Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prius 2106 - C-HR of BMW 225xe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

    Zou wel eens kunnen kloppen door het extra gewicht (batterijen)
    Volgens het ADAC testverslag komen zij gemiddeld aan 6.3 liter (https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Steptronic.pdf)

    Comment


    • #32
      Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

      Een vriend van mij rijdt met een Lexus 450, super goede auto uit zowat dezelfde stal.
      Enige probleem, na 8 jaar en 200.000 Km zonder ook maar één probleem was de batterij kapot,
      een zéér grote kost, restwaarde met een kapotte batterij 0€ er zat dus niets anders op dan een nieuwe
      laten plaatsen maar die auto was dat nog wel waard, nieuwprijs in de tijd was wel iets van 68.000€ meen ik.

      Comment


      • #33
        Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ik heb het gevonden: yep, hij is even groot !!!
        Zag er een zéér fijne wagen uit, maar ik vraag me af wat zijn "echt" benzine verbruik is. Want het schijnt dat je plugins echt moet gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, want als je veel op benzine rijdt dat ze dan méér verbruiken dan andere wagens. ( van horen zeggen hé )
        Dat is inderdaad het geval met een Golf GTE, als die op de benzinemotor draait, dan is die echt niet zuinig (ik ken iemand die er mee rijdt).
        Maar ook het elektrisch verbruik (van de eerste 30km van de rit) moet je erbij tellen, dat vergeten ze altijd te vermelden in de foldertjes (ze hebben het alleen over het normverbruik van de benzine, wat natuurlijk ideaal is als het grootste deel van de test kan worden afgelegd zonder dat de benzinemotor moet werken).
        Als je zonnepanelen hebt met een groot overschot, dan zou een plug in hybride een oplossing kunnen zijn om de overschot "op te stoken", maar hou er wel rekening mee dat met 8,8KWh per "tankbeurt" de overschotten erg snel weggewerkt zijn als je de accu dagelijks terug moet laden. Dat is 3212KWh per jaar extra verbruik, ik verbruik hier rond de 1600KWh per jaar aan elektriciteit, de elektriciteitsfactuur zou dan zeker een flink stuk hoger worden als ik een plug-in hybride dagelijks moest gebruiken om naar het werk te rijden (maar het woon-werk verkeer kan ik gelukkig op de fiets doen).

        De mensen die ik ken met de GTE hadden zo'n 4000KWh meerverbruik vorig jaar (het eerste jaar dat ze met die auto reden), die accu wordt dikwijls 2 keer per dag terug geladen.
        Ze hebben daar een heel grote oppervlakte zonnepanelen maar ze komen daar lang niet mee toe, zelfs niet voor het verbruik zonder de plug-in hybride, want hun woning wordt verwarmd met een warmtepomp, daardoor valt de elektriciteitsrekening voor die woning flink tegen, ook al worden er "milieuvriendelijke technieken" gebruikt (de woning is bij de renovatie zo'n 15-20 jaar geleden wel extra geïsoleerd, maar dat is lang niet volgens de huidige normen gebeurd) .
        Het voordeel is wel dat die GTE op werkdagen bijna altijd korte afstanden doet, en dan verbruikt een benzinemotor ook een flink stuk meer dan op lange afstanden.
        Een elektrische motor verbruikt niets extra als die koud is, maar in de winter werkt de verwarming wel op de accu, en de airco trekt ook stroom uit de accu tijdens de zomermaanden.
        Mede daardoor wordt de actieradius op stroom een flink stuk kleiner dan de opgave van de fabrikant (50km wordt eerder 30km).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Het gaat over een tweede auto, eentje die voorzien wordt door de werkgever van mijn echtgenote - dus we moeten binnen een bepaalde keuze blijven.
          Velen zijn hier bezig met en over het verbruik, maar als het een wagen is die je vrouw krijgt van haar werkgever, speelt het verbruik dan nog een rol ??
          Of krijgt ze alleen de auto, en is de rest, verzekering, brandstof, opladen batterijen, enz voor jullie rekening ??
          Of zijn jullie zo extreem groen , dan siert het jullie dat je zelfs voor een firmawagen aan het milieu denken.
          Indien alles door de werkgever betaald wordt, dan zou het mij in elk geval niks uitmaken wat het ding verbruikt, hetzij brandstof hetzij electra.

          Comment


          • #35
            Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

            Het is alleen de wagen, onderhoud, verzekering, winter/zomerbanden.
            Géén tankkaart, jammer genoeg...

            Maar met een 225xe zou ik heen en weer het werk geraken en dan zou mijn echtgenote de Prius nemen.

