Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

    Probleem: Voldoen aan Kyoto normen. Wergelegenheid creeren.
    Oplossing: massaal inzetten op "groene" energie. (lees oa: zonnepanelen)

    Probleem: geen centjes
    Oplossing: maak het interessant voor de markt en oversubsidieer zodat massaal geinvesteerd word er in en laat de netbeheerder certificaten betalen.

    Probleem: te groot succes, kosten te groot, aanpassen contract = contractbreuk = nog meer kosten, schuldenput
    Oplossing: schuif rekening door naar iedereen want de netbeheerder staat op falliet.

    Eidresultaat: Veel oude installaties met slecht rendement en iedereen terug zonder werk want al die installateurs zijn inmiddels de fles op.

    Les getrokken? NOPE. Electrocar is de volgende en er komen er nog...
    Wat de burger wel weet is dat al die advocaten die in de politiek zitten eigenlijk wereldvreemd zijn en er een absurd schizofreen beleid aan overhouden.

    En dan moet ik aan mijn kinderen en kleinkinderen uitleggen om op een respectvolle manier met elkaar om te gaan, eerlijk te zijn, voor wat hoort wat, etc etc...

    Comment


    • #17
      Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht

      Probleem: te groot succes, kosten te groot, aanpassen contract = contractbreuk = nog meer kosten, schuldenput
      Oplossing: schuif rekening door naar iedereen want de netbeheerder staat op falliet.
      Denk maar niet dat de netbeheerder op failliet staat, integendeel.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

        Ik denk dat ik naar Poetinland vertrek.

        Comment


        • #19
          Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

          Blijkbaar is er nog steeds geen uitspraak op Europees vlak.
          Last edited by Guest42; 21 oktober 2015, 07:55.

          Comment


          • #20
            Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

            ik heb al een mail gehad dat de heffing er aan komt.
            ik zit dan ongeveer op 35% verbruik en 65% kosten van de totale rekening.
            van zodra dat ik hier weg kan zijn wij weg.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #21
              Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

              Vandaag vernomen in het nieuws dat de gesubsidieerde zonnepanelen 7 miljard euro hebben gekost. Wie zal dat betalen. Je raadt het al, iedereen zeker, ook diegenen die geen panelen hebben...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ik ben ervan overtuigd dat de vorige regeringen zeer gul geweest zijn met subsides allerhande en dit vooral gevoed door een partij die ervan uitgaat dat de gemeenschap daar allemaal maar moet voor opdraaien.
                Beetje erg kort door de bocht. Na de verkiezingen maken politieke partijen een akkoord en proberen ze het beste uit hun programma in het regeerakkoord te krijgen.
                Dus de verantwoordelijkheid op één bepaalde partij leggen is niet eerlijk want de akkoorden kwamen pas tot stand na lang onderhandelen tussen de partijen die de regering zullen uitmaken.
                En in Vlaanderen is de minister-president die verantwoordelijk is voor de daden van de leden van zijn regering.

                Ze mogen nu van gelijk welke strekking zijn gelijk welke politieke kleur, ze zijn enkel uit op 'postjes' en ver betaalde andere mandaten.
                Veel ministers zijn burgermeester en hebben daarnaast nog andere politieke mandaten en zijn voorzitter van dit of dat.

                Wel is nu toch duidelijk gebleken welke kant die regering heeft gekozen, enfin ja, we wisten het eigenlijk allang op voorhand uit welke politieke partijen deze regering ging bestaan.
                Dat noemen ze dan 'democratie'. Het cordon sanitaire is dit dan democratie vraag ik mij af.
                Gaan ze binnenkort ook nog eens de Radio en TV taksen weer invoeren? Het zit er dik in want een landje van bijna 11.000.000 inwoners met zoveel regeringen, parlementen, raden en noem maar op moet allemaal betaald worden en wie spreken ze dan aan?
                Frankrijk is x maal groter dan België, heeft meer dan 68.000.000 inwoners en maar 17 ministers en 17 staatssecretarissen. Stof tot nadenken?
                En België splitsen?
                We moeten nu na 185 jaar moeten we nog braaf en op onze blote knieën aan de Hollanders vragen of we de schelde mogen baggeren.
                Een Hollandse burgermeester beslist dat er op de "ijzeren rijn" die ergens op de rand van zijn gemeente loopt niet meer mag bereden worden want het kan gevaarlijk zijn voor spelende kinderen.
                Het pesten begon eerst met het verbieden dat de NMBS het spoor onderhield omdat het Nederlands grondgebied was.
                Hoeveel zou ons dat jaarlijks kosten doordat die Hollandse pummel daar het verbied het opgewaaide zand van de sporen te verwijderen?
                Dat is gewoon onze Antwerpsen haven kleiner proberen te houden dan hun havens.
                En onlangs kwam die Hollandse minister-president in het Vlaamse parlement nog pleiten voor een betere samenwerking?
                Hij zei letterlijk dat de Chinezen het verschil niet zien tussen Antwerpen en Rotterdam.
                Zware onderschatting van de Chinezen, maar ik denk eerder dat hij nattigheid verwacht naar aanleiding van de laatste missies die ons land deed in China.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Vandaag vernomen in het nieuws dat de gesubsidieerde zonnepanelen 7 miljard euro hebben gekost. Wie zal dat betalen. Je raadt het al, iedereen zeker, ook diegenen die geen panelen hebben...
                  Logisch toch, ELKE Belg betaalt voor de goede zaken die een regering bedisselt, maar ook voor de slechte.
                  Waar zouden ze anders het geld vandaan moeten halen ?
                  Een pak geld "bijdrukken" kan natuurlijk ook, maar iedereen weet hoop ik toch wat dat inhoudt !
                  We gaan betalen en blijven betalen wees daar maar zeker van.
                  En zolang we (nog) niet in het Iers, Spaans, Portugees, Grieks enz... scenario zitten mogen we nog best tevreden zijn ook.
                  En zij die opperen om uit België weg te trekken moeten oppassen dat ze niet van de regen in de drop terecht komen, het gras ziet er altijd groener uit aan de overkant, maar is het zelden .

