Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schadegeval Verzekering Expertise

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schadegeval Verzekering Expertise

    Even signaleren,

    Misschien weet iemand raad.


    Aannemer beschadigt bij werken glazen dak ... massa's schrammen ...

    Verzekeringsmaatschappij (van aannemer) wordt verwittigd.

    Ik contacteer glashandel ... offerte volgt ...

    Gisteren (na 3 maand) expertise.
    Onmiddellijk verwijt dat ik het glazen dat niet gekuisd heb ... maar dat wou ik juist niet op voorhand doen kwestie van het verwijt niet te krijgen zelf de krassen veroorzaakt te hebben !

    Expert "zegt" dat hij maar de helft van het bedrag kan toekennen. 2000 euro ipv 4000 euro (+ btw) !!!

    Hij 'adviseert' bij een bepaalde glashandel prijs te vragen ... Ik replikeer dat hij mij moet 'garanderen' dat die werken ook perfect zullen uitgevoerd worden en achteraf geen problemen geven (waterdichting van glazen dak is niet zo eenvoudig - de constructie is 15 jaar geleden geplaatst en bestaat uit hout)

    De expert twijfelt om zijn handelaar door te drukken.

    Uiteindelijk (na discussie) mag ik zelf bij een andere handelaar een tweede prijs opvragen die ik moet indienen ...


    Conclusie = "eerlijke praktijken ? van 'onafhankelijk' expertise bureel ???

    Ik noem voorlopig bewust geen namen, noch van maatschappijen noch van vakhandels, noch van expertisebureel ...

    Straf verhaal dat nog vervolgd zal worden


    Groeten


    Geert N
    Nikon D80

  • #2
    Re: Schadegeval Verzekering Expertise

    Er is hier in nederland de laatste tijd gebleken dat verzekeringsmaatschappijen massaal hun klanten oplichten. Ik zou zelf een contra expertise door een door jou uitgekozen persoon laten uitvoeren en bezwaar maken tegen deze versie. Dikke kans dat ze je proberen af te schepen met een schijntje En maar klagen die maatschappijen dat hun klanten niet eerlijk zijn, hoe zou het toch komen Succes in elk geval.

    Comment


    • #3
      Re: Schadegeval Verzekering Expertise

      Zeker geen tweede offerte geven met een lagere prijs anders krijg je nog het verwijt dat je met de eerste proberen te foeffelen hebt.

      Laat eerder weten aan die expert dat je het aan je verzekering rechtsbijstand zal overmaken om raad te vragen, helpt meestal al heel wat.

      Vermoedelijk heb je een familiale verzekering (hoop ik) en die moet u ook verdedigen als je schade door een ander hebt. Zij moeten u bijstaan het dossier op te volgen. Als je deze hebt, contacteer uw verzekeringsagent.

      Dat ze plots de helft eraf doen is een poging om kosten te drukken.
      Bij familie heeft een expert ook de kosten voor vervanging van een veranda-dak proberen halveren. Het was al voldoende om aan te halen dat het naar de rechtsbijstand zou gaan. Twee minuten later was de tussenkomst plots 80% i.p.v. 50%.
      En wees er maar zeker van dat je het kan oplossen voor die prijs.
      Laat de verzekering het bedrag uitbetalen zonder voorlegging van faktuur, dit zijn ze verplicht als de schade erkend wordt. Ga dan met de ruitenmaker eens spreken en je zal zeker wel een oplossing vinden die voor beiden nog interessant is. Die mannen weten ook wel dat verzekeringen er altijd iets afknijpen en kunnen het nadien voor een pak minder doen.

      Succes ermee.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Schadegeval Verzekering Expertise

        Blijkbaar weinig mensen die problemen hebben met de verzekeringen ... of de expertise(s) ...


        Geert
        Nikon D80

        Comment


        • #5
          Re: Schadegeval Verzekering Expertise

          Effe reageren:

          Tijdens de storm van 17-18 februari dit jaar, scahde gehad.

          Glazen dakkoepel gebarsten, waardoor er water is binnengekomen en die heeft de vloerbeleding aangetast.

          Offerte dakkoepel +- 750€
          Offerte vloerkleed: +- 800€

          Al jaar en dag trouwe kland bij de verzekering, makelaar goede vriend, ... der komt iemand van het expertisebureau:

          dakkoepel was in glas, en wordt de dag van vadaag zo niet meer uitgevoerd (U45 / K45 norm), dus de enige oplossing was om een equivalent te laten plaatsen. Expert zei: da's dan 50€ de m² voor dat glas, dat maat 200€, nogal een zeer groot verschil. Makelaar was woest op diene expert en heeft meermaals op redelijkheid van zijn kant aangedrongen. De expert zijn commentaar was dat je je stand niet mocht verhogen op kosten van de verzekering. En hij fraude ruikte, ...

          Dan kwam het vloerkleed dat hij ging keuren, vermits de locatie in 2 delen was onderverdeeld, kon er enkel voor het ene deel betaald worden => 350€

          Makelaar wist niet wat hij zag, die kon daar dus niet meer mee lachen, en hij had ook de schaamte dat ik in men vrije tijd er mee samenwerk, dus die dierf mij bijna niet meer onder ogen komen, ...

