Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet internet

    Is het verschil tussen de downloadsnelheid 12 Mbps en 20 Mbps zijn 8€ per maand waard. Is er duidelijk een verschil in sneheid merkbaar?
    Ben aan twijfelen tussen goldshake en daimondshake.

    Mvg, Lioudmila.

  • #2
    Re: Telenet internet

    in het gewoon surfen voel je geen verschil tenzij meer veel pc's draadloos gelijkertijd surft en dan nog , in downloaden iets meer tijd
    maar het voornaamste verschil zit in de 50 mb webruimte bij diamont en 0 mb bij gold .
    Of dat de moeite loont mag je zelf uitmaken
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Telenet internet

      Het is vooral om te surfen . Die webruimte heb ik niet echt nodig.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet internet

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        in het gewoon surfen voel je geen verschil tenzij meer veel pc's draadloos gelijkertijd surft en dan nog , in downloaden iets meer tijd
        maar het voornaamste verschil zit in de 50 mb webruimte bij diamont en 0 mb bij gold .
        Of dat de moeite loont mag je zelf uitmaken
        voor 1€ per maand heb je veel meer webspace dan bij telenet
        www.1eurohosting.nl oa

        Comment


        • #5
          Re: Telenet internet

          Die 20Mps krijg je toch nooit, vroeger had ik die van 20Mps en haalde nauwelijks 13 met als uitleg van Telenet dat die 20Mps maar theoretisch was.(vraag me af als ik dan theoretisch gezien minder zou mogen betalen...)
          Ik heb nu de 10Mps en haal 8Mps maar ik betaal nog altijd 100% hoor..
          (ik zit wel nog op de oude tarieven, express en turbo)

          Comment


          • #6
            Re: Telenet internet

            Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
            Die 20Mps krijg je toch nooit, vroeger had ik die van 20Mps en haalde nauwelijks 13 met als uitleg van Telenet dat die 20Mps maar theoretisch was.(vraag me af als ik dan theoretisch gezien minder zou mogen betalen...)
            Ik heb nu de 10Mps en haal 8Mps maar ik betaal nog altijd 100% hoor..
            (ik zit wel nog op de oude tarieven, express en turbo)
            Die max snelheid (in mijn geval 25Mbps) haal je niet, hooguit 90% ofzo maar dat heeft niks te maken met Telenet maar wel met technologie.

            Om te bewijzen, net een screenshotje gemaakt:
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Telenet internet

              Ik heb de smartshake, en ik haal wel degelijk de 12 Mbps.

              Ik vind het wel een beetje gek om die oude tarieven te blijven betalen. Toen ik overstapte van mijn Express Pack naar de Smartshake ging de prijs met 8€ naar beneden...

              Comment


              • #8
                Re: Telenet internet

                Voor surfen zul je het niet merken, tenzij je loodzware sites op 20 pc's tegelijk gaat bekijken

                Bij het downloaden zul je dit wel merken.
                Ik heb 25Mbps (Turbonet XL) en download tegen 2.5~2.6MB/sec, wat overeenkomt met 80~85% van de theoretische maximum snelheid (25Mbps = 3.12MB/sec)

                Heb je 'maar' 12 Mbps en haal je daar ook 80~85% van, kom je aan 1.2~1.3MB/sec.
                Een verschil van 1.3MB/sec dus.

                Bij een bestand van 5GB:
                2.6MB/sec = ~33min
                1.3MB/sec = ~65min

                Opgelet:
                De download-snelheid hangt ook af van de server vanwaar je download, even een voorbeeld van de snelheden die ik haal vanaf verschillende bronnen:
                - Andere telenet Turbonet XL gebruiker : ~100KB/sec
                - Rapidshare : ~1.5MB/sec
                - Usenet (Astraweb) : ~2.5MB/sec

                Verwacht dus zeker niet dat als je Turbnonet XL neemt, je altijd aan 2.6MB/sec kunt downloaden.
                Download je bv. altijd van Rapidshare, zal die extra 1.3MB/sec die je met 25Mbps zou halen, voor jou totaal geen meerwaarde hebben, want de 1.5MB/sec die rapidshare toelaat, haal je ook (bijna) met 12MBps.

                Iets wat misschien ook interessant is:
                -Bij Turbonet XL heb je 1Mbps upstream, wat overeen komt met ~100KB/sec
                -Bij Comfortnet XL heb je 'maar' 400Kbps, wat overeen komt met ~45KB/sec
                Indien je dus veel bestanden NAAR het internet verstuurd (denk vooral aan het uploaden van foto's op je website) is dit ook uiterst interessant, aangezien je uploadtijd gehalveerd wordt...
                Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                Foto-Alex

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet internet

                  Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                  Voor surfen zul je het niet merken, tenzij je loodzware sites op 20 pc's tegelijk gaat bekijken

                  Bij het downloaden zul je dit wel merken.
                  Ik heb 25Mbps (Turbonet XL) en download tegen 2.5~2.6MB/sec, wat overeenkomt met 80~85% van de theoretische maximum snelheid (25Mbps = 3.12MB/sec)

                  Heb je 'maar' 12 Mbps en haal je daar ook 80~85% van, kom je aan 1.2~1.3MB/sec.
                  Een verschil van 1.3MB/sec dus.