            We zijn niet groener dan andere mensen, maar ik vind de Prius (voor mij - dat is persoonlijk natuurlijk) erg aangenaam en still rijden.Je krijgt er echt een limousine-gevoel in. En ik ben hele all geen racer, dus dat is OK voor mij.

            Daarenboven was het destijds een wagen met veel high tech in. Maar tegenwoordig heb je dat zowat in alle merken.


            Interessant bij Toyota is het S-IPA parkeersysteem, dat nu écht bruikbaar is gevonden.

            Dat moet de 225xe dan weer ontberen, maar volgens de reviews zou dit toch een zeker degelijke wagen moeten zijn.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #36
              Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Géén tankkaart, jammer genoeg...

              Maar met een 225xe zou ik heen en weer het werk geraken en dan zou mijn echtgenote de Prius .../...
              Dat moet de 225xe dan weer ontberen, maar volgens de reviews zou dit toch een zeker degelijke wagen moeten zijn.
              Maar heb je enkel de keuze voor een 225xe, of zit er ook een gewone benzine of diesel tussen?
              Straf dat je geen tankkaart aangeboden krijgt, of wordt hij dan ook niet belast als bedrijfswagen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                Ook 214D en 216D Gran Tourer, X1 sDrive 16D 85 kW, de 3 reeks....

                maar dat zijn allemaal diesels en er is een politiek aan de gang om stilaan ook diesels uit het stadsbeeld te weren of te belasten....
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #38
                  Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                  maar dat zijn allemaal diesels en er is een politiek aan de gang om stilaan ook diesels uit het stadsbeeld te weren of te belasten....
                  Diesel versus benzine: https://www.youtube.com/watch?v=C1uM3GtzHTU (een paar dagen geleden zag ik voor het eerst een van zijn filmpjes, en ondertussen heb ik er al verschillende bekeken)
                  Bij recente diesels zit er een roetfilter in de uitlaat, en die kan zichzelf onmogelijk reinigen (= regenereren, zie filmpje vanaf 11:40) tegen 70km/h.
                  Daarom koop je best geen diesel als je niet bijna dagelijks langere trajecten over de snelweg doet.
                  Als je alleen maar op secundaire wegen en in de stad rondrijdt, koop dan zeker geen diesel, want dan zal dat op termijn een heel dure zaak worden.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Diesel versus benzine: https://www.youtube.com/watch?v=C1uM3GtzHTU (een paar dagen geleden zag ik voor het eerst een van zijn filmpjes, en ondertussen heb ik er al verschillende bekeken)
                    Bij recente diesels zit er een roetfilter in de uitlaat, en die kan zichzelf onmogelijk reinigen (= regenereren, zie filmpje vanaf 11:40) tegen 70km/h.
                    Daarom koop je best geen diesel als je niet bijna dagelijks langere trajecten over de snelweg doet.
                    Als je alleen maar op secundaire wegen en in de stad rondrijdt, koop dan zeker geen diesel, want dan zal dat op termijn een heel dure zaak worden.
                    Ja, ik wil absoluut bij benzine blijven.

                    PS - ik heb je een vraagje gestuurd

                    Plugin rijden allemaal goed en wel, maar wie kan mij zeggen hoeveel de electriciteit voor pakweg 30 km kost met die 225ex ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #40
                      Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ook 214D en 216D Gran Tourer, X1 sDrive 16D 85 kW, de 3 reeks....

                      maar dat zijn allemaal diesels en er is een politiek aan de gang om stilaan ook diesels uit het stadsbeeld te weren of te belasten....
                      Die politiek is gewoon alles belasten.
                      En hoe meer er met benzine rijden, hoe meer ze die gaan viseren ... België nietwaar. [emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Bij recente diesels zit er een roetfilter in de uitlaat, en die kan zichzelf onmogelijk reinigen (= regenereren, zie filmpje vanaf 11:40) tegen 70km/h.
                        Daarom koop je best geen diesel als je niet bijna dagelijks langere trajecten over de snelweg doet.
                        Als je alleen maar op secundaire wegen en in de stad rondrijdt, koop dan zeker geen diesel, want dan zal dat op termijn een heel dure zaak worden.
                        De meeste bedrijven verplichten nog steeds diesel en leasings dringen er op aan.
                        Dat regenereren ... zelfreiniging eigenlijk, daar heeft men in het algemeen weinig last van.
                        Tot nu toe nog maar bij één wagen de roetfilter moeten laten reinigen ... net de wagen waarmee ik enkel lange afstanden mee deed.
                        En dat was op zich twee keer niets, ongeveer een uurtje de wagen in de garage gelaten en het was opgelost ... één keer op 100.000km.

