Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

    Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende.

    Ik heb een Samsung televisie bij Saturn gekocht, met 5 jaar extra garantie.
    Samsung heeft de policy als er 3 of meer interventies voor de tv nodig zijn, dan wordt overgegaan naar een creditregeling waarbij je bij de dealer een nieuwe Samsung kan kiezen.

    Echter ... je hebt als klant geen inzeg, noch in akoord met deze procedure, noch op voorhand inzage op de creditwaarde die je krijgt. Ecare verwijst mij door naar Samsung, Samsung blijft doofstom de regel herhalen en zegt dat de dealer de waarde bepaalt. Naar de dealer moet ik nog toe voor meer info. Hallucinant was wel dat ecare gewoon maar een afspraak maakte voor de technieker en niet eens meldde dat het toestel zou weggenomen worden (je zit dan ZONDER tv) en niet vervangen of hersteld meer zou worden. Dat kreeg ik pas te horen na goed doorvragen over de afspraak met de technieker.

    Mijn toestel is gekocht in 2010 en ik heb er toen net geen 1000 euro voor betaald. Met extended garantie kwam ik goed over de 1000 euro.

    Heeft iemand van jullie al eens te maken gehad met zo'n procedure en was dat tot uw tevredenheid ? Ik wil namelijk niet afgescheept worden met een toestel van half de aankoopwaarde terwijl ik maar net in mijn extended garantieperiode zit of zelfs nog niet.

  • #2
    Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

    Ik heb het hier al vaker gezegd: zo'n zogenaamde verlengde garantie is een goede manier om je geld gewoon weg te gooien. Je kunt het nu maar beter als leergeld beschouwen en er voortaan niet meer intrappen.

    Comment


    • #3
      Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

      Wat is dat nu voor een ongefundeerd antwoord!

      Comment


      • #4
        Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

        Dat was een correct antwoord.
        Samsung zelf biedt GEEN verlengde garantie aan, het is de verkoper dat het aanbiedt met een soort garantie-verzekering.
        Dus Samsung heeft in deze zaak zelfs niets te beslissen (uitgebreide garantie), het enige wat ze wel kunnen is een commerciële geste doen voor een onherstelbaar toestel en verder volgen zij de standaard garantievoorwaarden gedurende de eerste twee jaar.
        Saturn of Mediamarkt is eigenlijk hetzelfde (een pot nat) en daar proberen ze dat ook altijd aan te smeren (hun job natuurlijk).
        Echter als je de kleine letterkes leest van zo'n extra garantie, dan komt het er op neer dat ze 99% van de garantiegevallen kunnen weigeren en ge uiteindelijk voor niets betaald hebt.
        M.a.w. moet ge al héél veel geluk hebben dat je van zo'n extra waarborg ook gebruik kan maken.

        Maar uw TV is van 2010 ... nu nog weten of die 2 jaar fabrieksgarantie door is of niet want anders val je onder die regels.
        Dus begin of eind 2010 maakt nog iets uit, veel zelfs.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

          Oorspronkelijk geplaatst door James.T.Kirk Bekijk bericht
          Wat is dat nu voor een ongefundeerd antwoord!
          Omdat het een reactie is die je eigenlijk niet wilt horen is het nog geen ongefundeerd antwoord... Verlengde garantie is geldklopperij, met slechts een enkel doel: extra geld verdienen. Dat het bedoeld zou zijn om de klant te helpen is echt een misvatting.

          Comment


          • #6
            Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

            Zowiezo is een electronisch apararaat na 2 jaar reeds oud.

            Bijvoorbeeld als je een paar jaar geleden een LCD scherm gekocht hebt aan 1000€ en die gaat na 3 jaar kapot dan is het volgens mij logisch dat ze dan vanwege die "speciale" garantie je een ander LCD toestel gaan voorstellen.
            Maar omdat je nu natuurlijk met nieuwere technologiën zit, gaat die nieuwe LCD nu misschien maar 500€ kosten.

            Ik vrees dat ze je serieus bij de neus genomen hebben en die garantie zal inderdaad niet veel uitmaken.