                  Bij een bestand van 5GB:
                  2.6MB/sec = ~33min
                  1.3MB/sec = ~65min

                  Opgelet:
                  De download-snelheid hangt ook af van de server vanwaar je download, even een voorbeeld van de snelheden die ik haal vanaf verschillende bronnen:
                  - Andere telenet Turbonet XL gebruiker : ~100KB/sec
                  - Rapidshare : ~1.5MB/sec
                  - Usenet (Astraweb) : ~2.5MB/sec

                  Verwacht dus zeker niet dat als je Turbnonet XL neemt, je altijd aan 2.6MB/sec kunt downloaden.
                  Download je bv. altijd van Rapidshare, zal die extra 1.3MB/sec die je met 25Mbps zou halen, voor jou totaal geen meerwaarde hebben, want de 1.5MB/sec die rapidshare toelaat, haal je ook (bijna) met 12MBps.

                  Iets wat misschien ook interessant is:
                  -Bij Turbonet XL heb je 1Mbps upstream, wat overeen komt met ~100KB/sec
                  -Bij Comfortnet XL heb je 'maar' 400Kbps, wat overeen komt met ~45KB/sec
                  Indien je dus veel bestanden NAAR het internet verstuurd (denk vooral aan het uploaden van foto's op je website) is dit ook uiterst interessant, aangezien je uploadtijd gehalveerd wordt...
                  Edit: Handige link om je down- en uploadsnelheden te testen:
                  Telenet Speedtest. Meet je huidige down- en uploadsnelheid via de snelheidsmeter.

                  Let wel :dit is een test van telenet en zal allicht enkel accuraat zijn als je telenet-gebruiker bent...

                  edit:
                  Sorry voor dubbelpost :S wilde eigenlijk mijn vorige post editeren...
                  Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                  Foto-Alex

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet internet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Die max snelheid (in mijn geval 25Mbps) haal je niet, hooguit 90% ofzo maar dat heeft niks te maken met Telenet maar wel met technologie.

                    Om te bewijzen, net een screenshotje gemaakt:
                    Had ze gebeld en zij gaven mij zelf die uitleg...
                    Dan moeten ze maar de daadwerkelijke technologische snelheid verkopen en niet de snelheid die op het doosje staat. Ik lever altijd een 100% percent foto af en geen 65 of 50 percent foto af.

                    Ik snap wel dat het zal afgangen van straat tot straat en persoon tot persoon maar ik ben niet onredelijk. met 90% kan ik leven met 65% al veel minder...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet internet

                      Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
                      Had ze gebeld en zij gaven mij zelf die uitleg...
                      Dan moeten ze maar de daadwerkelijke technologische snelheid verkopen en niet de snelheid die op het doosje staat. Ik lever altijd een 100% percent foto af en geen 65 of 50 percent foto af.
                      Hoeveel pk heeft jou auto volgens de brochure?
                      Hoeveel pk denk je dat hij haalt op een testbank?
                      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                      Foto-Alex

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet internet

                        Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                        Hoeveel pk heeft jou auto volgens de brochure?
                        Hoeveel pk denk je dat hij haalt op een testbank?
                        Stel je eens voor dat je een camera koopt waarvan op het doosje staat 12MP, je komt thuis, je neemt een foto en je ziet dat je er maar 5 hebt. wat zou jij doen?

                        PK van auto's zijn onderhevig aan allerlei factoren waarvan één gebruik van je auto zelf, niet onderhouden of wel, etc...
                        Akkoord modems zijn ook onderhevig aan slijtage etc, maar een nieuwe modem, kabel, installatie die maar 65% levert van zijn vermogen???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet internet

                          Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
                          Had ze gebeld en zij gaven mij zelf die uitleg...
                          Dan moeten ze maar de daadwerkelijke technologische snelheid verkopen en niet de snelheid die op het doosje staat. Ik lever altijd een 100% percent foto af en geen 65 of 50 percent foto af.

                          Ik snap wel dat het zal afgangen van straat tot straat en persoon tot persoon maar ik ben niet onredelijk. met 90% kan ik leven met 65% al veel minder...

                          Ja maar zo mag je 't niet bezien eh..je krijgt door bv 25Mbps maar door protocoloverhead en dergelijke haal je maximaal maar 23Mbps.
                          Bezie het een beetje zoals een auto of moto, aan de krukas 200 pk maar op de wielen misschien maar 170PK.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet internet

                            Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
                            Stel je eens voor dat je een camera koopt waarvan op het doosje staat 12MP, je komt thuis, je neemt een foto en je ziet dat je er maar 5 hebt. wat zou jij doen?
                            Ik zou de DX-lens compatibiliteit van mijn FF camera uitzetten

                            Nee ff serieus, ik wilde gewoon aantonen dat er bij heel veel dingen meer verkocht wordt dan je eigenlijk krijgt.
                            Maar zolang er hier in Belgie geen degelijke concurrentie op de ISP-markt komt zal hier geen verandering in komen...
                            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                            Foto-Alex

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet internet

                              Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                              Ik zou de DX-lens compatibiliteit van mijn FF camera uitzetten

                              Nee ff serieus, ik wilde gewoon aantonen dat er bij heel veel dingen meer verkocht wordt dan je eigenlijk krijgt.
                              Maar zolang er hier in Belgie geen degelijke concurrentie op de ISP-markt komt zal hier geen verandering in komen...
                              Eigenlijk krijg je wel degelijk de volle 25 Mbps...echter niet alles kan gebruikt worden om, voor u, nuttige data te transfereren.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X