          Dan vielen de ogen van diene expert om een klein plekje van waterschade op het plafond (iets wat eens niet was aangegeven omdat het er al 15j was), hij zie hoe ik dat moest behandelen, met die proiducten, dat maakt 75€, dan uw werkuren nog eens, ik zal ze op 125€ nemen, ... Dat we in verhouding voor dat plekje nog het meest van alleaal hebben gehad.

          Totaal getrokken: 750€
          Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

          Comment


          • #6
            Re: Schadegeval Verzekering Expertise

            5 jaar geleden is onze bouwput door aanhoudende regen vol met water gelopen. Onze stabilizé naar de vaantjes en de put op bepaalde plaatsen ingevallen. De aannemer zei ons dat hij niet verder kon en hij schatte dat het ongeveer 3 maanden moest stoppen met regenen om alles droog te krijgen...

            Gelukkig hadden we een bouwverzekering.
            De expert komt en begint een eerste discussie die er opneer komt dat het water uit de grond gekomen is en dat het de fout is van de aannemer (pompen niet sterk genoeg).
            Ik zag mezelf al voor een aantal jaren met een ondergelopen bouwput zitten.

            Echter, een paar dagen later toch een positief bericht gekregen: aangifte werd aanvaard. Alle kosten behalve de forfait werden terugbetaald.
            Kosten verzekering: 60,000 BEF
            Schadegeval: 130,000 BEF

            Het was toch effe bibberen hoor!
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

            Comment


            • #7
              Re: Schadegeval Verzekering Expertise

              Ik stel me toch ook vragen bij die zogenaamde experten.
              Zelf heb ik geen schadegevallen gehad maar bij de aankoop van mijn huis kwam er een schatter van de bank langs en volgens zijn schatting lang de waarde van het pand ruim onder mijn aankoopprijs. Hij vergeleek ondermeer met prijzen van huizen uit de buurt. Die verkopen waren wel al 5 tot 10j geleden en het ging dan ook nog eens om huizen voor de afbraak.
              De ligging bleek ook niet zo goed te zijn want nogal afgelegen en geen openbaar vervoer. het station kan je vanop straat zien liggen en de A12 is gelegen op 5 minuutjes rijden.
              Ik heb dan ook de indruk gekregen dat die experten in het voordeel van hun klant (banken en/of verzekeringen) werken.
              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

              Bezoek mijn foto's online

              Comment


              • #8
                Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                ik kan alleen spreken over elektro: de zogenaamde experts komen enkel eens zien of het aangegeven toestel wel degelijk bestaat, of er eventueel iets van een datum van fabricatie instaat (zodat er niet te veel gefoefeld wordt met de aankoopdatum), en dat is 't. Natuurlijk spreken we hier over kosten van minder dan 1000€, als die experts daarvoor ook nog eens het toestel moeten gaan proberen herstellen kost dat die verzekering allicht veel meer
                Eén keer heb ik een klant gehad die zeer veel teruggetrokken heeft, zijn wasmachine was een jaar of 8 (normaal krijg je daar dan al niet veel meer van terug: forfait van 200€ + 10% waardeverlies per jaar), kunststof kuip was gesmolten door oververhitting, ze hebben het aan de brandverzekering aangegeven, ik heb een offerte gemaakt, gelijkaardig toestel (iets duurder) kostte rond de 750€...
                Toen ik wat later vroeg hoeveel hij gekregen had: "oh, 'k heb bijna heel dat nieuwe toestel betaald gekregen". Mijn ogen vielen bijna uit hun kassen... tot hij zei: "ja, mijn polis bij die verzekering liep bijna af, dus ze zullen een extra 'efforke' gedaan hebben zeker?"... toch straf hé?

                Comment


                • #9
                  Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                  Anderzijds heb ik dan wel weer een leuk verhaal van men verzekering:

                  glasbreuk, de verzekering betaalde alles terug, maar het was ruim onder het bedrag dat ze kwamen kijken. De makelaar die langs kwam voor de aangifte zei nog van: "ik zie dat je hier en daar nog geen dubbel glas hebt", laat daar effe een offerte van maken om in die drie andere raampjes dubbel glas te laten steken en als het onder het bedrag xxx valt, laat dat dan maar doen en breng de totale factuur maar binnen, ze komen daar toch niet naar kijken.

                  Zo gezegd zo gedaan, een week later hadden we overal dubbel glas steken.

                  Het beste van al moet dan nog komen: een half jaar later in alle vlaamse brievenbussen: "de famillie Sprobach is zeer tevreden van de diensten die geleverd werden voor het herstellen van de glasbreuk, ...."

                  Edit: moet zo een jaar of 10 geleden zijn, ...
                  Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
                    Effe reageren:

                    Tijdens de storm van 17-18 februari dit jaar, scahde gehad.

                    Glazen dakkoepel gebarsten, waardoor er water is binnengekomen en die heeft de vloerbeleding aangetast.