            En zoals ze eerder al zeiden: als Samsung zelf dit al niet voorstelt, dan wilt dat toch iets zeggen. Mooie mediastunt en geldklopperij.


            Mvg

            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

              Ik denk dat je de zaak anders moet bekijken en niet teveel focussen op die ecare nu.

              In de EU heb je 2 jaar garantie. Vermits je TV van 2010 is (oeps we zitten bijna midden 2012) zit je waarschijnlijk nog in deze periode.
              Ik zou dit eens heel goed lezen

              Comment


              • #8
                Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                En misschien in de toekomst een TV kopen bij een..... TV handelaar ipv bij een dozenschuiver.
                Mijn TV kostte een paar jaar terug in elk geval bij mijn TV handelaar 150 euro MINDER dan bij Vanden Borre.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  En misschien in de toekomst een TV kopen bij een..... TV handelaar ipv bij een dozenschuiver.
                  Mijn TV kostte een paar jaar terug in elk geval bij mijn TV handelaar 150 euro MINDER dan bij Vanden Borre.
                  En uw TV-handelaar gaat Samsung van gedachte doen veranderen?
                  Wat garantie betreft hangen ze beiden af van Samsung, tijdens de fabrieksgarantie mogen enkel erkende herstellers aan een toestel werken en 99% is dat niet uw verkoper.
                  Het is pas na de garantie dat je iets hebt aan een locale hersteller die er zelf iets kan aan doen ... met de nadruk op "kan".
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En uw TV-handelaar gaat Samsung van gedachte doen veranderen?
                    Natuurlijk niet.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                      In de EU heb je 2 jaar garantie.
                      Ik vermoed dat de TS uit BE komt maar indien uit NL, dan is hij nog een beetje beter beschermd...

                      Conformiteit houdt in dat u als koper mag verwachten, dat het product die eigenschappen heeft, waarvoor u het kocht (artikel 17 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek). De conformiteit hangt ook samen met de economische levensduur van een product. Dit is de tijd dat een product probleemloos mee moet gaan. Deze levensduur wordt bepaald door de prijs en kwaliteit van een product. Voor een televisie staat bijvoorbeeld een verwachte levensduur van 8 tot 10 jaar. Werkt het product niet goed of gaat het eerder kapot dan verwacht, dan kunt u aanspraak maken op garantie. Wel moet u na het eerste half jaar bewijzen dat u recht heeft op garantie en dat u niet verantwoordelijk bent voor de schade of het gebrek.
                      Bron: http://www.deombudsman.nl/koop-en-ga...chten/garantie

                      EDIT: nu met rechtstreekse link naar het artikel.
                      Last edited by Leonidas; 5 juni 2012, 12:09.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Ik vermoed dat de TS uit BE komt maar indien uit NL, dan is hij nog een beetje beter beschermd...

                        Bron: http://www.deombudsman.nl/
                        Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Indien binnen de 2 jaar

                        5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen:

                        - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of
                        - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of
                        - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan


                        Vooral in dat laatste puntje is het woordje 'genoegdoening' van belang.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                          Hangt er vanaf hoe je het bekijkt..
                          Hoe je wat bekijkt? En waar haal je dat punt 5 vandaan? Volgens mij haal je nu dingen door elkaar, niet?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                            Wel moet u na het eerste half jaar bewijzen dat u recht heeft op garantie en dat u niet verantwoordelijk bent voor de schade of het gebrek.
                            ________
                            en dat is meestal het probleem.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samsung "Onherstelbaar" => credit regeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en dat is meestal het probleem.
                              In de praktijk valt dat wel mee, hoor. Ik zou trouwens heel graag willen dat mijn electronische apparatuur eerder stuk ging. Stel je voor, een tv die 8 of 10 jaar meegaat... Bij mij vaak helaas nog langer. Ik krijg van mijn minister van Financiën bijna nooit geld voor de nieuwste snufjes, maar gelukkig wel als er iets stuk gaat. Vaak moet ik morsen bij het planten water geven om een beetje te helpen. Drie jaar zou mooi zijn, en dan moet het kapot gaan. OK, behalve harddisks dan.

                              Comment

                              Working...
                              X