker te zijn van het passende accessoire, met raad van een verkoper.
    Ik sprak een verkoper aan en legde hem uit wat ik precies wenste.

    Hij ging op zoek en ik kreeg een Keyboard+cover van Logitech aangewezen.
    Omdat de iPad Air nieuw is vroeg ik of hij dit accessoire ook even kon uittesten op een iPad Air, kwestie van zekerheid.
    Dat was even moeilijk, want dan zou de verpakking beschadigd worden.
    Na wat aandringen en het raadplegen van een collega mocht dit dan toch.

    En ja, het paste perfect op de iPad.
    Prijs: €109,00

    Thuisgekomen merkte ik dat de cover te groot was en de gleuf waarin de iPad kan rechtstaan te breed was waardoor de Air gewoon omviel.
    Hij had dus geen iPad Air genomen, maar een andere.

    Een vriendelijk telefoontje naar E...s...
    Geen probleem meneer, breng hem maar terug en dan krijgt u van ons een tegoedbon voor €109,00 ...

    Euh, ik heb toch niets fout gedaan? Een verkoper heeft mij fout geadviseerd, toch?
    Ha neen meneer, dat is onze policy, we geven nooit geld terug, wel een waardebon.

    Als ik nu zelf een artikel had uitgekozen, en dit was het foute, ok, mijn schuld, dan maar die tegoedbon.
    Maar ik heb toch helemaal niets fout gedaan en toch word ik alles behalve klantvriendelijk tegemoetgekomen.
    Nu word ik verplicht om terug iets aan te kopen bij Eu..s.. maar ze hebben het bewuste artikel voor de iPad helemaal niet en weten ook niet of dat er gaat komen.
    Ik vind dit niet kunnen - de fout is door Eu..s.. gemaakt, en niet door mij.

    Ze zien mij daar in elk geval nooit meer - ik ga voortaan gewoon lekker online bestellen. Iets verkeerd besteld? Geen probleem, kosteloos retour en geld terug.
    En dan klagen de winkels dat de klanten wegblijven ...
    Ik blijf er voortaan ook weg - tenzij om mijn €109,00 te besteden. Leve het online shoppen (waarbij tot nu toe alles perfect is verlopen).

    Jaja
    Een ontgoochelde klant van een niet-online winkel ...
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Verkeerd advies ...

    Vroeger was vroeger maar nu is nu
    Ik had mijn bedenkingen over online aankopen.
    Maar ik ben totaal veranderd op dit gebied.
    Alle winkels heb ik zo goed naast mijn deur maar de uiteindelijke service indien nodig
    vind ik bij online winkels.

    PS. kleine zaken haal ik er nog wel af en toe.
    Last edited by theokus; 14 december 2013, 16:47.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Verkeerd advies ...

      Dat is nu precies 1 van de redenen waarom ik liever bij coolbl.. bestel.
      Al is VDB of Kref.l vaak goedkoper, vlakbij de deur en ik heb het nog dezelfde dag.
      Bij coolbl.. krijg je tenminste je geld terug.

      Comment


      • #4
        Re: Verkeerd advies ...

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Dat is nu precies 1 van de redenen waarom ik liever bij coolbl.. bestel.
        Al is VDB of Kref.l vaak goedkoper, vlakbij de deur en ik heb het nog dezelfde dag.
        Bij coolbl.. krijg je tenminste je geld terug.
        Of bij Kunst&Ambacht
        Hier ben ik zo goed als zeker dat de spullen nieuw zijn.
        Geen beschadigde verpakkingen of toestellen die al door verschillende handen zijn gegaan.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Verkeerd advies ...

          Hallo w00ha,

          Normaal bestel ik ook bij Coolb... en nog nooit problemen gehad - perfecte service.
          Maar omdat de iPad Air heel nieuw is wilde ik zeker het juiste accessoire hebben - en dus maar een "echte" verkoper geraadpleegd. Niet dus ...
          Wijze les: Gij zult online uw aankopen doen

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Dat is nu precies 1 van de redenen waarom ik liever bij coolbl.. bestel.
          Al is VDB of Kref.l vaak goedkoper, vlakbij de deur en ik heb het nog dezelfde dag.
          Bij coolbl.. krijg je tenminste je geld terug.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Verkeerd advies ...

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Of bij Kunst&Ambacht
            Hier ben ik zo goed als zeker dat de spullen nieuw zijn.
            Geen beschadigde verpakkingen of toestellen die al door verschillende handen zijn gegaan.
            Dat heeft ook zo zijn voor en nadelen.
            Soms is dat ook D.O.A.

            Wat ik vandaag heb ontvangen zat 'n kaartje met 'n vinkje bij de naam die het had ingepakt en getest.

            Comment


            • #7
              Re: Verkeerd advies ...

              Hallo,

              Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Eurosys via "contacteer ons" en zo'n webcontactformulier.
              De inhoud was erg beleefd en "constructief" en ik heb vriendelijk verzocht mij het bedrag terug te storten.
              Wordt vervolgd ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Verkeerd advies ...

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

                Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Eurosys via "contacteer ons" en zo'n webcontactformulier.
                De inhoud was erg beleefd en "constructief" en ik heb vriendelijk verzocht mij het bedrag terug te storten.
                Wordt vervolgd ...