                  Comment


                  • #24
                    Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    ik heb al een mail gehad dat de heffing er aan komt.
                    ik zit dan ongeveer op 35% verbruik en 65% kosten van de totale rekening.
                    van zodra dat ik hier weg kan zijn wij weg.
                    Met de nieuwe maatregelen zitten we binnenkort op 20% elektriciteit en 80% taksen en heffingen.
                    Verborgen (?) belastingen dus.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Met de nieuwe maatregelen zitten we binnenkort op 20% elektriciteit en 80% taksen en heffingen.
                      Verborgen (?) belastingen dus.
                      Wat al jaren zo is met de brandstoffen... of toch ongeveer :

                      Maar voor zaken die (bijna) onmisbaar zijn geworden betaal je toch, om het even hoeveel meer ze nog gaan vragen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                        Met electriciteit is het net zo.
                        Een paar cent voor de energie, dan transport en distributie en een hoop taksen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Logisch toch, ELKE Belg betaalt voor de goede zaken die een regering bedisselt, maar ook voor de slechte.
                          Waar zouden ze anders het geld vandaan moeten halen ?
                          Een pak geld "bijdrukken" kan natuurlijk ook, maar iedereen weet hoop ik toch wat dat inhoudt !
                          We gaan betalen en blijven betalen wees daar maar zeker van.
                          En zolang we (nog) niet in het Iers, Spaans, Portugees, Grieks enz... scenario zitten mogen we nog best tevreden zijn ook.
                          En zij die opperen om uit België weg te trekken moeten oppassen dat ze niet van de regen in de drop terecht komen, het gras ziet er altijd groener uit aan de overkant, maar is het zelden .
                          Ik blijf hier en ga mee betalen volgens het rooie principe: "geen probleem, de gemeenschap draait ervoor op. Dus zolang ik dat nog kan doe ik het. Democratie noemen ze dat.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ik blijf hier en ga mee betalen volgens het rooie principe: "geen probleem, de gemeenschap draait ervoor op. Dus zolang ik dat nog kan doe ik het. Democratie noemen ze dat.
                            Tsja, ik zou het ook liever anders zien, maar wat kan je er als 'jan modaal' aan doen ???? Ikzelf en mijn wederhelft alleszins niks, want wij gaan nooit stemmen.

                            En omdat men het toch zo dikwijls over de bezitters van zonnepanelen heeft : mijn buur heeft zonnepanelen geplaatst ZONDER subsidie, ZONDER belastingsaftrek en ZONDER GSC'en.
                            Normaal gezien zou hij door de opbrengst niks meer moeten betaald hebben voor zijn electraverbruik.
                            Vóór hij z'n panelen liet plaatsen betaalde de man, alles inbegrepen zo'n 900 euro per jaar aan electriciteit.
                            Nu betaalt of zal hij betalen, ongeveer 360 euro omdat hij stroom op het net zet, en nog eens 100 euro om de regering uit het GSC débacle te halen, zo is hij reeds meer 1/2 van z'n voordeel kwijt.

                            Als dank om België aan z'n percentage groene stroom te helpen ?????
                            Eerlijk ?????
                            Maar hij zal betalen, zij het wel morrend (en gelijk heeft hij).

                            Maar akkoord, z'n panelen hebben 7.500 euro gekost en brengen dus nog jaarlijks 440 euro op, een niet onaardig rendement toch.
                            Dus zonnepanelen laten plaatsen vandaag de dag... nog steeds interessant.
                            Maar wellicht vinden ze er wel nog iets op om ook dat restje rendement op één of andere manier weg te halen !?
                            Last edited by Guest17; 21 oktober 2015, 16:31.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Maar akkoord, z'n panelen hebben 7.500 euro gekost en brengen dus nog jaarlijks 440 euro op, een niet onaardig rendement toch.
                              Dus zonnepanelen laten plaatsen vandaag de dag... nog steeds interessant.
                              Maar wellicht vinden ze er wel nog iets op om ook dat restje rendement op één of andere manier weg te halen !?
                              Na 10 jaar zijn omvormer vervangen en hij heeft bijna 20 jaar nodig om zijn panelen terug te verdienen, of reken ik verkeerd ?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Turtelboom neemt haar verantwoordelijkheid: ieder gezin gaat 100€ betalen

                                Met bovenstaande gegevens kom ik aan 17 jaar tegen zijn omvormer en panelen terug betaald zijn wat me toch wat te lang lijkt om interessant te zijn.

                                Hier met subsidies ; belastingaftrek en GSC is het 6 jaar. Ik zou er dan ook geen probleem mee hebben dat ze die GSC afschaffen eens je break even bent. Maar wie gaat dan de nieuwe omvormer betalen na 10 a 15 jaar ? En de interest op de 25.000 euro die ik uitgegeven heb ?

                                mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                                Comment

                                Working...
                                X