Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29

Standaard Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

Ik ben van plan om Telenet of Indi in huis te halen.

Alleen twijfel ik nu nog of het de moeite loont om voor een HD Digicorder te gaan ipv een Digibox.
    Ik ben al wel in het bezit van een DVD-recorder.
    Elke dag leer ik bij :-)

Canon 7D * 17-55 F2.8 * 24-105 * 70-200L F4 * 100 Macro F2.8 * 50 F1.4 * Canon 580EXII

Standaard Re: Telenet-Indi: HD Digicorder of Digibox ?

Als ik u een raad mag geven. Zo ver mogelijk van telenet wegblijven. Want hoe je het nu draait of keert, bij uw kl.... hebben ze u toch

Een tevreden telenet gebruiker voor zowel tv als internet
    To make your dreams come true, wake up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Als ik u een raad mag geven. Zo ver mogelijk van telenet wegblijven. Want hoe je het nu draait of keert, bij uw kl.... hebben ze u toch

Een tevreden telenet gebruiker voor zowel tv als internet
    Wij zijn al 9 jaar klant bij Telenet (internet en telefonie) en heb nog nooit enig probleem gehad
    Maar dat was ook niet de vraag, hé.

Canon 7D * 17-55 F2.8 * 24-105 * 70-200L F4 * 100 Macro F2.8 * 50 F1.4 * Canon 580EXII

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
    Wij zijn al 9 jaar klant bij Telenet (internet en telefonie) en heb nog nooit enig probleem gehad
    Maar dat was ook niet de vraag, hé.
    telenet heeft indi overgenomen.... dus hoe je het nu draait of keert, je neemt telenet in huis

Ja, 'k zal wel bij die ongelukkige 0,01% horen zeker waar alles misgaat, wat er kan misgaan bij telenet, toch als het op facturatie aankomt

Alleen twijfel ik nu nog of het de moeite loont om voor een HD Digicorder te gaan ipv een Digibox.
    tja, het mes snijd aan twee kanten. tis te zeggen koop je een box, dan ben je beperkt tot de opname van enkel het analoge tv-signaal op je dvd-recorder. De digitale zenders kan je niet programeren op je DVD-recorder. Met een recorder van telenet heb je die mogelijkheid wel, maar een DVD kan je hier niet mee branden.
    Een Dvd kan je enkel maken als je afspeelt met je digicorder, en dit dan opneemt met je DVD-recorder. met een digibox kan je wel digitale zenders live opnemen op je dvd-recorder. klink ingewikkeld he.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    tja, het mes snijd aan twee kanten. tis te zeggen koop je een box, dan ben je beperkt tot de opname van enkel het analoge tv-signaal op je dvd-recorder. De digitale zenders kan je niet programeren op je DVD-recorder. Met een recorder van telenet heb je die mogelijkheid wel, maar een DVD kan je hier niet mee branden.
    Een Dvd kan je enkel maken als je afspeelt met je digicorder, en dit dan opneemt met je DVD-recorder. met een digibox kan je wel digitale zenders live opnemen op je dvd-recorder. klink ingewikkeld he.
    Mijn DVD-Reorder kan het materiaal Upscalen naar 1080p, dus ik heb ook beeld in HD-kwaliteit.
    Mis ik nog andere zaken die een HD-recorder biedt

Zeker geen box meer kopen !!! Heb het 1 maand geleden ook nog gedaan (mijn vorige was kapot), beter u een van die shakes nemen, zit huur van een hd digicorder in, en je betaalt nog minder per maand, voor je internet, dan wat je met express net betaald.