                Jaja
                Goed gedaan.

                Wat kan je nog meer doen?
                Je vraagt advies en je krijgt advies maar het product past niet.
                Nutteloos advies en de klant moet daar voor opdraaien?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Verkeerd advies ...

                  Wat ik al ondervonden heb is dat de Nederlanders eerlijker zijn dan de Belgische online winkels en dat je potvolkoffie veeeeeeel sneller bediend bent.
                  Luidsprekers gekocht bij een Nederlandse winkel in Rotterdam, s' anderdaags s' morgens om 08h30 (!) propertjes aan huis afgeleverd.
                  Eergisteren twee haakse coax kabels gekocht ook bij een Nederlandse shop ('t was al 15h51) gisteren omstreeks 16h30 propertjes aan huis afgeleverd door PostNL. Zie je onze facteur al iets in de namiddag afleveren?
                  Ook heel tevreden van Coolbl.. en Alter..te. Altijd daags na bestelling geleverd.
                  Eén iets besteld bij Eu..s.. pas twee dagen bij de post mogen afhalen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Grappig,

                    Net even gekeken op de website van Logitech ...
                    Er bestaat wel degelijk een uitvoering voor de iPad Air en die kost online inclusief levering (gratis) de prijs van ...€99,00!
                    Dat is dus €10,00 beterkoop dan bij Eu..s.. en je hoeft niet de deur uit ...
                    Zal voortaan maar naar mijn eigen advies luisteren zeker? ;-)

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkeerd advies ...

                      Dat is niet netjes nee, fout vd verkoper en je zou je geld terug moeten krijgen.

                      Ik heb goede ervaring met bol.com en conrad.be. Al verschillende toestellen teruggestuurd en het geld netjes op mijn bankrekening gekregen, ook niks verzendkosten moeten betalen. Bij bol.com had ik een tv teruggestuurd, was er niet content van, en bij conrad een internetradio.

                      Bij plasmadiscounter.nl ook een tv waar ik niet van content was, het geld teruggekregen maar ik moest wel 30€ verzendkosten betalen om die te komen ophalen.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkeerd advies ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Grappig,
                        .........
                        Zal voortaan maar naar mijn eigen advies luisteren zeker? ;-)
                        Jaja
                        Er is ook een fantastisch forum waar je raad kan vragen.
                        Je zal het zeker wel al kennen.........

                        Grapje hoor.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkeerd advies ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Grappig,

                          Net even gekeken op de website van Logitech ...
                          Er bestaat wel degelijk een uitvoering voor de iPad Air en die kost online inclusief levering (gratis) de prijs van ...€99,00!
                          Dat is dus €10,00 beterkoop dan bij Eu..s.. en je hoeft niet de deur uit ...
                          Zal voortaan maar naar mijn eigen advies luisteren zeker? ;-)

                          Jaja
                          Dan zou ik van die site van logitech een afdruk maken en daarmee naar die winkel gaan en zeggen dat ze dat voor jou moeten kunnen bestellen. Laat ze maar ter plaatse naar logitech bellen hé.
                          Ik heb ondertussen geleerd, dat vervelende klanten toch altijd meer krijgen dan de brave.
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkeerd advies ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            Dan zou ik van die site van logitech een afdruk maken en daarmee naar die winkel gaan en zeggen dat ze dat voor jou moeten kunnen bestellen. Laat ze maar ter plaatse naar logitech bellen hé.
                            Ik heb ondertussen geleerd, dat vervelende klanten toch altijd meer krijgen dan de brave.
                            Dat laatste is waar - maar het moet ook in u zitten hé....

                            Even OT, Jacques: wat was jouw "vorige" iPad ? Merk je veel verschil ?

                            Ik heb hier nog steeds een 1, maar ik stuit soms op het probleem dat hij sommige apps niet kan draaien daar hij niet de allerlaatste iOs heeft.

                            Wat ik ENORM zou missen bij een "lightening" iPad is mijn XtremeMac dock !!!!
                            Man, dit is zo een ongelofelijk goede, stevige en makkelijke dock. Daar passen twee i-toestellen in.

                            Voor mijn iPhone5 heb ik ook de meest goede dock die er momenteel te verkrijgen is ( RockForm) maar die kan bij lange niet tippen aan de XtremeMac dock.





                            Rokform has the perfect accessories to complement your protective Rokform case for iPhone or Galaxy. Shop chargers, stands, docks, screen protectors, and more.


                            Device met één hand in-en uitpluggen is met een lightening connector toch moeilijker dan met de vorige generatie.
                            Last edited by Alfa Centauri; 14 december 2013, 20:31.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkeerd advies ...

                              Hallo Alfa,

                              Ik heb de iPad Air nog maar net. Het is de 16Gb versie zonder 3-4G.
                              Dat laatste gebruik ik toch niet de voor de rest zit zowat alles in één of andere Cloud.

                              Qua snelheid zit er zeker een verschil op - duidelijk merkbaar.
                              En ja, de 1 kan het nieuwste iOs niet draaien, en dus zijn er een aantal apps die je niet kan gebruiken (jammer ...).

                              De iPad Air heeft ook al weer een nieuwe stekker onderaan in vergelijking met de 1, tja ...

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X