                        En wat is een dure grap?
                        Een benzine dat zelfs volledig OK continu meer verbruikt dan een diesel, dat kost ook veel meer op al die jaren, zelfs met de extra belasting.

                        Benzine of diesel zal nog lang een discussie blijven denk ik, met een recente wagen met Euro 6 norm zal men nog redelijk lang mogen rijden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                          Geen ervaring met de Auris of de BMW - maar als je zeker wil zijn dat je er comfortabel in zit, moet je ze testen. En dan liefst niet slechts een halfuurtje...
                          De wagen waar ik tot nu toe het meeste plek in had was een Skoda Superb. Helaas veel te groot voor ons (gezin 2 personen, en heel dikwijls parkeren in stad).

                          Comment


                          • #43
                            Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ja, ik wil absoluut bij benzine blijven.

                            PS - ik heb je een vraagje gestuurd

                            Plugin rijden allemaal goed en wel, maar wie kan mij zeggen hoeveel de electriciteit voor pakweg 30 km kost met die 225ex ?
                            Dat zal ongeveer 7 kwH zijn, ruim gerekend, of iets rond de 1.6€.
                            Electrisch rijden kost (enkel variabele kost) altijd minder dan met benzine.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              De meeste bedrijven verplichten nog steeds diesel en leasings dringen er op aan.
                              Dat regenereren ... zelfreiniging eigenlijk, daar heeft men in het algemeen weinig last van.
                              Tot nu toe nog maar bij één wagen de roetfilter moeten laten reinigen ... net de wagen waarmee ik enkel lange afstanden mee deed.
                              En dat was op zich twee keer niets, ongeveer een uurtje de wagen in de garage gelaten en het was opgelost ... één keer op 100.000km.

                              En wat is een dure grap?
                              Een benzine dat zelfs volledig OK continu meer verbruikt dan een diesel, dat kost ook veel meer op al die jaren, zelfs met de extra belasting.

                              Benzine of diesel zal nog lang een discussie blijven denk ik, met een recente wagen met Euro 6 norm zal men nog redelijk lang mogen rijden.
                              De trend begint hier en daar toch om te keren.
                              Bij ons is het nu Diesel of Hybride Benzine, vooral gedreven door de lagere fiscale impact zowel voor bedrijf als bestuurder.

                              Als steden als Stuttgart beginnen met Diesel sowieso te bannen, dan gaat het draagvlak snel zakken.
                              Privé koop ik toch zeker geen diesel meer. <15000/jaar: kleine benzine, meer: Hydbride en dan liefst plug-in.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Auris hybrid of Prius 2106 / of BMW 225xe

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Dat zal ongeveer 7 kwH zijn, ruim gerekend, of iets rond de 1.6€.
                                Electrisch rijden kost (enkel variabele kost) altijd minder dan met benzine.
                                Inderdaad Tommy, maar vergeet niet dat je na 5 à 6 jaar je batterij zal moeten vervangen,
                                die prijs is momenteel niet bekend voor deze auto maar reken al gauw minstens 2.000€ voor dat soort batterij, ruw geschat +1€ per laadbeurt, komt dus op pakweg 2,5 à 2,6€ per 30 Km
                                Elektrisch rijden met een hybrid komt dus al snel op 8,5€ per 100Km, mijn Subaru CVT automaat benzine en continue vier wiel aangedreven kost mij berekend aan de pomp
                                9 € per 100 Km. en dat berekend aan de hand van de Kilometers die er kort geleden op stonden en mijn facturen over 18 maand en 17.000 Km
                                Ook niet vergeten dat het aan een hybrid verboden is een trekhaak te hangen (geen homologatie)
                                Zal voor TS waarschijnlijk wel geen zorg zijn als het een leasing auto is.
                                Maar ik wil maar zeggen, dat Hybrid flink overschat wordt ten opzichte van een puur benzine auto, gerekend naar méérkost bij aankoop
                                en fiskaal voordeel doe je als particulier op het eind van de rit geen enkel voordeel, integendeel, Hybride auto's zijn gewoon duur.
                                Hier komt "voorlopig en zoals het er nu uit ziet" niets anders meer binnen dan een benzine auto.
                                Mijn Mercedes C (W204) CDI verbruikte niet minder dan mijn huidige Subaru Benzine, en ik hoef mij geen zorgen te maken over roetfilters, EGR klep
                                of peperdure LI batterijen.

                                Comment

                                Working...
                                X