Mijn frustratie dus momenteel. express net kost me 42 euro, vorige maand is mijn digibox naar de kl... gegaan (juist uit grantantie natuurlijk), ik heb me direct een nieuwe gekocht, was me beloofd dat ik geen activatie kosten moest betalen, omdat ik al geactiveerd was (50 euro), natuurlijk werdt me de activatie aangerekend op de factuur, en volgens die van het call center is dat normaal omdat ik een nieuwe kaart gekregen heb...... Maar soit nu 1 maand later krijg je dus internet met webspace met hd digicorder voor 2 euro minder dan wat een mens voor express net betaald en je mag dan nog 10 mb meer downloaden / maand ...... 't zal wel aan mij liggen dat dit me altijd overkomt bij telenet.... Maar dus best niks meer kopen en van die shakes profiteren

Ik heb de HD Digicorder van Telenet al een tijdje en wat makkelijk is is om via de digitale tv-gids te programmeren wat je wil opnemen. Dit gaat waarschijnlijk ook met je DVD-recorder maar moest het niet gaan, dat is voor mij een enorme plus. En op 320Gb gaan best al wel wat tv-programma's

Verder nog nooit problemen gehad met Telenet, al 5 jaar klant en een heel pak beter dan mijn vorige provider (Skynet).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    Ik heb de HD Digicorder van Telenet al een tijdje en wat makkelijk is is om via de digitale tv-gids te programmeren wat je wil opnemen. Dit gaat waarschijnlijk ook met je DVD-recorder maar moest het niet gaan, dat is voor mij een enorme plus. En op 320Gb gaan best al wel wat tv-programma's

Verder nog nooit problemen gehad met Telenet, al 5 jaar klant en een heel pak beter dan mijn vorige provider (Skynet).
    Het programmeren gaat met mijn Pioneer DVD-Recorder ook via een (Guide) Tv-gids en is inderdaad zeer makkelijk
    Dus de HD-recorder biedt geen echte meerwaarde tov mijn DVD-Recorder

Het programmeren gaat met mijn Pioneer DVD-Recorder ook via een (Guide) Tv-gids en is inderdaad zeer makkelijk
    Dus de HD-recorder biedt geen echte meerwaarde tov mijn DVD-Recorder
    Met uw DVD-recorder kunt ge alleen van een analoog signaal opnemen of uw Guide dient tot niks.
    Als ge digitaal wil opnemen kunt ge alleen opnemen van de zender waar de Digibox op dat moment op afgestemd is.
    Als ge een klein beetje gebruiksgemak wil en ook het digitaal signaal wil opnemen van een andere zender dan die waar je naar kijkt, dan neem je zeker en vast beter een Digicorder.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Hangt er allemaal af wat je wil kijken/wat je kijkgedrag is

Heb Indi...de recorder...heel erg tevreden...
    Indi heeft nen boel HD (heb HD intro 4.95euro...bestaat wel niet meer...is nu HD plus en is duurder...9.95Euro)... Mijn TV is HD en voor de dingen die ik kijk is het tof om HD te hebben...als ik opneem is het ook HD (als het in HD uitgezonden wordt)
    Ik heb ook nen DVD recorder met harde schijf maar merk dat ik hem eigenlijk nooit meer gebruik...maar dat hangt uiteraard van je opneem gedrag af....ik hoef de dingen niet op DVD...voor mij is het eigenlijk uitgesteld kijken

Wat internet betreft....ik zat op skynet...goed...geen problemen...(pakweg 35Euro)
    Ben overgestapt naar Academic Broadband.. stuk goedkoper...25 Euro (enkel voor studenten of lesgevers)...goed geen probleem
    Ik ben nu aan het wachten om over te stappen naar Dommel....xDSL....24Mbit upload, 3 Mbit download...15GB....14Euro...vanaf eind van het jaar beschikbaar...qua prijs onklopbaar..maar ik heb wel nog geen ervaring mee
    Laatst gewijzigd door araes; 14 september 2008 om 22:12

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door araes Bekijk bericht
    Hangt er allemaal af wat je wil kijken/wat je kijkgedrag is

