Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

    Wie heeft zonder complexe handelingen Searchgol kunnen verwijderen.

    Voor jullie nutteloze moeite doen:
    • Ik heb het internet al afgestruind, zonder succes. De meesten raden onderstaande "oppervlakkige" middeltjes aan.
    • Ik heb al "programma's verwijderen" van Windows toegepast.
    • Ik heb in Firefox de Add-on's al gecontroleerd.
    • Anderen willen dat je via bepaalde forums een logfile opstuurt ("HijackThis"-logfile voor de ingewijden) dat dan wordt geanalyseerd, waarna je de oplossing krijgt aangereikt...


    Wie heeft zonder bovenstaande middeltjes, wél succes gehad bij het verwijderen?
    En hoe?

  • #2
    Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

    Wat ik doe is regelmatig met CCCleaner het systeem opkuisen.
    Vervolgens bij zwaar geïnfecteerde systemen 'spybot - search & destroy' laten lopen.

    Dit is in de meeste gevallen voldoende

    Comment


    • #3
      Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
      Wat ik doe is regelmatig met CCCleaner het systeem opkuisen.
      Vervolgens bij zwaar geïnfecteerde systemen 'spybot - search & destroy' laten lopen.

      Dit is in de meeste gevallen voldoende
      Was dat ook het geval met "Searchgol"...

      Comment


      • #4
        Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

        Ik denk niet dat ik die al ben tegengekomen, maar de database van spybot wordt constant bijgewerkt...proberen dus ;-)

        Comment


        • #5
          Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

          Ik ken dat "searchgol" niet maar die vierde oplossing gaat helpen.
          Maak een account aan bij Nucia.nl, download de laatste versie van "HijackThis", download ook "MBAM" installeer beiden en stuur die logfiles op, men zal u dan verder helpen.
          Bij Nucia moet je wel even uitkijken in welk forumonderdeel je uw probleem + beide logfiles post. (Het forum is helemaal anders dan vroeger zie ik nu.)

          Als er teveel 4-ussen op een pc staan die hier soms binnen komen, dan roep ik hun hulp in. Probeer zoveel mogelijk online te blijven zodat ze aan de andere kant ook vlot met uw probleem kunnen communiceren.
          Als ze te lang moeten wachten op uw reacties, nadat ze gezegd wat je precies moet doen, gaan ze een andere met zijn probleem helpen. Het zijn ook maar vrijwilligers hé.

          Wil je geen account aanmaken bij Nucia installeer dan JV Powertools en zoek in het register naar die searchgol. Of het dan ook helemaal van uw pc is durf ik niet te garanderen.
          Persoonlijk ben ik altijd zeer tevreden geweest met de help van Nucia.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

            Die MBAM verwijdert op zijn eentje de meeste van die rommel. Helaas niet allemaal, maar voor mij is het mijn startpunt waar ik altijd mee begin om het zaakje op te kuisen. Soms is het interessant om eerst ccleaner eens te draaien, zodat de overbodige bestanden al weg zijn : hoe minder daarna gescand moet worden, hoe sneller het gaat.
            Heb een tijdje geleden bij iemand meer dan 500.000 bestanden (een half miljoen...) verwijderd die blijkbaar door AVAST daar waren geplaatst (ze stonden toch in een map die begon met Avast). Als je dan begint met MBAM moet je veel geduld hebben ...

            Searchgol is blijkbaar een soort van zoekmachine (maar van de niet al te katholieke soort). Je kan misschien ook beginnen met wat hier staat : link.
            Veel van die zaken wordt meegeïnstalleerd met meestal gratis programma's : best is om tijdens de installatie goed te kijken, wat je juist installeert. In veel gevallen kan je die "meerinstallaties" gewoon uitvinken tijdens de installatie van die "andere" software.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

              Ik had ook last van searchgol;, maar heb in programmas verwijderen BROWSEFOX verwijderd en tot nu toe geen problemen meer. Blijkbaar komen die dingen mee met free downloads...

              Comment


              • #8
                Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

                Soms is google toch een goede hulp-in-nood

                http://malwarefixes.com/remove-searc...removal-steps/
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

                  Bedankt voor de nuttige raad allemaal.
                  Ik doe het nodige ermee ;-)

                  Bedankt

                  Comment


                  • #10
                    Re: "SearchGol" verwijderen. Wie heeft goede ervaringen?

                    Misschien wel van het goeie teveel, maar ik laat regelmatig de volgende 'draaien' :

                    - CleanUp
                    - CCleaner
                    - FindJunkFiles
                    - MBAM

                    Zelf als ik niks vaststel, laat ik ze toch met de regelmaat van een klok alle vier eens draaien.

                    Anders staat Avast altijd aan, maar geen van de vier genoemde verwijdert iets dat in een Avastmap staat (?).

                    Groetjes

                    Comment

                    Working...
                    X