                    Offerte dakkoepel +- 750€
                    Offerte vloerkleed: +- 800€

                    Al jaar en dag trouwe kland bij de verzekering, makelaar goede vriend, ... der komt iemand van het expertisebureau:

                    dakkoepel was in glas, en wordt de dag van vadaag zo niet meer uitgevoerd (U45 / K45 norm), dus de enige oplossing was om een equivalent te laten plaatsen. Expert zei: da's dan 50€ de m² voor dat glas, dat maat 200€, nogal een zeer groot verschil. Makelaar was woest op diene expert en heeft meermaals op redelijkheid van zijn kant aangedrongen. De expert zijn commentaar was dat je je stand niet mocht verhogen op kosten van de verzekering. En hij fraude ruikte, ...

                    Dan kwam het vloerkleed dat hij ging keuren, vermits de locatie in 2 delen was onderverdeeld, kon er enkel voor het ene deel betaald worden => 350€

                    Makelaar wist niet wat hij zag, die kon daar dus niet meer mee lachen, en hij had ook de schaamte dat ik in men vrije tijd er mee samenwerk, dus die dierf mij bijna niet meer onder ogen komen, ...

                    Dan vielen de ogen van diene expert om een klein plekje van waterschade op het plafond (iets wat eens niet was aangegeven omdat het er al 15j was), hij zie hoe ik dat moest behandelen, met die proiducten, dat maakt 75€, dan uw werkuren nog eens, ik zal ze op 125€ nemen, ... Dat we in verhouding voor dat plekje nog het meest van alleaal hebben gehad.

                    Totaal getrokken: 750€
                    Ja, dat van glas aan 50 €/m² dat kennen we ...

                    voor gelaagd en dubbel glas telt hij 60 euro ... elke glashandel vertelde me dat ze goedkoop "gewoon dubbel glas" kunnen LEVEREN voor 60 euro/m², maar zeker geen gelaagd en zeker geen met de normen van nu ... natuurlijk komt er bij mij een kraan aan te pas (+- 800 euro voor een dag gebruik ...) dit vanwege een zeer lastige plaatsing.

                    Ik weet wel één ding ... als deze zaak niet correcter afgehandeld wordt stap ik naar de pers ! Een slechte naam is wat de verzekeringsmaatschappij en zeker het "onafhankelijk" expertisebureau willen voorkomen.

                    Als je weet dat zo'n bureau op procent werkt, dan weet ik wel wat ze daar doen ... iedereen zoveel mogelijk zelf laten betalen. Hoe minder de maatschappij moet uitbetalen hoe rijker zijzelf worden op kap van jan modaal !
                    Nikon D80

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                      eigenlijk zou je dus een lastenboek moeten opstellen met de vereisten van de gebruikte materialen, zodat ze niet met minderwaardige goedkope oplossingen kunnen komen. Maar 't is allemaal zo moeilijk bewezen, en de verzekeringen rekenen er allicht op dat men voor een schadegevalletje van 1500€ geen advocaat onder de arm gaat nemen. Of de pers het zo interessant gaat vinden is natuurlijk ook af te wachten, maar 't is 't proberen waard. Test Aankoop (of je nu lid bent of niet) is ook altijd een leuk dreigement. Of vragen aan je makelaar om eens te kijken hoeveel polissen je daar lopen hebt en hoe je die kan opzeggen. Helaas zitten we in een wereld waarin je soms beter eens op tafel (of op een gezicht) klopt en je tanden laat zien...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                        Bij onze verzekering is het zo dat voor minder dan 1000€ geen expertise gedaan wordt.

                        Een expertise kost +- 250€ aan de verzekering en dat is al 25% van de schade.

                        Als je 1 keer iets aangeeft na 10 jaar dan gaan ze daar niet zo moeilijk over doen maar er zijn van die mensen die elke 3 maand iets aangeven. Dat ze daar wat lastiger bij doen is toch een klein beetje verstaanbaar.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                          Ik heb zelf een jaar of wat geleden verzekeringen verkocht. Weet uit die tijd wel te vertellen dat de "onafhankelijke"experts wel de opdracht kregen de schade zo laag mogelijk in te schatten.
                          Ik moet in dit geval nog wel vermelden dat in geval aansprakelijkheidsschaden er in Nederland DAG waarde wordt uitgekeerd, dat scheelt vaak wel een hele hoop met de vervangingswaarde zeker als het gaat om dit soort gevallen.
                          Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                          Canon eos 7D Mijn site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schadegeval Verzekering Expertise

                            Nieuws ...


                            Ik krijg een forfaitair bedrag uitbetaald dat ongeveer in de buurt ligt van de 'laagste offerte'.

                            Ik kan hiermee leven en heb een akkoord.

                            Nu nog hopen dat de uitbetaling snel komt, en dan nog wachten op de eigenlijke vervanging van de glazen ... dit is voorzien voor begin juli.


                            De MOD mag dit topic afsluiten.


                            Geert
                            Nikon D80

                            Comment

                            Working...
                            X