Heb Indi...de recorder...heel erg tevreden...
    Indi heeft nen boel HD (heb HD intro 4.95euro...bestaat wel niet meer...is nu HD plus en is duurder...9.95Euro)... Mijn TV is HD en voor de dingen die ik kijk is het tof om HD te hebben...als ik opneem is het ook HD (als het in HD uitgezonden wordt)
    Ik heb ook nen DVD recorder met harde schijf maar merk dat ik hem eigenlijk nooit meer gebruik...maar dat hangt uiteraard van je opneem gedrag af....ik hoef de dingen niet op DVD...voor mij is het eigenlijk uitgesteld kijken

Wat internet betreft....ik zat op skynet...goed...geen problemen...(pakweg 35Euro)
    Ben overgestapt naar Academic Broadband.. stuk goedkoper...25 Euro (enkel voor studenten of lesgevers)...goed geen probleem
    Ik ben nu aan het wachten om over te stappen naar Dommel....xDSL....24Mbit upload, 3 Mbit download...15GB....14Euro...vanaf eind van het jaar beschikbaar...qua prijs onklopbaar..maar ik heb wel nog geen ervaring mee
    Ik gebruik mijn DVD-Recorder ook maar om programma's op een later tijdstip te bekijken en dus zelden of bijna niet wordt er iets op een DVD-schijfje iets weggeschreven.

Mijn DVD-Reorder kan het materiaal Upscalen naar 1080p, dus ik heb ook beeld in HD-kwaliteit.
    Mis ik nog andere zaken die een HD-recorder biedt
    upscalen is nutteloos. Dit gebeurd bij mijn weten automatisch door de TV. waar haalt je recorder die extra informatie vandaan ?

Ik gebruik mijn DVD-Recorder ook maar om programma's op een later tijdstip te bekijken en dus zelden of bijna niet wordt er iets op een DVD-schijfje iets weggeschreven.
    Dan hangt het er vanaf wat je kijkgedrag is...als je voornamelijk naar HD uitgezonden programma's kijkt bvb EXQI, national Geographic, HD1....dan is het wel tof om het in HD te zien als je het opgenomen hebt....voor zoiets is de beeldkwaliteit ook wel een belangrijk gegeven..

de zevende dag, het nieuws kijk ik ook, nu ook in HD (VRT of VTM...bij Indi)...maar dat vind ik nu niet zo belangrijk om in HD te zien...

Om het kort te houden...kijk je naar dingen die je graag in HD ziet...ga je die opnemen...ga dan voor de recorder...

van telenet kan ik niet veel zeggen, maar toen ik moest beslissen had Indi duidelijk een voorsprong in HD
    Laatst gewijzigd door araes; 14 september 2008 om 22:30

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    upscalen is nutteloos. Dit gebeurd bij mijn weten automatisch door de TV. waar haalt je recorder die extra informatie vandaan ?
    Niet elke TV gaat upscalen zoals bepaalde DVD-spelers dit doen.
    De winst in kwaliteit is met een deftige upscaling anders wel enorm.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door araes Bekijk bericht
    Ik heb er mijn hosting ... ik wacht nog steeds op support voor mijn twintigtal tickets die er open staan sinds januari 2007.
    Wat prijs betreft zitten ze goed maar qua service is het een grote nul.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Vorig weekend iets opgenomen voor mijn vriendin van dikke baby's op VijfTV. Gisteren vroeg ze me om dat op DVD te zetten voor haar moeder.

Hoe doe je dat dan? HD/DVD recorder behouden en manueel overzetten over analoog beeldsignaal van de Digibox?

Dave

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Niet elke TV gaat upscalen zoals bepaalde DVD-spelers dit doen.
    De winst in kwaliteit is met een deftige upscaling anders wel enorm.
    Enorm zou ik het toch niet noemen... Dat hangt voornamelijk af van de kwaliteit van de DVD zelf.
    Die upscaling helpt iets, maar als je dezelfde film in Blue ray ziet, is het toch nog wat anders.

Meestal is het wel best om de digitale ruisonderdrukking van de TV uit te schakelen, omdat dat meestal behoorlijk wazige beelden oplevert (voor mij, liever wat ruis, dan de "egale vlekken").
    Groeten,

Polleke

Je kan best kiezen wat je wil als je wat meer verteld over het opnemen in het algemeen.
    Wat ik bedoel is verzamel je je opnames voor ooit later nog eens terug te bekijken of neem je op en eenmaal bekeken gooi je ze der terug af als je een DVD RW gebruikt tenminste.
    Ik zelf heb een digicorder en geen dvd recorder, gewoon omdat ik op de digicorder een schijf van 320 zitten heb waar ik al wat in kan opslaan voor op een later tijdstip te bekijken.
    Neem films op maar als ik die perse wil dan ga ik op zoek om ze officeel te kopen gewoon omdat er op TV wel eens een stuk er uit is geknipt om tijd te besparen wat ik irritant vind maar niks aan kan doen.
    Ik ben ganse dagen thuis wegens invaliditeit en kijk veel tv, dus ik neem veel op en bekijk het anneer er wat minder op tv is.
    Ben al jaren klant bij telenet en tot zover (hout vasthouden) nog geen problemen
    Daarom dat ik ook vraag wat de bedoeling is van de opgenomen films of programma's, wil je ze bewaren voor veel later of tijdelijk
    Tijdelijk dan ben je beter af met een digicorder, bewaren een DVD recorder.
    Je kan ze natuurlijk ook lang bewaren op de digicorder maar als er daar iets fout loopt ben je wel alles kwijt.
    De HD zenders zijn nog niet zo talrijk maar ze komen met mondjesmaat erbij,
    neem nu de NG HD kijk ik elke dag naar en het beeld is verbluffend mooi, zou nog mooier zijn op een lcd scherm inplaats van mijn HD ready beeldbuis maar siot komt later nog wel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Enorm zou ik het toch niet noemen... Dat hangt voornamelijk af van de kwaliteit van de DVD zelf.
    Die upscaling helpt iets, maar als je dezelfde film in Blue ray ziet, is het toch nog wat anders.
    Ik heb hier mijn reeks DVD's welke ik vroeger met een gewone DVD-speler bekeek eens opnieuw bekeken maar dan met upscaling ... het verschil is anders enorm, precies alsof je een serie nieuwe films hebt. Veel meer detail, betere kleuren, gewoon zaken die je voordien niet zag.
    Blu Ray is inderdaad nog wat beter maar dan moet je ook heel recente films kopen van betere kwaliteit. Ik heb al Blu Ray disks gezien die slechter waren dan een andere film op DVD, ze durven er soms dus ook eender wat op zetten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik heb hier mijn reeks DVD's welke ik vroeger met een gewone DVD-speler bekeek eens opnieuw bekeken maar dan met upscaling ... het verschil is anders enorm, precies alsof je een serie nieuwe films hebt. Veel meer detail, betere kleuren, gewoon zaken die je voordien niet zag.
    Blu Ray is inderdaad nog wat beter maar dan moet je ook heel recente films kopen van betere kwaliteit. Ik heb al Blu Ray disks gezien die slechter waren dan een andere film op DVD, ze durven er soms dus ook eender wat op zetten.
    stel je de films van star wars eens voor, waarbij je zo'n lopende tekst te zien krijgt met in de achtergrond een sterrenhemel. Met upscalen ga je niet meer sterren zien als voordien.
    Dus verwacht ik hier geen wonderen van. Met blu-ray kan je die extra informatie er wel bij opzetten. welke blu-ray films waren dan slechter of hetzelfde dan DVD ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
    Je kan best kiezen wat je wil als je wat meer verteld over het opnemen in het algemeen.
    Wat ik bedoel is verzamel je je opnames voor ooit later nog eens terug te bekijken of neem je op en eenmaal bekeken gooi je ze der terug af als je een DVD RW gebruikt tenminste.
    Ik zelf heb een digicorder en geen dvd recorder, gewoon omdat ik op de digicorder een schijf van 320 zitten heb waar ik al wat in kan opslaan voor op een later tijdstip te bekijken.
    Neem films op maar als ik die perse wil dan ga ik op zoek om ze officeel te kopen gewoon omdat er op TV wel eens een stuk er uit is geknipt om tijd te besparen wat ik irritant vind maar niks aan kan doen.
    Ik ben ganse dagen thuis wegens invaliditeit en kijk veel tv, dus ik neem veel op en bekijk het anneer er wat minder op tv is.
    Ben al jaren klant bij telenet en tot zover (hout vasthouden) nog geen problemen
    Daarom dat ik ook vraag wat de bedoeling is van de opgenomen films of programma's, wil je ze bewaren voor veel later of tijdelijk
    Tijdelijk dan ben je beter af met een digicorder, bewaren een DVD recorder.
    Je kan ze natuurlijk ook lang bewaren op de digicorder maar als er daar iets fout loopt ben je wel alles kwijt.
    De HD zenders zijn nog niet zo talrijk maar ze komen met mondjesmaat erbij,
    neem nu de NG HD kijk ik elke dag naar en het beeld is verbluffend mooi, zou nog mooier zijn op een lcd scherm inplaats van mijn HD ready beeldbuis maar siot komt later nog wel.
    Met mijn DVD-Recorder neem ik regelmatig iets op, maar eenmaal ik het gezien heb, wordt het daarna ook gewist.
    Zelden schrijf ik van mijn harde schijf in de DVD-Recorder iets naar een schijfje.
    Iets wat ik echt de moeite vind, zoals bv een film, zal dan ook gekocht worden.
    Ik denk dat de HD-recorder voor mij weinig nut zal hebben of zie ik het verkeerd

Het laaste wat je hier zegt, klopt als een bus

Als je een digicorder neemt, zet er dan maar hogere poten onder dat ie kan afkoelen. En voor 's nachts ook nog een minuterie tussenzetten dat ie kan resetten als je niet aan het kijken bent, anders wordt het spul nooog trager.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Met mijn DVD-Recorder neem ik regelmatig iets op, maar eenmaal ik het gezien heb, wordt het daarna ook gewist.
    Zelden schrijf ik van mijn harde schijf in de DVD-Recorder iets naar een schijfje.
    Iets wat ik echt de moeite vind, zoals bv een film, zal dan ook gekocht worden.
    Ik denk dat de HD-recorder voor mij weinig nut zal hebben of zie ik het verkeerd
    Het hangt er vanaf wat je kijkt/ op welk toestel....

Zoals Johny K het zegt...NG in HD op nen echte HD TV...is onwaarschijnlijk mooi...
    Als je dat (of nen andere zender in HD) regelmatig kijkt...en de keer dat je niet kunt kijken en het gaat opnemen op de DVD kwaliteit...dan ga je als je het nadien behoorlijk teleurgesteld zijn...
    Ik weet dat NG regelmatig heruitzendingen doet...maar er zijn nog andere zenders en er zullen er alleen maar bijkomen...

Als je TV een oude beeldbuis is...vergeet de recorder...als het een 26 inch met VGA resolutie is...vergeet de recorder dan ook...

Als je TV een topper is (een recente HD TV, LCD of plasma) en je kijkt naar dingen waar de beeldkwaliteit van belang is...probeer dan de max eruit te halen...ook als je iets opgenomen hebt...denk er dan eens over...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. telenet digibox
    Door jdm in forum Chit Chat
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 7 augustus 2008, 20:08
  2. Reacties: 33
    Laatste bericht: 30 november 2007, 13:40
  3. DIGIBOX of DIGICORDER ???
    Door Bachus1909 in forum Chit Chat
    Reacties: 36
    Laatste bericht: 11 december 2006, 21:41